Toon posts:

Wat zijn acceptabele framerates?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een compleet nieuw systeem gekocht... Niet dat dat zo boeiend is, maar ik wil weten of ik er wel een beetje de tegenwoordig eisen haal mbt spellen.

AMD Athlon 64 3800+ (2,4 GHz)
1024 MB RAM
ASUS Extreme AX700PRO/TVD, 256 MB

Als je naar spellen kijkt dan gaat het snel om framerates; nu is mijn vraag: wat zijn acceptabele framerates? Met andere woorden: met welke framerates kun je lekker spelen zonder er last van te ondervinden...

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Gemiddelt zou ik zeggen 50 en hoger. Vanaf 30 is het speelbaar.

edit:wat wil je doen met deze info?

[ Voor 24% gewijzigd door Bram77 op 05-04-2005 22:09 ]

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 17:00
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

:) zoek en gij zult vinden waar uw of een vergelijkbaar systeem intoe in staat is

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:26

Sick Nick

Drop the top!

Wat is acceptabel? Alles waar jij tevreden mee bent lijkt me. Als jij het lekker vind spelen en er mooi genoeg uit vind zien op een bepaalde instelling is het prima toch? Lekker boeiend dat een andere gast het allemaal minimaal op 100 fps wil laten draaien?

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 07:35

Aight!

'A toy robot...'

Real Time Strategy games hebben genoeg aan 30fps. Maar bijvoorbeeld een FPS wil je veel meer, 50 of zo, online ook liefst 60.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:14

gws24

Thinking is hard!

Met dat systeem moet je alle huidige spellen goed kunnen spelen met een acceptable framerate; Maarre, waarom heb je niet voordat je het systeem kocht gekeken tot wat voor prestaties het in staat is :?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

wrom een 3800+ met een x700pro :?, dat is echt je bottleneck hoor, ging dan voor een 6600GT of hoger :/

Verwijderd

Hmm eerst kopen en je dan verdiepen in de dingen die je er mee wilt gaan doen, ik had het eerder andersom gedaan :)
Maarjah FPS, vanaf 30 is het vloeind.
Meer fps is altijd beter.

Verwijderd

Topicstarter
HStyles schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 22:12:
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

:) zoek en gij zult vinden waar uw of een vergelijkbaar systeem intoe in staat is
20 sites, geen enkele keer precies mijn videokaart... :P

Ik wil gewoon weten waarmee ik tevreden moet zijn, niets meer, niets minder... Ik wilde gewoon wat meningen hierover horen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 22:22:
wrom een 3800+ met een x700pro :?, dat is echt je bottleneck hoor, ging dan voor een 6600GT of hoger :/
Wat is het probleem hiermee dan? Ik heb me heus wel van te voren laten inlichten, dus dat is het probleem verder niet...

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 23:07
Je hebt je dus duidelijk niet in laten lichten anders had je zelf al benchmark bekeken van deze videokaart. Kijk dat jouw kaart er niet exact bij staat is minder belangrijk dan dat je weet hoe hij ongeveer presteert in (nieuwe) games. Als ie bv tussen een 9600pro en een 9800pro kwa prestaties in zou zitten presteert ie niet spectaculair bij nieuwe games. Gebruikt een game veel dx9 features dan zit je al aan sneller te denken.

Ik begrijp zoals ik je berichten lees dat je wel hebt geinformeerd naar een fatsoenlijke videokaart maar niet echt hebt gecheckt of ie ook goed te gebruiken is voor nieuwe games. Vandaar dat doroN2k ook zegt dat hij het andersom gedaan zou hebben. Misschien zijn games voor jou minder belangrijk, dat kan uiteraard.

Verwijderd

Topicstarter
Gody schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 22:37:
Je hebt je dus duidelijk niet in laten lichten anders had je zelf al benchmark bekeken van deze videokaart. Kijk dat jouw kaart er niet exact bij staat is minder belangrijk dan dat je weet hoe hij ongeveer presteert in (nieuwe) games. Als ie bv tussen een 9600pro en een 9800pro kwa prestaties in zou zitten presteert ie niet spectaculair bij nieuwe games. Gebruikt een game veel dx9 features dan zit je al aan sneller te denken.

Ik begrijp zoals ik je berichten lees dat je wel hebt geinformeerd naar een fatsoenlijke videokaart maar niet echt hebt gecheckt of ie ook goed te gebruiken is voor nieuwe games. Vandaar dat doroN2k ook zegt dat hij het andersom gedaan zou hebben. Misschien zijn games voor jou minder belangrijk, dat kan uiteraard.
Okee bedankt voor de tips, er is gelukkig nog geen hek van de dam: ik kan de kaart nog omruilen. Wat raden jullie mij dan aan mbt de videokaart? Een Geforce 6600GT?

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:50

Archimond

Lopende Helpdesk

Meest belangrijke is denk ik welke spellen wil je nu goed spelen en welke in de toekomst ook nog enigszins goed. Zoveel mogelijk titels opnoemen van spellen die je speelt (later wilt spelen).

Geforce 6600 GT is zeker een goeie midrange kaart. Als je echt zware games draait en in de toekomst ook nog zwaardere spellen wilt draaien zoals: CS:source en Doom 3, dan wordt het als snel 6800GT of X800 XT.

Nog een optie: eerst koop je een 6600GT PCI-E op een SLI moederbord en na een paar jaar zet je nog een 6600GT/6800GT erop zodat je ongeveer 70% meer prestaties krijgt (afhankelijk van de game en instellingen).

Binnenkort haal ik 2x6800GT (2ehands) van iemand op die ze maar even had uitgeprobeerd, maar nu compleet geen tijd meer voor heeft (tweeling) en ze wilt verkopen. Iemand interesse :)? (300 euro p/stuk, binnenkort op tweakers.net/aanbod)

Verwijderd

Topicstarter
Okay thanx! :)

Ik ga toch voor de 6600GT; meer in mijn prijsklasse en bovendien heb ik een SLI-moederbord! :)

Verwijderd

een x700pro is echt een bottleneck voor je PC. Wat je nu hebt is suprgoed voor media bewerking. filmpjes maken enzo. Maar als je echt hardcore wil gaan gamen raad ik toch een x800xt aan, als je een ati wilt. Mijn voorkeur licht op dit moment bij nVidia. voor jou systeem zouk gaan voor een 6800NU met 256MB ram of een 6800GT (gt is beter) Respectivelijk 300 en 400 euro. die x700 verkopen voor 170 euri :)

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Voor 300 euro heb je al een X800XL presteert beter dan een 6800NU en soms iets beter op hoge resoluties en met FSAA en AF dan een 6800 GT. Prestatie ligt dus wel gelijk met een 6800GT.

En is ook nog goedkoper dan een 6800 GT :D.

www.komplett.nl heeft hem

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 22:55:
een x700pro is echt een bottleneck voor je PC. Wat je nu hebt is suprgoed voor media bewerking. filmpjes maken enzo. Maar als je echt hardcore wil gaan gamen raad ik toch een x800xt aan, als je een ati wilt. Mijn voorkeur licht op dit moment bij nVidia. voor jou systeem zouk gaan voor een 6800NU met 256MB ram of een 6800GT (gt is beter) Respectivelijk 300 en 400 euro. die x700 verkopen voor 170 euri :)
Ik kan de videokaart nog ruilen: niet-goed-geld-terug-garantie... :)

De kaart ligt er zelfs al uit om meegenomen te worden morgen (gouwe ouwe computertje net weer aangesloten). Ik ga denk ik voor de 6600GT, omdat die meer binnen het budget ligt, anders kijk ik morgen in de winkel nog wel even... Toch bedankt allemaal voor de voortijdige waarschuwing...

Bovendien heb ik SLI op mijn moederbord, dus kan ik er over een paar maanden eentje naast prikken...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 23:19 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou zelf wel meer dan een 6600GT erin doen, maar goed :?

Veel mensen zeggen dat 30fps vloeiend is... nou ik weet niet waar die wijsheid vandaan komt, maar ik vind het onspeelbaar ;)
Waar je ook vooral moet opletten zijn de framedrops in veel games wanneer er veel geschoten wordt etc etc... mensen zeggen dan wle altijd stoer ik speel met 80fps (ja leuk stukje tegen een muur aan), maar vervolgens zijn er framedrops naar de 10fps bij veel "fire".

Ik zou zeggen 60fps... vanaf dat punt krijg ik echt dat 3D-ziekte ;) gevoel. En met minder echt niet... misschien dat het voor anderen weer anders is :?

Maar ik zou toch echt een zwaare videokaart erin doen :) 6800GT oid of ff w8en nog...

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

@ Mr Wizzard, hij kan de X700 nog inruilen, dat is nog beter.

6800LE kan ook wel, maar moet je maar geluk hebben dat je de pipelines en shaders kan unlocken.

Ik heb zelf een XFX 6600GT 128MB DDR3 voor mijn neef gekocht, de doos ziet er erg mooi uit.
Alleen als je de videokaart erinzet, maakt hij wel meer en lagere toon geluid dan de Radeon 9800 pro.

http://www.tweakers.net/p...y=&Action=&Landfilter=All
Tip: koop bij een aardig goedkope winkel waar je niet zo ver hoeft te reizen, scheelt verzend kosten en garantie tijd.

Bekijk deze artikel voor review, van welke merk het beste is voor jou:
http://www.digital-daily.com/video/6600gtr/

Leadtek is stilste, Asus kan verste overclocken en XFX heeft snellere geheugen, maar heeft ook betere koeling nodig.

Edit:
nVidia GeForce 6 Serie / Asus GeForce 6600 GT 128MB (PCIe, DVI), Extreme N6600GT TD
(pricewatch: Asus GeForce 6600 GT 128MB (PCIe, DVI), Extreme N6600GT TD)
zou ik eerder nemen dan een Aopen

Dit kun je ook bekijken: http://www.pcauthority.com.au/review.aspx?CIaRID=2397

[ Voor 15% gewijzigd door Archimond op 05-04-2005 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even iets anders dan: is Aopen een goed merk voor een 6800GT?

Als ik moet kiezen dan gaat het namelijk tussen een ASUS Extreme N6600GT en een AOpen Aeolus 6800GT-DV256.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 23:35 ]

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Archimond schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:30:
@ Mr Wizzard, hij kan de X700 nog inruilen, dat is nog beter.

6800LE kan ook wel, maar moet je maar geluk hebben dat je de pipelines en shaders kan unlocken.

Ik heb zelf een XFX 6600GT 128MB DDR3 voor mijn neef gekocht, de doos ziet er erg mooi uit.
Alleen als je de videokaart erinzet, maakt hij wel meer en lagere toon geluid dan de Radeon 9800 pro.

http://www.tweakers.net/p...y=&Action=&Landfilter=All
Tip: koop bij een aardig goedkope winkel waar je niet zo ver hoeft te reizen, scheelt verzend kosten en garantie tijd.

Bekijk deze artikel voor review, van welke merk het beste is voor jou:
http://www.digital-daily.com/video/6600gtr/

Leadtek is stilste, Asus kan verste overclocken en XFX heeft snellere geheugen, maar heeft ook betere koeling nodig.
6800Le is geen Pci-Express kaartje ;).

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Volgens pricewatch en deze winkel wel, maar een stuk duurder: pricewatch: Asus Geforce 6800 LE 256MB DDR (PCI-e, DVI), EN6800LE/HTD

Volgens dit artikel: http://www.amdzone.com/mo...warticle&artid=104&page=1

is de koeling pasta niet helemaal goed van Aopen, die koeler lijkt erg veel op de ASUS koeler die ook op de Asus FX5600 zit, die werd ook bij mijn broertje te heet na 6 maanden, door stof.

[ Voor 58% gewijzigd door Archimond op 05-04-2005 23:50 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:13
Ik vraag me eigenlijk het volgende af: waarom zitten de tweakers hierzo de TS helemaal gek te maken dat hij een 6800 of een X800 moet kopen? We weten nog niet eens wat voor spellen hij speelt/wilt gaan spelen? Misschien moet je gewoon eerst even een spel opstarten om te kijken of je het lekker vindt lopen???? Kan aan mij liggen hoor maargoed... die X700 is echt niet een slecht ding ofzo.
Archimond schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 22:50:
Als je echt zware games draait en in de toekomst ook nog zwaardere spellen wilt draaien zoals: CS:source en Doom 3, dan wordt het als snel 6800GT of X800 XT.
Ja als je CS:S en D3 op 1600*1200 alles hoog wil spelen met AA enzo helemaal open, dan heb je een snelle kaart nodig, maar neem je genoegen met 1024*768 alles medium, dan heb je ECHT GEEN 6800GT of X800XT nodig....

Mijn advies; start eens een spel op en speel wat met de kwaliteitsinstellingen of het goed genoeg voor je draait.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:31:
Als ik moet kiezen dan gaat het namelijk tussen een ASUS Extreme N6600GT en een AOpen Aeolus 6800GT-DV256.
ehm. Je vergelijkt een 6800 met een 6600 ?

maar Aopen is best een OK merk hoor

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eerlijk bekennen: ik had al wat spellen gespeeld: NBA Live 2005 (niet echt een heel zwaar spel) en C&C: Generals (volgens mij nog een redelijk zwaar spel). Ik was niet heel erg tevreden en was vervolgens wat rond gaan kijken naar die fps en warempel, niet iedereen was enthousiast...

Ik weet het heel gemakkelijk te maken: ik ruil deze om met de 6600GT en koop over een half jaar een tweede: als dit namelijk 70% winst kan opleveren, wat houdt me dan tegen? Dan lijken mij de prestaties nog hoger dan die 6800GT die volgens mij alleen al rond de € 400,- kost (iets wat ik nu nog niet wil en zelfs kàn uitgeven).

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:58:
[...]

ehm. Je vergelijkt een 6800 met een 6600 ?

maar Aopen is best een OK merk hoor
Ik was ervan bewust dat ik die twee vergeleek. Ik heb namelijk mijn videokaart bij MyCom gekocht (en begin er alsjeblieft niet over dat dit een goeie of een slechte winkel is, want ik voel de bui al hangen) en moet hem daar ook weer omruilen. Bovendien komt mijn gehele computer daar vandaan en wil ik mijn hardware beperken tot één winkel waar ik het heb aangeschaft... De ASUS en Aopen waren respectievelijk de merken van de 6600GT en 6800GT...

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:58:
Ik zal eerlijk bekennen: ik had al wat spellen gespeeld: NBA Live 2005 (niet echt een heel zwaar spel) en C&C: Generals (volgens mij nog een redelijk zwaar spel). Ik was niet heel erg tevreden en was vervolgens wat rond gaan kijken naar die fps en warempel, niet iedereen was enthousiast...
Kennelijk heb je dus een "patspc" :?

Dan heb je toch de verkeerde gekocht want dan had je minimaal een FX en X850XT PE moeten hebben.
Wat maakt het nou uit of niet iedereen loopt te kwijlen over je pc'tje. :? Daarbij als jij iets hebt wat sneller is dan een ander zal hij meestal zeggen dat het hem eik wat tegenvalt.

Want of je doet echt iets verkeerd met je systeem of je loopt gewoon te zeiken om niets...
Met mijn systeem draai ik alle games nog prima dus dan moet het met jouw systeem zeker lukken.

Ik upgrade meestal pas als ik last heb dat een spel niet meer lekker loopt. Die ben ik nog niet tegengekomen en dus geniet ik nog steeds van mijn "oude beestje" :+

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:00:
[...]

Ik was ervan bewust dat ik die twee vergeleek. Ik heb namelijk mijn videokaart bij MyCom gekocht (en begin er alsjeblieft niet over dat dit een goeie of een slechte winkel is, want ik voel de bui al hangen) en moet hem daar ook weer omruilen. Bovendien komt mijn gehele computer daar vandaan en wil ik mijn hardware beperken tot één winkel waar ik het heb aangeschaft... De ASUS en Aopen waren respectievelijk de merken van de 6600GT en 6800GT...
ik zou eerst even een 6600 nemen. Bevalt het niet? Neem een 6600 er bij. Bevalt het zo al? Prima, scheelt je 200 euro

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:58:

Ik weet het heel gemakkelijk te maken: ik ruil deze om met de 6600GT en koop over een half jaar een tweede: als dit namelijk 70% winst kan opleveren, wat houdt me dan tegen? Dan lijken mij de prestaties nog hoger dan die 6800GT die volgens mij alleen al rond de € 400,- kost (iets wat ik nu nog niet wil en zelfs kàn uitgeven).
Ik zelf heb een 6600 GT gehad hij is immers kapot, maar Generals draaite heel fijntjes, om een 6600 te kopen zou ik weer niet doen, daarop ga je achteruit.

En 1x 6800GT presteren beter dan 2x 6600 GT, als je die gebruikt in SLI, heb je er niks aan als je hoger dan 1024x768 speelt met FSAA en AF.

Ligt helemaal in welke resolutie jij speelt en met welke eye candy je aan wilt zetten.De 128 bits bus nekt de 6600 GT in hogere resoluties en FSAA en AF, evenals de 128 mb.

Geloof je me niet?
Kijk zelf dan maar eens hiero Xbitlabs heeft leuke kaarten met elkaar vergeleken.

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Als je een goede verhouding van je pc wilt, dan zou je inderdaad een 6800GT of X800XT moeten nemen. Alleen als je kijkt naar welke spellen je speelt is dat denk ik overkill.

Mijn aanrader videokaart bij mycom voor rond 199,95 euro: ASUS Extreme N6600GT NVIDIA GeForce 6600-GT, De Aopen 6600GT heeft een AGP 8x slot en de Aopen 6600 is een stuk minder snel + het kan niet in SLI mode.

Je hebt trouwens wel gelijk dat je het beste bij 1 winkel wilt blijven, het is stuk handiger met garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Defspace schreef op woensdag 06 april 2005 @ 00:10:
[...]

Kennelijk heb je dus een "patspc" :?

Dan heb je toch de verkeerde gekocht want dan had je minimaal een FX en X850XT PE moeten hebben.
Wat maakt het nou uit of niet iedereen loopt te kwijlen over je pc'tje. :? Daarbij als jij iets hebt wat sneller is dan een ander zal hij meestal zeggen dat het hem eik wat tegenvalt.

Want of je doet echt iets verkeerd met je systeem of je loopt gewoon te zeiken om niets...
Met mijn systeem draai ik alle games nog prima dus dan moet het met jouw systeem zeker lukken.

Ik upgrade meestal pas als ik last heb dat een spel niet meer lekker loopt. Die ben ik nog niet tegengekomen en dus geniet ik nog steeds van mijn "oude beestje" :+
Sorry hoor, als ik verkeerd overkom, maar ik was mijn pc-tje van 4 jaar oud (AMD 1500+, ow sorry, pats ik nou weer?) ondertussen wel een beetje zat. Het enige wat ik hier vraag is of ik de "minimale" fps kan halen met de pc die ik heb met wat nieuwere spellen en iedereen begint over mijn videokaart te zeiken: vind je het gek dat ik dan ga twijfelen... Je mag dan wel administrator zijn, maar je hoeft niet voor mij uit te maken of ik wil patsen met mijn pc of er gewoon iets mee wil bereiken...

De rest bedankt voor de tips. wat voor winst krijg je overigens als je twee videokaarten met SLI met elkaar verbindt dan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 00:48 ]

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Dat ligt helemaal aan de kaarten en aan het spel wat je speelt, ik zelf vind het nu nog onzin.
Als je nu een High End 3d kaart koopt, kan je alle spellen nog aan hoor.

Misschien is Sli leuk mid range, maar ik heb liever een X850XT of PE dan 2x6800 Ultra, ten eerste de prijs, ten 2e performance vind ik tegenvallen en ten 3e stroom.

2x 6600 GT is leuk voor lage resoluties, minimaal FSAA en AF, goedkoop, redelijk goede performance al presteert een 6800 GT of X800XL iets beter.
2x 6800 NU presteert beter dan 2x 6600 GT maar niet echt je van het. Leuke tussen weg.
2x 6800 GT presteert het beste, maar dure prijs, stroom, etc.
2x 6800 Ultra is onzin, meer dan 800 euro betalen voor een beetje 3d performance.

Lees dat artikel wat ik eerdere poste eens, daar wordt sli ook in behandeld. Kijk eens welke games je speelt, en kijk of jij het waard vind om 2x 6600 GT te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt, ik heb het artikel goed doorgelezen en ben tot de conclusie gekomen dat 6600GT genoeg voor me is. Als ik een spel niet met AA of AF kan spelen dan maakt dat niet zoveel uit. Het gaat me meer om de resolutie, die voor mijn gevoel toch minimaal 1024x768 moet zijn. De 6600GT doet het met de resolutie eigenlijk altijd wel goed, dus daar maak ik me dan niet druk om. :)
Pagina: 1