???Kopen bij WEBSHOPS???

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Spoof31
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb zelf nog niet zoveel ervaring met webshops. Ik weet dat in Shop Survey een aantal winkels zijn beoordeeld, maar veel van deze winkels hebben ook een echte winkel. Mijn vraag is waar moet ik op letten bij het bestellen van internet only webshops? En wat vinden jullie eigenlijk belangrijk waar een webshop aan moet voldoen?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Euhm, ik denk dat je er op moet letten of ze te vertrouwen zijn, en of ze goeie service bieden.
Dat had je toch zelf ook wel kunnen verzinnen?
Dit heeft trouwens niks met hardware te maken.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik kijk vooral naar de shopsurvey. verder kijk ik of een winkel snel op m'n vragen reageert (mocht dit nodig zijn). verder is voor mij de snelheid waarmee een bestelling wordt afgehandeld erg belangrijk. Tevens speelt garantieafhandeling een redelijk grote rol.. Maar vooral, check de shopsurvey, er gaat niets boven gebruikerservaring, en dat is precies wat je daar kunt lezen.

Hier staat tekst

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Het zijn er niet een paar hoor, maar behoorlijk veel in de Shop Survey. Je moet letten op de prijs, de verzendkosten, verpakking, service. Toen ik nog nooit besteld had, keek ik eerst in de Pricewatch wie goedkoop was en dan zocht ik de betreffende webshop even op in de Shop Survey.
Nu koop ik vaak bij dezelfde winkels, soms probeer ik een nieuwe...
O ja, het is ook wel makkelijk als ze een fatsoenlijke email/telefoondienst hebben en Track&Trace of iets dergelijks bij verzenden.

• Da Weef
  • Laatst online: 31-10-2025
Als het bedrijf bij de Kamer van Koophandel zit dan zit het wel snor....

www.kvk.nl

.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Da Weef schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:42:

www.kvk.nl
:?
dus als je bij de KvK aangesloten bent, betekent het automatisch dat je goede service geeft en scherpe prijzen hebt??

Hier staat tekst

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 23:05

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Da Weef schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:42:

www.kvk.nl
Ben jij dat mannetje van die reclame? :+

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Pffft wat een topic titel.. :/

Ontopic: Ik bestel eigenlijk altijd m'n pc hardware via internet, en wel Alternate. Altijd zeer goede ervaringen mee gehad qua service & levertijden. Dus ik vind het een perfecte manier van kopen.

• Da Weef
  • Laatst online: 31-10-2025
En pak em maarrrr.....

.

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02-2025

Pheace

The Eviler of Evil

Weet je wat JIJ zou moeten doen? 8)7

Verwijderd

Er zijn ook een aantal keurmerken, maar niet elke winkel doet de moeite zo'n ding aan te vragen.
De beste manier om er achter te komen of een webshop goed is, is vragen wat andere mensen van de service vonden en een soort van "dummy" e-mail sturen om te kijken hoe snel ze er bij zijn (een goede winkel reageert binnen 24 uur.)

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 15:48

Not Pingu

Dumbass ex machina

Tip voor TS: neem niet te vaak risico's en blijf bij webshops die betrouwbaar zijn gebleken. Verdeel bestellingen niet over teveel webshops want dan verhoog je het risico alleen maar.
Je kunt vaak al aan de website het een en ander aflezen; de moeite die een bedrijf in de website steekt is vaak tekenend voor de moeite die ze doen voor het afhandelen van bestellingen.

Een goede Shop Survey zegt helaas ook niet alles, zoals mijn broertje onlangs ondervond: hij had iets besteld bij MemoryPlus dat altijd heel goed te boek stond, maar helaas was er net op dat moment een conflict aan de gang tussen Memoryplus en het moederbedrijf. Mijn broertje heeft zijn geld niet teruggezien.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pheace schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:48:
Weet je wat JIJ zou moeten doen? 8)7
Even langs de Shop Survey gaan :? :+

Ik koop heel vaak bij online-winkels, nog nooit slechte ervaringen gehad (oplichting e.d.). Lees gewoon een paar ervaringen van te voren en bestel bij de bekende winkels en geen vaage mini-winkeltjes.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Je kunt ook kijken naar webshops waar je onder rembours kan kopen, daarbij zijn er diverse webshops die in het begin hele goede cijfers kregen en daarna heel wat mindere, die kun je beter links laten liggen. De webshops die veel positieve posts hebben gekregen in bijvoorbeeld een maand tijd, die zulen een redelijke klantenkring hebben en daarbij dus niet zo vlug failliet gaan en ook daadwerkelijk service kunnen geven.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Als je het echt niet vertrouwt zoek je op internetoplichting.nl naar de naam van de persoon of het bedrijf.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:30
Één: alleen de topictitle is al zo fout als wat (caps en leestekens galore :X ). En twee: OH gaat over hardware, niet over on-line bestellingen in het algemeen.

Check de shop survey op de t.net frontpage voor ervaringen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.