MYSQL Timestamp and NOW()

Pagina: 1
Acties:

• Vittek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2024
goededag, ik ben nu al goed 2 uurtjes aan het zoeken op inet een tweakers en ook al wat geprobeerd, maar ik kom er neit uit. het gaat om het volgende:

mijn website is verhuisd van een nederlandse sserver naar een amerikaanse. Dus klopt de tijd niet, bij de meeste scripts kan ik server offset time gewoon invullen en alles gaat goed.
echter heb ik ook een functie die een alleen items pakken voor de huidige tijd:

$query = "SELECT DATE_FORMAT(itime, '%D %M %Y @ %H:%i') AS idate, ititle, ibody, itime, inumber, imore FROM nucleus_item WHERE itime < NOW() ORDER BY itime desc LIMIT 0,2";

hoe kan ik de functie NOW(), daar 8 uur bij toevoegen? ik heb al NOW() + 28800 geprobeet maar dat is hem niet helemaal. iemand anders nog een idee?
Als het kan zie ik krijg de code, want sommige oplossing hadden het over exploden etc... en daar heb ik geen verstand van, ben erg nieuw met php.

dank alvast

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heb je de documentatie al eens open gehad?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

sterker nog, ik heb even voor je gezocht:

http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/time-zone-support.html

Je kunt het ook in php oplossen, maar makkelijker en beter lijkt het me om in MySQL de time-zone voor jouw 'client' (oid) in te stellen. (zie docs)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Vittek
ja, daar heb ik ook de functie now() vandaan gehaald, ook heb ik in de php docu gekeken, en de enige oplossing die ik zie is de timestamp van de server aanpassen. Maar volgens mij kan ik dat niet aangezien ik maar webruimte huur?

Maar ik duik er wel weer even in, want je suggereert dus dat daar de oplossing inzit? en dat ik h em gemist heb?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja, dat suggereer ik inderdaad. :) Je zou bijvoorbeeld de functie date_add (of adddate) kunnen gebruiken. Wat nog beter is, is de suggestie die StratoFarmer noemt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Vittek
do'h, bedankt voor je snelle post. ik zat inderdaad all naar date_add te kijken. Erg fijn om te weten dat ik in de goede richting zoek.

ik heb nu:

$query = "SELECT DATE_FORMAT(itime, '%D %M %Y @ %H:%i') AS idate, ititle, ibody, itime, inumber, imore, DATE_ADD(NOW(), INTERVAL 8 HOUR) FROM nucleus_item WHERE itime < DATE_ADD(NOW(), INTERVAL 6 HOUR) ORDER BY itime desc LIMIT 0,2";

En het werkt :D

De mysql timezone staat op -5 en die kan of mag ik niet zelf configureren, ik was inderdaad al aan het lezen. De oplossing die stratofamer aanbiedt is inderdaad erg mooi. maar tja jammer. Ik moet nu gewoon even 2x per jaar site aanpassen voor zomer/wintertijd. nix aan te doen.

In ieder geval super bedankt voor jullie hulp!

TNX

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 13:21

tombo_inc

uhuh

voor de zomer en wintertijd kun je ook gewoon een script schrijven.
je kijkt gewoon of je zomer of wintertijd hebt en afhankelijk daarvan gooi je een andere waarde in je query

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

Pagina: 1