Korte vraag over ping-snelheden

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik vraag me het volgende af:

Wanneer ik via de wireless ga internetten, welk netwerk je ook gebruikt, is er in theorie natuurlijk altijd sprake van een lag.

Wanneer ik nu via speedtest een ping doe, of wanneer ik, laten we zeggen in een spelletje counterstrike zit, zie ik rechts in het scherm mijn responssnelheid in ms aangegeven, mijn ping dus.

Is dit nu de ping gemeten vanaf die server tot mijn internetmodem? Of is dat de werkelijke ping van de CS server naar mijn laptop die draadloos op tafel ligt? Inclusief de wireless dus?

Want als dat zo is, is met een ping van 26 ms op een spelletje CS de Lag dus gewoon te verwaarlozen, en is mijn slechte spel van de laatste dagen gewoon een kwestie van meer oefenen.

Is het echter zo dat dit de ping is van de modem tot de CS server, dan betekent dat dat ik niet kan meten hoeveel vertraging en dus extra MS ping de verbinding van de laptop naar de router doet, en als die erg groot is, kan dat een oorzaak zijn waarom ik de laatste dagen geen kill meer maak.

Let wel, dit is geen CS discussie topic oid, ik wil gewoon weten of de ping die ik op internet meet vanaf het de pingen punt tot mijn modem betreft, of inclusief de wireless tot en met de door mij gebruikte pc/laptop.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
De search btw, gooit een hoop resultaten naar voren over problemen met pingsnelheden, alleen ik zag nog geen topic naar voren komen over dit onderwerp.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 22:03

jotheman

Was like that when I got here!

Je latency naar je modem toe is nihiel. Die vertraging is of een zeer kort stukje kabel, da's verwaarloosbaar. Als jij je ping test bij bv. speedtest is dat de vertraging van je computer tot de website van Speedtest. Het hoeft dus niet zo te zijn dat je iezelfde ping hebt bij bv. CS-en; is heel erg afhankelijk van wat voor lijn de server heeft en hoe ver ie weg staat. Speedtest heeft flink wat bandbreedte dus zou (theoretisch) de minimale ping bij bv. een gameserver (via internet!) moeten weergeven.

I see dead pixels...

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

De ping wordt gestart op de computer waar jij je ping aanzet, en waar de ping op wordt ontvangen, dat is dus je laptop.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Dus de ping van mijn wireless verbinding van laptop naar de wireless router zou nihil moeten zijn, ook al staan ze 10 meter uit elkaar?

De signaalsterkte is best tot uitstekend.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
In het dell 9300 topic had ik het over een draadloze netwerkschijf in gebruik nemen, en toen werd er gesproken over een lag bij draadloze netwerken. Ik begon me daarom zorgen te maken over mijn online games, en idd, bij CS is mijn speelprestatie waardeloos slecht. Ik had het gevoel steeds overal te laat te zijn, te traag, maar dat ligt dat dus eerder aan mezelf dan aan het feit dan aan het feit dat ik sinds kort compleet wireless werk.

Verwijderd

het is toch de ip-stack van je pc die het ICMP packet beantwoord?
dus vanaf de server tot je pc wordt er gemeten :)

• Paul
  • Nu online
Als je het (interne) ip van je modem pingt vanaf je laptop dan kun je zien hoe lang dat duurt. Je zult dan hoogstwaarschijnlijk zien dat het niet eens meetbaar is ofwel <1ms :)

Je router heeft zelf ook een TCP/IP stack ;) Tenzij je de router verteld ICMP echo-requests door de sturen naar je eigen PC zal je router deze (afhankelijk van de firewall natuurlijk) zelf beantwoorden met een ICMP echo-reply :) Vanaf de buitenwereld meet je dus de ping van waaraf je pingt tot het modem.

Hoe CS dit doet (of ping-tijden berekend worden dmv ICMP of door het zelf sturen van pakketjes) weet ik niet, dus ik kan niet zeggen of de ping in CS nu tot je router of tot je PC is :)

[ Voor 60% gewijzigd door Paul op 05-04-2005 18:57 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• jotheman

jotheman

HTT-Thalan schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:50:
Dus de ping van mijn wireless verbinding van laptop naar de wireless router zou nihil moeten zijn, ook al staan ze 10 meter uit elkaar?

De signaalsterkte is best tot uitstekend.
Bij wireless is ie iets noemenswaardiger als bij (bv. 100Mbit) kabel, maar alsnog ten opzichte van de tijd die je ping nodig heeft om zich een weg te banen door wijkcentrales, een bos aan internetrouters en kabels verwaarloosbaar. Je netwerkje thuis is meestal een netwerk met vrijwel perfecte omstandigheden, het is de tijd die 't kost voor het signaal om door het internet heen te komen die ertoe doet.

edit:

Idd, wat Paul Nieuwkamp al zei :)

[ Voor 5% gewijzigd door jotheman op 05-04-2005 18:55 ]

I see dead pixels...

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Topicstarter
Nou, ik heb een ping gedaan naar het interne adres van mijn wireless router, en ik haal idd een ping van minder dan een milliseconde. Maar het is dus als ik het goed begrijp niet mogelijk om vast te stellen of de router zijn ping requests zelf afhandeld bij CS?

• jotheman

jotheman

HTT-Thalan schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:52:
Nou, ik heb een ping gedaan naar het interne adres van mijn wireless router, en ik haal idd een ping van minder dan een milliseconde. Maar het is dus als ik het goed begrijp niet mogelijk om vast te stellen of de router zijn ping requests zelf afhandeld bij CS?
Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik vraag: Huh? Wat?
Als je CS speelt handelt CS je connectie af, je router routeert alleen de data.

I see dead pixels...

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
doe es: ping %ip-adres van router% -t
Nu gaat ie een lopen totdat je t afbreekt met ctrl-c
Laat m een tijdje lopen (paar minuten ofzo) en kijk of je af en toe ook time-outs krijgt.
Mocht dat gebeuren dan zou je dus in een spel ook even een ping van >2000 hebben, en dat merk je wel.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Zet je firewall op je PC aan, en laat geen PING naar jouw machine toe. En ga dan eens CS spelen.

Ik gok vanuit game-development oogpunt gaat de ping van jouw computer naar de server en terug, dat levert uiteindelijk namelijk het minste dataverkeer op. Anders zou de server de client moeten pingen, en het resultaat ook nog eens doorsturen naar de client.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
bigfoot1942 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:43:
doe es: ping %ip-adres van router% -t
Nu gaat ie een lopen totdat je t afbreekt met ctrl-c
Laat m een tijdje lopen (paar minuten ofzo) en kijk of je af en toe ook time-outs krijgt.
Mocht dat gebeuren dan zou je dus in een spel ook even een ping van >2000 hebben, en dat merk je wel.
dit heb ik dus! dat verklaart waarom in bf2 ik eens in de minuut of zo een stop heb, wat heeeel irritant is in combat.
is er ook een oplossing voor?

• netvor
  • Laatst online: 08-04-2024
Wifi apparatuur (zeker de goedkopere, Cisco spul heeft er minder last van) heeft vaak last van packet loss. Doe maar eens een flood ping (onder linux of cygwin: ping -f router-ip) en je zal zien hoeveel pings onbeantwoord blijven.
Voor zover ik weet is dit een bekend probleem in de standaard en is er niet echt iets wat je ertegen kan doen. Als je wilt gamen en je toch maar 10 meter van je AP afzit zou je een snoertje kunnen overwegen.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
eperon schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:46:
[...]

dit heb ik dus! dat verklaart waarom in bf2 ik eens in de minuut of zo een stop heb, wat heeeel irritant is in combat.
is er ook een oplossing voor?
er staat me iets van bij dat je de windows wireless zero configuration kan disablen, en dat dat kan mogelijk helpen.
Maar ik heb hier lekker bedraad netwerk, dus ik weet t niet zeker.
Pagina: 1