Ik heb een probleem:
Ik ben bezig met het maken van een overzicht van een maandelijkste uitgavenpatroon en daaraan gekoppeld hoeveel procent dit is van de maandelijkse inkomsten.
Ik heb in 1 kolom de formule staan:
=D5/(Inkomsten!C50)
=D6/(Inkomsten!C50)
=D7/(Inkomsten!C50)
tot en met D49
2 kolommen verder wil ik de volgende formule hebben:
=F5/(Inkomsten!D50)
=F6/(Inkomsten!D50)
=F7/(Inkomsten!D50)
Tot en met F49
Weer 2 kolommen verder
=H5/(Inkomsten!E50)
=H6/(Inkomsten!E50)
=H7/(Inkomsten!E50)
Tot en met H49
Maar dan zonder alles handmatig in te moeten typen.
Ik kan wel eerst 2 formules handmatig erin zetten maar als ik dan met mijn rechter muisknp alles naar beneden trek zeg maar kopieert ie wel het eertste gedeelte goed (dus de H5, H6, H7) maar bij het tweede gedeelte van de formule gaat ie optellen (dus !E50, !E51, !E52)
Ik moet voor iedere maand 45 kostenposten op deze manier invullen, dus in een jaaroverzicht zouden dit 540 handmatige wijzigingen zijn in een formule. Kan dit niet sneller?
Groetjes,
Michael
Ik ben bezig met het maken van een overzicht van een maandelijkste uitgavenpatroon en daaraan gekoppeld hoeveel procent dit is van de maandelijkse inkomsten.
Ik heb in 1 kolom de formule staan:
=D5/(Inkomsten!C50)
=D6/(Inkomsten!C50)
=D7/(Inkomsten!C50)
tot en met D49
2 kolommen verder wil ik de volgende formule hebben:
=F5/(Inkomsten!D50)
=F6/(Inkomsten!D50)
=F7/(Inkomsten!D50)
Tot en met F49
Weer 2 kolommen verder
=H5/(Inkomsten!E50)
=H6/(Inkomsten!E50)
=H7/(Inkomsten!E50)
Tot en met H49
Maar dan zonder alles handmatig in te moeten typen.
Ik kan wel eerst 2 formules handmatig erin zetten maar als ik dan met mijn rechter muisknp alles naar beneden trek zeg maar kopieert ie wel het eertste gedeelte goed (dus de H5, H6, H7) maar bij het tweede gedeelte van de formule gaat ie optellen (dus !E50, !E51, !E52)
Ik moet voor iedere maand 45 kostenposten op deze manier invullen, dus in een jaaroverzicht zouden dit 540 handmatige wijzigingen zijn in een formule. Kan dit niet sneller?
Groetjes,
Michael