Omdat mn oude Sitecom WL-018 (11mbit) dood is moest er een nieuwe komen: de E-Tech WGRT 04 (54mbit).
De clients:
-Acer 1511 laptop, 2 stuks.
onboard wlan adapter, 54mbit (wlan-802.11g mini-pci)
-pc met sitecom wl-012 usb adapter (11mbit)
-pocketpc met pretec mini-pcmcia (11mbit)
Alles met nieuwste windows drivers en de routers hebben/hadden de nieuwste firmware.
Het probleem:
met het oude AP werkte alles. 1 probleem echter: bij het verzenden van een dikke stroom gegevens zoals een dvd uppen naar mn lokale ftp liep het ding helemaal vast na een paar minuten. Een reset was nodig of de snelheid limitten op 100kb (normaal trekte die 5à600kb, pc staat naast de AP). Gebruikte encryptie was altijd 128bit WEP. Iig, het ding is dood op eens, mij een raadsel hoe maar goed.
Er is nu een nieuwe en die heeft WPA support, dus dat zette we maar even aan
Op de laptops staat XP, 1 met home en een pro. Even simpel de verbinding verbreken en opnieuw scannen op AP's en daar staat het nieuwe AP. De WPA code opgeven en klaar. Het werkt.
Tot zover wat wel werkt...
Wanneer ik de sitecom usb adapter inschakel ziet hij het AP niet en de usersoftware kent geen WPA
slechts een WEP menu optie. Dat is onder Win98.
Uiteraard heb ik de adapter ook even aan me laptop gehangen en daar kon ik wel WPA instellen
met de windows wlan util dus. Echter, ik zie geen AP. En wel de speedtouch van de buren 
de pocketpc heeft ook geen menuoptie of wat voor WPA en ziet ook geen AP
Alle wlan adapters maar even naast de AP gehad maar zonder resultaat. Alleen de onboard 54mbit exemplaren werken, de backwards compatibility is dus nix van te merken
ik hoop morgen met een andere adapter te kunnen testen die 54mbit is.
Moet ik aan de nieuwe adapters of heeft iemand een betere oplossing ?
De clients:
-Acer 1511 laptop, 2 stuks.
onboard wlan adapter, 54mbit (wlan-802.11g mini-pci)
-pc met sitecom wl-012 usb adapter (11mbit)
-pocketpc met pretec mini-pcmcia (11mbit)
Alles met nieuwste windows drivers en de routers hebben/hadden de nieuwste firmware.
Het probleem:
met het oude AP werkte alles. 1 probleem echter: bij het verzenden van een dikke stroom gegevens zoals een dvd uppen naar mn lokale ftp liep het ding helemaal vast na een paar minuten. Een reset was nodig of de snelheid limitten op 100kb (normaal trekte die 5à600kb, pc staat naast de AP). Gebruikte encryptie was altijd 128bit WEP. Iig, het ding is dood op eens, mij een raadsel hoe maar goed.
Er is nu een nieuwe en die heeft WPA support, dus dat zette we maar even aan
Op de laptops staat XP, 1 met home en een pro. Even simpel de verbinding verbreken en opnieuw scannen op AP's en daar staat het nieuwe AP. De WPA code opgeven en klaar. Het werkt.
Tot zover wat wel werkt...
Wanneer ik de sitecom usb adapter inschakel ziet hij het AP niet en de usersoftware kent geen WPA
Uiteraard heb ik de adapter ook even aan me laptop gehangen en daar kon ik wel WPA instellen
de pocketpc heeft ook geen menuoptie of wat voor WPA en ziet ook geen AP
Alle wlan adapters maar even naast de AP gehad maar zonder resultaat. Alleen de onboard 54mbit exemplaren werken, de backwards compatibility is dus nix van te merken
ik hoop morgen met een andere adapter te kunnen testen die 54mbit is.
Moet ik aan de nieuwe adapters of heeft iemand een betere oplossing ?
| Hardcore - Terror |