[Bios] HP Vectra VL400 bios flash mislukt

Pagina: 1
Acties:

• Eggie_lwd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Hallo mensen,

Na jaren de problemen opgelost te hebben door de search te gebruiken, ben ik nu toch eens genoodzaakt een topic te openen.

Het gaat hier om een HP Vectra VL400 MT. Deze had een aantal rare problemen, bijvoorbeeld dat hij uitviel tijdens een reboot vanuit Windows e.d. Ik had al een nieuwe voeding (400watt) geprobeerd, dit lostte het probleem niet op. Vandaar dus een bios update.

Nieuwste bios update gedownload bij hp.nl, systeemdiskette aangemaakt, alle bestanden erop geklapt, opstarten van diskette, flash [enter]. Het updaten ging redelijk goed, totdat hij bij een bepaald stukje op 6% bleef hangen, en helaas... een kwartier later nog.

Ik heb nu dus wat informatie van HP's website gehaald; er is een switch op het moederbord waarmee je de HP Vectra het bootblock laat laden, een soort recovery modus. Het is dan de bedoeling dat je een regel in autoexec.bat zet (phlash biosnaam.rom /c /mode=3 . ) en vervolgens de computer aanzetten. Maar helaas, het lampje van het diskettestation gaat niet eens aan.. Ik heb alle apparaten al losgekoppeld, op het diskettestation na uiteraard, maar helaas, een hoop gePIEP maar geen bios flash vanaf deze "automatische" diskette.

Ik hoop dat iemand van jullie hier een goed idee over heeft? Alvast bedankt!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Voor sommige BIOS-sen moet je een bepaalde toetsencombinatie in drukken om de BIOS van schijf te laten laten en automatisch te laten flashen. Ik weet niet of deze HP dat ook heeft (Het was of een Ami bios of een Megatrend bios die deze feature had).
Wat HP je nu aangeeft is gewoon het laden en flashen van een bios als de bios nog wel werkt.

Senile! Senile Oekaki

• Eggie_lwd
_bas_ schreef op woensdag 06 april 2005 @ 05:31:
Voor sommige BIOS-sen moet je een bepaalde toetsencombinatie in drukken om de BIOS van schijf te laten laten en automatisch te laten flashen. Ik weet niet of deze HP dat ook heeft (Het was of een Ami bios of een Megatrend bios die deze feature had).
Wat HP je nu aangeeft is gewoon het laden en flashen van een bios als de bios nog wel werkt.
Ik ben erachter gekomen dat het gaat om een Phoenix bios. Verder staat de handleiding voor het recoveren van een mislukte bios flash hier:

http://h200007.www2.hp.co...ual/lpv06505/lpv06505.pdf
(klik op: "Recovering from a BIOS update failure or BIOS corruption" - bijna onderaan.)

In dit PDFje wordt verder niet gesproken over het indrukken van een toetscombinatie..
Dessalnietemin bedankt voor je reactie!

• Eggie_lwd
Ik wil hier graag nog even aan toevoegen dat ik nu 2 verschillende voedingen heb gebruikt, 3 floppy drives en 2 floppy flatcables... Het probleem lijkt dus niet in het diskettestation te zitten..

Wie heeft een idee?

• Eggie_lwd
Helaas geen oplossing gevonden voor dit probleem, ook de jongens van computing.net en de HP Support Forums niet.. Ik heb een A-Open bordje erin gezet voor 15 euro, dus het systeem draait alweer.