Aangepaste menuknoppen in Excel

Pagina: 1
Acties:

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Wat ik graag wil hebben is dat zelfgemaakte menuknoppen waar macro's aangehangen worden alleen te laten verschijnen zodra je het document opent waarin ze staan.

In Word is het mogelijk om via Extra -> Aanpassen Tabblad opdrachten aan te geven of je de wijzigingen wilt oplsaan in normal.dot of in het document zelf.

Dit "oplaan in" menu ontbreekt in excel. Hoe kan ik hetzelfde effect bereiken als in Word?

I'll be back

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Heeft niemand hier een oplossing voor? Is het eigenlijk wel mogelijk om het in excel te doen want ik krijg het niet voor elkaar.

I'll be back

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat je kan doen is ze in een aparte module zetten van het specifieke bestand. Hierdoor krijg je wel elke keer de vraag of je de macro's aan wilt zetten bij het openen van het bestand, maar je krijgt hierdoor wel je eigen menu. Verder kan je zelf nog eens kijken naar VBA Menu (o.i.d.). Als je met dat laatste zoekt (in combinatie met Excel) dan moet je legio voorbeelden kunnen vinden bij Google en ook hier op GoT. Er zijn in het verleden namelijk wel wat voorbeelden hiervan gepost.

Verwijderd

ofwel maak je een globale add-in die bij workbbook open & close events nakijkt of het menu toegevoegd dan wel verwijderd moet worden.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je kunt Excel werkbalken wel kopieren naar de werkmap mbv toevoegen. Als je je werkmap sluit kun je vervolgens de aangepaste werkbalk verwijderen. Probleem is alleen dat als je de werkmap laadt, dat excel dan weer een kopie maakt van de werkbalk en die toevoegt aan de applicatie werkruimte.

Om het helemaal werkend te krijgen neem je één regel code op in het workbook.beforeclose() event:
Visual Basic:
1
application.commandbars("[commandbarNaam]").delete

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland