[Winamp] Playlist up-to-date houden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik gebruik al heel lang Winamp voor het afspelen van mijn muziek. Een prima programma dat aan vrijwel alle wensen voldoet. Ik heb echter 1 probleem. De muziek, voor 99% mp3's, staat niet altijd op dezelfde plek opgeslagen. Ik verplaats weleens mp3's van de ene map naar de andere map of geef ze een nette naam. Dit veroorzaakt echter wel een probleem.

De playlist die ik heb in Winamp is niet meer up-to-date. Grote aantallen entries in de playlist bestaan niet meer op m'n harddisk, staan op een andere locatie of hebben een ietsje andere naam. Uiteraard kun je met Winamp complete mappen importeren en dat om de zoveel tijd doen zou wel helpen wat betreft het bestaan van de mp3's, alleen ik wil wel dat ze een bepaalde volgorde hebben, vandaar dat ik gebruik maak van playlists en deze functie dus niet kan gebruiken.
Daarnaast zit ik ook nog met een paar mappen waar ongeveer hetzelfde instaat maar omdat de namen niet altijd kloppen kan ik ze niet gewoon door elkaar gooien want dan zit er superveel dubbels tussen...
In dit topic vond ik een aardig programmaatje, maar dit is al zeer verouderd en voldoet ook niet helemaal aan de wensen.

Is er een plugin of misschien een compleet ander programma waarmee ik kan zorgen dat mijn playlists up-to-date blijven :?
Hij moet dus bekijken of de mp3's nog bestaan en zonee of ze misschien ergens anders staan door bijv. te zoeken.... andere mogelijkheid zou zijn zoiets als in het topic dat ik hierboven linkte, dat er uitgebreid wordt bijgehouden hoe vaak ik een nummer afspeel en skip en dat ie aan de hand daarvan een playlist samenstelt of een advanded random functie, alleen deze optie heeft niet mijn voorkeur omdat de volgorde van de liedjes dan niet helemaal zelf te bepalen is.

En hoe lossen andere groot-mp3-bezitters dit probleem op :?

edit:
ff wat dingen benadrukt/anders verwoordt

[ Voor 4% gewijzigd door Winnetou op 06-04-2005 22:53 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 11:07
In Winamp5 zit dit standaard in de Media Library ingebouwd. Je kan een aantal folders opgeven die in sync met je library worden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
VampireSlayer schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:15:
In Winamp5 zit dit standaard in de Media Library ingebouwd. Je kan een aantal folders opgeven die in sync met je library worden gehouden.
Ja ok, maar dan moet je dus steeds rechtstreeks vanuit de Media Library afspelen, en die heeft geen bepaalde volgorde dus kun je eigenlijk alleen random gebruiken. Die random functie houdt dan geen rekening met hoe vaak je een nummer écht afgespeeld hebt en dus niet geskipt heb.

Voor het up-to-date houden van een random playlist is het dus wel goed, alleen niet als je een bepaalde volgorde wil.

Wat overigens ook al zou helpen is als winamp de nummers die niet meer bestaan, zou markeren zoals Windows Mediaplayer dat doet. Nu weet ik gewoon ook niet welke nummers niet meer kloppen omdat Winamp gewoon doorgaat met afspelen... Ik zag wel in de Media Library een functie om "dead mp3's" te verwijderen uit een playlist, maar dan weet ik dus niet welke niet meer klopten -> ik wil ze natuurlijk nog wel in mijn lijst hebben alleen dan de versie die wel werkt :?

[ Voor 27% gewijzigd door Winnetou op 06-04-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ML in winamp geeft wel een volgorde: Die waarop je gesorteerd hebt. Dus als je op volgorde van bitrate zou willen afspelen, doet tie dat ook braaf voor je. Kwestie van eerst op het goede kolommetje klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:05:
De ML in winamp geeft wel een volgorde: Die waarop je gesorteerd hebt. Dus als je op volgorde van bitrate zou willen afspelen, doet tie dat ook braaf voor je. Kwestie van eerst op het goede kolommetje klikken
uh ja :?
Ik wil nergens op sorteren, ik wil mijn eigen volgorde bepalen. Daarvoor zijn nou juist playlists uitgevonden. Handig, alleen soms kloppen ze dus niet meer door het verplaatsen/hernoemen/verwijderen van mp3's.

Mediaplayer geeft die verkeerde mp3's in rood weer zodat je kunt zorgen dat je ze zelf fixt. Winamp skipt deze mp3's echter waardoor je dus nooit weten welke nou werken en niet.
Hoe is dat dus te voorkomen, het liefst zelfs dat ie zelf die playlist up to date houdt en anders een manier om het handmatig te doen zoals bij mediaplayer?