[XP] reparatie software tegen errors, wat is er op de markt?

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 13:47

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
bestaat het, kan het?

XP loopt in de strijd wel eens wat krasjes op. om nu eens niet altijd maar die reinstall er overheen te gooien, wat is nou de manier om windows te repareren? Ik vroeg me al langer of of hier iets voor was. ik gebruikte wel system mechanic om mn register een beetje stof vrij te houden maar echt aan windows komen doet het niet.

Mijn oog viel onder het surfen op http://errornuker.clickhereformoreinfo.com/ kent iemand dit programma of zijn er betere programma's of moet ik het in een hele ander hoek zoeken. Ik wil XP graag langer scherp houden zondere iedere keer een reinstall, gewoon dat als je alles gewoon nog hebt en niet als met een ghost image terug in de tijd word gezet.

dus mensen tips voor goede onderhouds apps en methodes?

manny tnx Sjoerd

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 16:23

André

Analytics dude

Je kunt met XP een herstelpunt aanmaken, zo kun je snel naar dat punt terugspringen als je iets verkeerd geinstalleerd hebt. Misschien moet je daar eens wat meer over opzoeken.

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:33
als je niet echt veel verstand hebt van computers is Norton System Works(Utilities) wel een goeie. Zit een One-button-checkup in. Die in 1 keer een heleboel dingen naloopt en repareert.

Als je wat handiger bent:
Een andere optie die ik zelf gebruik is werken met images. Ik heb gewoon een image van de c: met mijn vaste programma's. AV + Office + enz. Ook als met mijn eigen favoriete instellingen. Data bewaar ik niet op de C:.

Ik houd een lijstje bij van nieuwe programma's en instellingen.

1 keer in de zoveel tijd zet ik een image terug. Eventuele nieuwe programma's/versies installeer ik er dan bij en maak een nieuw image voor de volgende keer.

Ik klooi nog al veel en probeer nog al veel uit, op deze manier hoef ik niet bang te zijn dat ik iets ernstig beschadig ofzow. Als ik echt spannende dingen ga doen, maak ik nog even snel een image tussendoor.

Wat ik vaak ook nog doe is een image maken van mijn gare installatie voordat ik een image terugzet, gewoon als backup. Mocht er iets verkeerds verloren gaan dan is dat altijd met een image browser terug te halen. harddisk ruimte is tegenwoordig toch niet meer zo'n probleem.

Het grootste voordeel van deze methode is dat je een base-image krijgt dat steeds beter wordt. Een echte herinstall is in principe nooit meer nodig. En een image terugzetten gaat tegenwoordig in 3 min.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Het makkelijkste is inderdaad het maken van een image met Norton Ghost of Acronis TrueImage (of dergelijke software). Ik ben zelf niet heel erg kapot van herstelpunten en al helemaal niet van SystemWorks (dat maakt echt meer kapot dan dat het maakt :X). Dan is een ntbackup van de System State in mijn ogen beter. Een image is echter (mits netjes gemaakt) onvervangbaar. Desnoods gooi je die image er iedere maand opnieuw op. Iedere maand een schoon systeem :) (image restoren duurt even, maar dan heb je ook wat :+ )

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:33
the_shadow schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:41:(image restoren duurt even, maar dan heb je ook wat :+ )
- de tijd dat het terugzetten van een image duurt staat in geen verhouding met de tijd die het duurt om te: herinstalleren of defragmenteren of SystemWorks + Antispyware draaien.
- Herstelpunten heb ik nooit mee gewerkt, kan ik niets over zeggen. Heb er ook niet zo'n vertrouwen in eerlijk gezegt.
- Norton Systemworks installeer ik bij sommige n00bs en dit heeft nog nooit problemen opgeleverd.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...