[wlan] nieuw ap = troubles

Pagina: 1
Acties:

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:04
Omdat mn oude Sitecom WL-018 (11mbit) dood is moest er een nieuwe komen: de E-Tech WGRT 04 (54mbit).

De clients:
-Acer 1511 laptop, 2 stuks.
onboard wlan adapter, 54mbit (wlan-802.11g mini-pci)
-pc met sitecom wl-012 usb adapter (11mbit)
-pocketpc met pretec mini-pcmcia (11mbit)

Alles met nieuwste windows drivers en de routers hebben/hadden de nieuwste firmware.

Het probleem:
met het oude AP werkte alles. 1 probleem echter: bij het verzenden van een dikke stroom gegevens zoals een dvd uppen naar mn lokale ftp liep het ding helemaal vast na een paar minuten. Een reset was nodig of de snelheid limitten op 100kb (normaal trekte die 5à600kb, pc staat naast de AP). Gebruikte encryptie was altijd 128bit WEP. Iig, het ding is dood op eens, mij een raadsel hoe maar goed.

Er is nu een nieuwe en die heeft WPA support, dus dat zette we maar even aan :)
Op de laptops staat XP, 1 met home en een pro. Even simpel de verbinding verbreken en opnieuw scannen op AP's en daar staat het nieuwe AP. De WPA code opgeven en klaar. Het werkt.

Tot zover wat wel werkt...
Wanneer ik de sitecom usb adapter inschakel ziet hij het AP niet en de usersoftware kent geen WPA :/ slechts een WEP menu optie. Dat is onder Win98.
Uiteraard heb ik de adapter ook even aan me laptop gehangen en daar kon ik wel WPA instellen :/ met de windows wlan util dus. Echter, ik zie geen AP. En wel de speedtouch van de buren :/

de pocketpc heeft ook geen menuoptie of wat voor WPA en ziet ook geen AP :/

Alle wlan adapters maar even naast de AP gehad maar zonder resultaat. Alleen de onboard 54mbit exemplaren werken, de backwards compatibility is dus nix van te merken :(

ik hoop morgen met een andere adapter te kunnen testen die 54mbit is.

Moet ik aan de nieuwe adapters of heeft iemand een betere oplossing ?

| Hardcore - Terror |

• nzyme
ik heb zojuist de AP weer terug op WEP gezet, maar nu zie ik met me onboard adapter het ding niet meer ineens :/ Dus via utp weer op wpa gezet, geen resultaat. Ook met usb adapter geprobeerd en echt helemaal nix.... kortom, hijs nu helemaal kwijt :/

Zou het probleem bij AP zitten . . . :?

edit:
heb net "Hide SSID" op nee gezet ipv ja wat ik wilde... en floep ik zie ineens wat :/ de sitecom is nog steeds nix echter :(

[ Voor 28% gewijzigd door nzyme op 05-04-2005 23:08 ]

| Hardcore - Terror |

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou je adaptor (op de wl 018)maar eens vervangen ... deze had het bij mij ook als eerste begeven.
ding doet het verder nog altijd goed\

eerst ff testen natuiurlijk (gewoon met een voltmeter)

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 05-04-2005 23:36 ]

Iperf

• nzyme
hmz... das niet echt wat ik wil, want die nieuwe AP is natuurlijk sneller dus de oude gaan fixen.... :p maar ik zal t mss nog wel probere O*

| Hardcore - Terror |

• nzyme
uhm, ik heb nu met de usb adapter "verbinding". Via apparaatbeheer heb ik het SSID ipv "any" op "mijnapnaam" gezet. Daarna kies ik voor herstellen en een pop-up geeft aan dat ik verbonden ben met 11mbit. Ik kijk vnaf een andere pc op de webmanagement page van de AP en ik zie idd dat er een client is ge-asociated.
Echter: pingen werkt niet, ik krijg een time-out. En als ik kies voor "netwerklijst vernieuwen" bij het wlan windows tooltje zie ik mn AP niet terwijl ik dus wel verbonden lijk te zijn :/

Wie heeft wie nou voor de gek lijkt het :?

ik dacht eerst aan een verkeerde wpa key, maar die heb ik net opnieuw ingevuld zonder results.
En ja ik heb mn wlan een ip gegeven in dezelfde range als die van de AP.

| Hardcore - Terror |