[XP] Geen geluid; als PowerDVD draait echter wel? *

Pagina: 1
Acties:

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:11

Rio

Ik heb al een boek

Topicstarter
Deed het tot gisteren perfect. Computer heeft aldoor aan gestaan; van het een op het andere moment doet het geluid het niet meer zonder meer. Ik moet nu eerst een programma, PowerDVD, aanzetten, hoef er verder niets mee te doen, als het maar draait.

Als ik vervolgens muziek wil (iTunes) of filmpjes kijk (Realplayer, WMP, Quicktime, maakt niet uit) of gewoon het geluid van mijn email of bijvoorbeeld MSN of whatever wil horen werkt dat gewoon.

Zodra ik PowerDVD uitzet: geluid weg.

Wie helpt? Ben verder geen klungel met mijn pc -al zeg ik het zelf-, maar hier begrijp ik geen jota van.

(WinXP sp2, P4 2.4, mobo: Asus P4S8x-x, onboard sound)

heb al PowerDVD eraf gegooid, maar dan werkt het uberhaupt niet meer. Instellingen bij geluid-hardware zijn sinds lange tijd standaard & ongewijzigd. Help!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je hebt niet gewoon je volume gemute oid? Heb je je volledige mixer al eens doorgelopen? Verder is dit meer iets voor WOS; ik verplaats je topic even :)

Erv vaag probleem met geluid > [XP] Geen geluid; als PowerDVD draait echter wel? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Hoe heb je je speakersetje aangesloten, analoog of digitaal? Het zou misschien kunnen dat je soundcard een digitaal signaal uitstuurt terwijl je je speakers analoog hebt aangesloten, en dat PowerDVD je SPDIF uitgang 'lockt' bij het opstarten en je normale uitgang weer gebruikt wordt... doet het geluid in PowerDVD het zelf ook?
Zomaar een ideetje...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:11

Rio

Ik heb al een boek

Topicstarter
XanderH schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:56:
Hoe heb je je speakersetje aangesloten, analoog of digitaal? Het zou misschien kunnen dat je soundcard een digitaal signaal uitstuurt terwijl je je speakers analoog hebt aangesloten, en dat PowerDVD je SPDIF uitgang 'lockt' bij het opstarten en je normale uitgang weer gebruikt wordt... doet het geluid in PowerDVD het zelf ook?
Zomaar een ideetje...
Er is niets gemute; al dat soort voor de hand liggende dingetjes heb ik al nagelopen.

Verder: analoog aangeslote, gewoon zo'n groen jack-plugje. Dit zit al een jaar zo, PowerDVD staat er al net zo lang op. Raar he?

Edit: semi-opgelost. Had met Bluetooth te maken. Bluetooth gede-instaleerd, doet het weer. Niet dat ik de link bluetooth-geluid-DVD software begrijp...

suggesties zijn welkom

[ Voor 15% gewijzigd door Rio op 05-04-2005 21:41 ]