[Probleem iiyama 19" VM PRO 450] gaat moeilijk aan

Pagina: 1
Acties:

• tanzu
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06-2023
Allereerst wil ik even zeggen dat ik Google en de search binnen deze site ben afgegaan om te kijken of er meer mensen zijn met dit probleem, maar tot dusver nog niets gevonden...

De situatie:
Ik heb twee 19" monitoren hier staan. De ene is een iiyama vision master pro 450, de andere is dezelfde kwa uiterlijk, maar dan type 452 (zit een aantal jaartjes tussen aankoop).
Dit type verkopen ze helemaal niet meer, dus kwa uiterlijk zijn de nwere types anders.

De oudere, 450, is moeilijk aan te zetten de laatste weken. In het begin was het zo:

Ik zette monitor aan, dan kwam het menu van het monitor in beeld met de hertz enzo, de eerste keren dat ik het aanzette was het lichtgehalte heel laag, dus bijna zwart, als ik dan het computer signaal op de monitor zette ging de monitor gewoon UIT, en duurde het een periode voordat hij weer reageerde op de aan/uit knop.

Toen ik hieraan gewend was, en net zolang aan/uit zetten tot naar mijn idee het licht sterk genoeg was, om het pc signaal erop te zetten, kwam er een nieuwe fase in de problemen. Nu als ik de monitor aanzette hoorde ik het geluid dat er spanning op kwam (zoals altijd geweest is), en dan lijkt het wel of hij teveel spanning krijgt ofzo waardoor hij meteen weer uitgaat. Nu ben ik soms echt 3 uur bezig totdat de monitor eindelijk aanblijft (lijkt toch wel iets met opwarmen te maken te hebben).

Als de monitor eenmaal aan is, is er geen probleem meer. Het heeft niets te maken met de electriciteitsbron, of de computer, want in andere configuraties blijft het probleem, en het was vroeger ook nooit zo.

Ik vrees dat dit het einde van deze monitor wordt wat dus erg vervelend is aangezien ik niet meer een identieke monitor kan krijgen (belangrijk vanwege de hoogte/ dus het doorgaan van de muis over 1 lijn).

Is er wellicht toch iemand die misschien een idee heeft van wat ik kan doen?

IIG bedankt, ook als er geen oplossing blijkt te zijn.

Groet,
Paul

just never give up.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Tweedehands kan je er zo aan komen dus dat is geen probleem. =)

Waarschijnlijk is de electronica kapot maar wat het precies is, is moeilijk te zeggen.

Het zou ook kunnen dat in de loop van de tijd de soldeerverbindingen van een van de onderdelen een beetje gescheurd is. Dit is opzich wel te repareren, alleen moet je wel weten wat je doet.
Als je geen verstand van electronica hebt, laat het dan door iemand anders doen want je kan makkelijk een stevige stroomstoot krijgen.

Senile! Senile Oekaki