[XP64] Installatie geeft 'delayed write failed' error*

Pagina: 1
Acties:

• b_samson
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-03 17:11
Ik krijg telkens tijdens de installatie van windows XP 64 SP2 (1433) de foutmelding van " windows - delayed write failed " waardoor de bestanden die de setup eigelijk wil kopieëren niet op de harde schijf worden geschreven (wat ik denk) en de installatie hierdoor ook telkens faalt. Ik heb 4 Sata disks waarvan twee op Raid 0. Verder heb ik geprobeerd te instaleren op raid en op sata. Ook gebruik ik de officieele F6 64 bits bootdiskette voor de setup.

Verder heb ik een Asus P5GCD deluxe met een Pentium 4 640 3,2 @ 3,85Ghz 1024 MB Corsair DDR geheugen ( em64t ) en een Intel ICH6R southbridge controller.

Ik heb bij Asus, Microsoft, Tweakers, en Google gezocht voor een oplossing voor dit probleem maar niets relevants gevonden.

In het BIOS heb ik ook RAID uit gehad maar verder zonder resultaat. De foutmelding kreeg ik telkens in het midden of zeker bij het einde tijdens het registreren van de onderdelen waardoor de hele installatie in de soep liep en vastliep met een blue-screen.

Wie kan mijn verder helpen met mijn probleem?

[ Voor 15% gewijzigd door b_samson op 05-04-2005 19:54 ]

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:20
Misschien komt het door je overclock? probeer eens te installen zonder de overclock?
Memtest gedraait?

• b_samson
Nou mijn geheugen (corsair 3200 LLPT) draait op de officiele standaard namelijk 400 Mhz cas2 dus het lijkt me dat dat het niet is en de temperatuur van de processor zit ook idle op 36 graden en 10 min stressed op 58 graden superstabiel (koeler is Zalman 7700 cu).

[ Voor 5% gewijzigd door b_samson op 05-04-2005 19:59 ]

• b_samson
Nou draaide net even voor alle zekerheid toch memtest en heb idd fouten hiermee, zo maar weer eens opnieuw proberen te installeren. Zou het hiermee te maken kunnen hebben dan (goed zijn die fouten natuurlijk nooit hoor)?

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:20
Ja dat kan heel goed, als dit zo is, is je geheugen hoogwaarschijnlijk kappot.

• b_samson
Nou mijn geheugen is zeker niet kapot hoor draait nu op 370 Mhz en processor op 3,7 Ghz en er worden geen fouten meer gevonden door memtest, ga er dus van uit dat mijn processor op 3,85 Ghz de fouten veroorzaakte aangezien mijn geheugen weldegelijk op 400 Mhz met agressieve timings kan lopen. Nou zo maar eens opnieuw beginnen met de installatie van Win XP 64bit.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even [XP64] in de topictitel, zodat deze voldoet aan Windows Operating Systems - Policy :)
Instalatie XP pro 64 probleem > [XP64] Installatie geeft 'delayed write failed' error*

Misschien ook even de harddisk goed testen op fouten? als je memtest errors geeft lijkt me dat wel een mogelijke oorzaak. Misschien eventjes met ander geheugen proberen?
TigerLord schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:29:
Nou mijn geheugen is zeker niet kapot hoor draait nu op 370 Mhz en processor op 3,7 Ghz en er worden geen fouten meer gevonden door memtest
Of er fouten in het geheugen zitten kan je pas echt uitsluiten als je memtest min maal een uur of vier hebt gedraaid, liefst nog langer. Probeer alles even default-geclockt en met ander geheugen om uit te kunnen sluiten of het daar aan ligt :)

[ Voor 38% gewijzigd door sanfranjake op 05-04-2005 21:08 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• b_samson
Nou het is gelukt hoor, lag er toch aan dat het geheugen fouten genereerde in memtest.

Ik twijfelde naar een aantal mislukte installaties nog of ik hem gewoon even op de standaard instellingen moest gooien en het daarmee moest proberen maar dacht van de normale XP draait perfect superstabiel en als een trein dus zodoende.
Pagina: 1