Internetverbinding met router maar op één PC tegelijk*

Pagina: 1
Acties:

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:32
Vanmiddag heb ik samen met een maat van me een draadloze router proberen te installeren.
Wij sloten de router aan, tikten wat in en voilá:

-internet op pc
-internet op mijn laptop
-internet op maat z'n laptop

En daarna wou ik de draden iets netter wegleggen en haalde even de usb verbinding van de pc naar de modem eraf. Sindsdien doet het internet het niet meer als de draadloze aanstaat. Als ik de router er tussen weghaal, dus zoals voor vanmiddag, dan doet het internet het wel alleen dan op de pc of op mijn laptop, dus niet 2 tegelijk! Wie heeft dit ook eens gehad? Of weet raad voor mijn probleem?

Op mijn laptop vind de wlan mijn netwerk "default"

Waar kan ik die "default" aanpassen??

[ Voor 4% gewijzigd door Roodey op 06-04-2005 12:23 ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

- 'een' draadloze router, a je bedoeld die Sitecom WL-521 met 4s en 1x USB, of wacht je heb het natuurlijk over de Linksys 54WASx341298, kortom welke wat voor een, mijn glaze bol is een beetje troebel :?
- krijg je een IP-adres :?
- voer een ipconfig /all uit in de DOS-box en post het resultaat
- wat ik niet snap heb je een USB-modem aan je PC en ook een draadloze router, deze zet je dan na het 'internet delen' op je PC?, maak eens een schetsje :)
- netwerk 'default' is de SSID van je netwerk welke je kan wijzigen in je router, lees de handleiding op welke IP-adres je kan inloggen met je browser

als ik je een tip mag geven; lees even rustig de handleiding van je router, tracht alles naar wens werkend te krijgen, iets verteld me ook dat je nog niets aan security hebt gedaan, en als je er dan nog niet uitkomt ga je _zoeken_ op GoT.

[quote]Roodey schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 22:29:
bvd Ruud[/quote]
Begroeting onder posts & replies

[ Voor 14% gewijzigd door aardbeix15 op 06-04-2005 07:43 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Naast bovenstaande roep om meer duidelijkheid een titelfix. Zorg in het vervolg dat je een beetje een christelijke titel hebt die je probleem omschrijft.

• Roodey
Sweex router / 4x pc aansluiting.

Netwerkkabel van modem zit in router, en netwerkkabel van router zit weer in de pc.

Hoe kom ik in m'n router dan? Ik kan niet op internet als de router ertussen zit!
En als de router er niet tussen zit en dan ga ik naar http://......... om alles in te stellen dan zegt ie: "Pagina kan niet worden weergegeven" ?

Oftewel ik snap er geen hol van :P

Ik ga het volgende vanavond proberen:

- Computers uitlaten staan > Resetknop 20 seconden inhouden > Router ertussen zetten > Computer + Laptop aanzetten > Hopen/duimen dat ik alles opnieuw kan instellen (volgens mij kwam gister zo'n schermpje ervoor dat ik wat kon instellen, dit scherm kan ik niet weervinden op me pc)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

wat ook zou kunnen is dat de DHPC server op de router uit staat. De router fungeert dan als switch en de eerste de beste PC die je er op aansluit krijg het IP wat je modem doorgeeft van de ISP, nieuwere client (extra PC's die je aansluit krijgen dan geen adres mee. Maar zoals gezegd post eens je ipconfig logs van al die machines, het wordt dan avnzelf wat duiderlijker.

Op welke http:// je je sweex kan vinden staat gewoon in de handleiding van het ding, je hebt hier geen verbinding voor nodig, enkel een vaste kabel tussen PC en router, modem doet niet ter zake.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Roodey
aardbeix15 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:42:
wat ook zou kunnen is dat de DHPC server op de router uit staat. De router fungeert dan als switch en de eerste de beste PC die je er op aansluit krijg het IP wat je modem doorgeeft van de ISP, nieuwere client (extra PC's die je aansluit krijgen dan geen adres mee. Maar zoals gezegd post eens je ipconfig logs van al die machines, het wordt dan avnzelf wat duiderlijker.

Op welke http:// je je sweex kan vinden staat gewoon in de handleiding van het ding, je hebt hier geen verbinding voor nodig, enkel een vaste kabel tussen PC en router, modem doet niet ter zake.
Ik zit nu op stage dus kan nu niet posten. Zal vanavond na trainen ff posten.

http:// ...... (<-- deze weet ik wel, staat op www.sweex.nl en in het boekje) ik zal ff proberen hierheen te gaan door wat jij zegt. Dus zonder modem.

Hoe schakel ik DHPC in dan?

En helpt die resetknop, zodat ik alles opnieuw kan instellen?

• Roodey
Ok hij doet het nu!!

Nu blijf ik er ook vanaf :P

Alleen nu veranderd wel vaak, de snelheid van het netwerk:

1 Mbps gehad, maar ook 2 Mbps en 54 Mbps :|

En CALL OF DUTY doet het niet online??

[ Voor 12% gewijzigd door Roodey op 06-04-2005 23:35 ]

Pagina: 1