Toon posts:

[2003] Systeem loopt spontaan vast, muis beweegt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Pentium 3 1ghz met een Abit SA6R moederbord, onboard sound en de IDE RAID staan uitgeschakeld.

Maar krijg onder Windows 2003 een spontane vastloper als ik mijn schijf benader onder Windows Verkenner(edit: net gebeurde het ook met het openen van een website onder Internet Explorer). Het is een apache server. hij draait als een tierelier verder maar als ik even over de schijf wil browsen crashed die. Ik gaf Apache 2 de schuld, omdat die na horen niet helemaal lekker werkt met Windows. Dus alles dr af, BIOS optimized en alles opnieuw ingesteld. Windows er nieuw op (partitie verwijderd, nieuwe format) En nog steeds hetzelfde probleem, verder draait er niks. NU dacht ik, dan zal het mijn schijf wel zijn, deze vervangen door een andere 40GB (zijn Maxtors, uit rond 2002, geven geen problemen in andere computers, beiden niet). Weer opnieuw geinstalleerd en nog steeds hetzelde. Nu weet ik het niet meer, er staan nog geen windows updates op. Het is een compleet verse installatie.

Iemand enig idee wat het kan zijn. De overige hardware in de computer zijn 2x256 geheugen strips PC133, Geforce 2 32mb,3com netwerkkaart. Heb het ook al zonder cd-rom en floppy geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem.

De log viewer van Windows geeft geen 1 error meldingen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 20:08 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wat voor IDE controller hangt die schijf aan (fabrikant, chipset type, ...) en wat voor drivers gebruik je daarvoor :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
standaard windows 2003 drivers, chipset Intel 82801BA Enhanced I/O Controller Hub 2(de raid IDE controller is niet in gebruik, zelfs uitgeschakeld) dus het gaat om de Primary en Secundaire

nieuws: Abit SA6R moederbord review hier zelfs een tweakers review van deze plank uit 2000 :D
# Processor

* Support only for FCPGA Socket 370 CPU Intel Pentium III with 100/133 MHz bus frequency and Intel Celeron with 66 MHz bus frequency

# Chipset

* Intel 815EP (Intel 82815EP Memory Controller Hub (MCH), Intel 82801BA Enhanced I/O Controller Hub 2 (ICH2), Intel 82802AB Firmware Hub (FWH))

# System memory

* 4 168-pin DIMM connectors supporting PC100/PC133 SDRAM
* Max supported memory size – 512 MBytes
* ECC not supported

# AGP

* AGP slot with 4x mode support

# Expendable slots

* 6 32-bit PCI 2.2 slots
* 1 CNR slot (Communication and Networking Riser)

# I/O ports

* One port for FDD, two serial and one parallel ports, ports for PS/2 mouse and keyboard
* Two integrated USB ports and two additional USB ports

# Integrated IDE controller

* 2 IDE channels supporting ATA/33/66/100 protocols (with support for up to 4 ATAPI-devices)

# Additional IDE Raid controller

* HPT370 chip, 2 IDE channels supporting protocols ATA33/66/100 & RAID 0, 1, 0+1 (with support for up to 4 ATAPI-devices)(deze is uitgeschakeld)

# BIOS

* 4-Mbit Flash EEPROM
* Award BIOS with support of Enhanced ACPI, DMI, Green, PnP Features and Trend Chip Away Virus

# Miscellaneous

* STR (Suspend to RAM)
* Hardware monitoring
* Awake with modem, mouse, keyboard, network, timer and USB

# Size

* ATX form-factor, 30.5x24 cm

Verwijderd

Topicstarter
Ben ergens achter, draai nu sinds gisteravond Windows XP heb bestanden zitten kopieren programma's gedraait en weet ik het allemaal en hij is nog niet vastgelopen. Dus iets van mijn PC kan niet samen met Windows 2003. Ik zie net dat service pack 1 voor 2k3 uit is. Ga straks met Nlite een 2k3 cd maken met alle hotfixes en sp1 ingebakken.