Toon posts:

[2000] Kan geen Ad-gebruikers toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een klein bedrijfsnetwerkje, waarin momenteel een oud bakje met NT4 dienst doet als domaincontroller. Dit werkt allemaal prima.
We hebben inmiddels een nieuwe, grotere en snelle bak aangeschaft en daar probeer ik win2000 server op te installeren. Deze bak moet, indien alles goed werkt, de NT bak gaan vervangen.
Omdat ik een programmeur ben en geen ervaring heb met win2000 server installeren heb ik mij de afgelopen weken eerst goed in de materie verdiept.
Het boek 'MS Win2000 in 24 uur" gelezen en daarna pas begonnen met het installeren.
Eerst win2000 server geinstalleerd, daarna de huidige router (en DNS) gebruikt om win2000 te updaten en vervolgens geprobeerd AD, DHCP en eigen DNS te installeren.
Wizards en het boek gevolgd als ook verschillende tutorials op het internet (en van hier).
En als ik het goed heb, heb ik AD, DNS en DHCP op de nieuwe bak geinstalleerd.
Ik kan mijn oude/huidige netwerk zien.

Als ik nu naar configuratiescherm ga. Heb ik 3 icoontjes met de default-icon, dus dat witte ding. Volgens mij is dat geen goed teken. 2 daarvan doen ook niets als ik er op klik, de derde wel. Dit is nl. Systeembeheer.
Als ik vervolgens op 'Active Directory Gebuikers en Computers' klik krijg ik de foutmelding:
Kan het geselecteerde bestand niet openen.

Help!!
Wat doe ik fout. Dit stond niet in het boek ;)

Ik heb het volgende al geprobeerd:
Secedit /configure /cfg c:\winnt\repair\secsetup.inf /db secsetup.sdb
Secedit /configure /cfg c:\winnt\repair\secdc.inf /db secdc.sdb

Maar dat maakte niets uit.

Wie kan mij de juiste richting op sturen _/-\o_

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:34
Dat klinkt als een brakke installatie. Niet helemaal duidelijk waar het mis gegaan kan zijn. Is het geen optie om de software opnieuw te installeren?
Bij een server lijkt een stevige basis me erg belangrijk.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:19:
[.....]
Snip ongerelateerd verhaal
[/snip]

Als ik nu naar configuratiescherm ga. Heb ik 3 icoontjes met de default-icon, dus dat witte ding. Volgens mij is dat geen goed teken. 2 daarvan doen ook niets als ik er op klik, de derde wel. Dit is nl. Systeembeheer.
Als ik vervolgens op 'Active Directory Gebuikers en Computers' klik krijg ik de foutmelding:
Kan het geselecteerde bestand niet openen.

Help!!
Wat doe ik fout. Dit stond niet in het boek ;)
Ik zou in ieder geval IE6sp1 er op zetten als dat nog niet gebeurd is, staat-ie er wel op dan kun je daarmee ook een repair doen.

Dit klinkt namelijk bekend, maar dan op 2000 Pro werkstations heb ik het wel eens gezien.
Explorer fixen was daar de oplossing bij.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Installeer even het adminpak opnieuw. Helpt dat?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om adminpak opnieuw te installeren, dat is niet gelukt.
Ik kreeg de melding dat er een hele lijst met dll's beveiligd waren. Daarop heb ik adminpack opnieuw gedraaid maar nu alles gedeinstalleerd. Dat ging prima.
PC opnieuw opgestart. Adminpack weer geprobeerd te installeren, met dezelfde melding van de dll's.
Geprobeerd win2000 zelf te repairen. Ook niet gelukt.
Dus ik ben nu weer van scratch begonnen met een nieuwe installatie van win2000 server.
Mocht er weer nieuws zijn (en ik hoop nu goed nieuws) dan meld ik dat hier weer.

Alvast bedankt voor het meedenken.