Toon posts:

[Marketing] Pluggen van je site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat doen jullie om bezoekers op je website te krijgen?

Er zijn echt honderden boeken/websites met de "gouden tips", maar wat werkt er nu echt.

Natuurlijk is Content en ontwerp belangrijk. Maar al heb je de allerbeste content en een strak design, mensen moeten wel weten waar ze die kunnen vinden.

Zijn er mensen met een website die uit ervaring kunnen zeggen hoe je op een effectieve manier bezoekers trekt.

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
allereerst aanmelden bij diverse zoekmachines.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 07:49

TwoR

Gekleurde stippen

Tja goede content zorgt voor een goede ranking in bijvoorbeeld google en daarmee krijg je veel mensen op je site. En als mensen je site goed vinden geven ze dat weer door aan een ander. Als je zorgt voor goede content komt de traffic op je website vanzelf.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Het ligt er ook aan wat voor website je hebt. Mijn eigen website krijgt vooral heel veel bezoekers als ik weer eens wat 3D-art afheb en dat hier en op CGtalk post met mijn site erbij. Het blijkt dus best goede reclame te zijn om als artist je werk te posten en je site erbij te zetten. Zo zijn er voor andere onderwerpen waarschijnlijk ook plekken waar dingen posten nut heeft. Zolang je maar niet "Bezoek mijn site" post, natuurlijk.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat wordt jouw nut van bezoekers op je site, daar hangt het grootendeels vanaf natuurlijk he :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk bedoel ik hoe spreek je het "mainstream" publiek aan?

Het is technisch helemaal niet moeilijk om een site als Martkplaats, Vacaturebank of Funda te maken.
Het succes hangt hierbij af van hoeveel mensen je weet te trekken, omdat deze bezoekers zelf voor de content zorgen.

Het maakt niet uit of je de eerste bent (Ebay was veel eerder als marktplaats)
Ook een enorme reclamecampagne zegt niet alles (kijk naar speurders)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:34
Juiste content, juiste meta tags, juiste semantiek, links naar andere sites, sites die naar jouw site linken... dan kom je een eind. :)

Motor onderhoud bijhouden

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Het hangt er heel erg vanaf wat voor soort site je hebt. De website van mijn bedrijf trekt gemiddeld gezien maar 15 unieke bezoekers per dag. Is opzich ontzettend weinig, maar als je er dan vanuit gaat dat we iedere dag a 2 a 3 telefoontjes krijgen van potentiele klanten (meestal worden het ook klanten) ben ik meer dan tevreden :)

Nu ook met Flickr account

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Linken naar andere sites met gerelateerde content. Content uitwisseling. Gebruik 'redelijke goede' HTML, kijk waarom je concurrenten hoger scoren in google dan jij. Maak gebruik van meta tags.<-- werkt nog steeds als je ze maar met mate en juist toevoegd.

Gebruik de TITLE tag waar hij voor bedoelt is.

Nette urls helpen ook veel. (dus niet blaat.php?melp=foo&bar=woei&zut=32432, maar url/article/1/2/3 <-- zoals GOT dat ook heeft. )

Gebruik alt texten bij je plaatjes.

Dat is wat ik tot nu toe heb gebruikt en het werkt vrij goed moet ik zeggen.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

megamuch schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:59:
(...)

Gebruik de TITLE tag waar hij voor bedoelt is.

(...)
exact

Of gebruik juist veel potentiele zoekwoorden in je titel: de title is vreeselijk belangrijk om bij Google (ea.) een hoge ranking te krijgen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat voor soort site is het? In het algemeen zijn gebruiksgemak, nut, voordeel en vertrouwen (bij transacties/privacy) belangrijke elementen die zorgen dat mensen een site gaan gebruiken en ook regelmatig terugkeren.

En het spreekt natuurlijk voor zich dat de site technisch gezien goed in elkaar moet zitten en goed vindbaar moet zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Noork op 05-04-2005 21:37 ]

Verwijderd

Natuurlijk toevoegen aan zoekmachines en zorgen dat andere sites (zo bekend mogelijk) naar je linken. Wat ik zelf nog wel eens doe, is de sites van 'concurrenten' bekijken die een teller hebben, waar je kan zien via welke sites de bezoekers op die site zijn gekomen. Als daar nog een site bijstaat, waar nog geen link naar mijn site op staat, meld ik mijn site daar aan.
En verder zorgen dat je site actueel is, zodat bezoekers geregeld terugkomen.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Alle bovengenoemde dingen zijn leuk, máár de enige échte manier om mensen te trekken is iets unieks in de zin van content dan wel mogelijkheden te bieden. Daar moet je dan naamsbekendheid aan geven. En dat gaat voor een deel op dezelfde manier als irl: mond-tot-mond-reclame. Dus praat over je geweldige vinding op relevante fora en dergelijke (zonder te spammen natuurlijk).

En langzamerhand groeit je bekendheid dan, als de content goed is. Dan wordt er meer naar je gelinkt, stijgt je PageRank ( in het geval van Google), en kom je hoger in de zoekresultaten. En je krijgt natuurlijk ook meer verkeer van andere webpagina's.

En om de vindbaarheid nog meer te verbeteren is het ook niet onverstandig om semantisch juist opgebouwde pagina's te hebben, de juiste titel (niet alleen gericht op zoekwoorden, maar laat hem ook echt een reflectie van de inhoud van het artikel zijn. Neem eventueel in de teksten ook zoekwoorden op.) , en de andere bovengenoemde zaken.

Maar "een concurrent" van "Markplaats enzo" komt niet zomaar omhoog. Het gaat werkelijk om het aanbieden van een unieke service / content :) . Als dat goed zit, komt de rest wel vanzelf. Technische zaken bieden buiten semantiek en zoekwoorden geen resultaat. Zoekmachines en linken vanaf andere webpagina's zijn namelijk natuurlijk (hopelijk) voornamelijk gericht op de gebruiker. En dus komen de beste resultaten naar voren. En dus hebben technische truukjes daar maar een klein - als uberhaupt enig - effect op.

DM!

Verwijderd

Standaard promoten op search engines en gebruik goede meta tags op je site. Zo kan ja makkelijk search engine referrals krijgen.

Je moet de site ook keyword optimizen . Hier een article in het engels link.

Zelf krijg ik op een paar paginas een paar honderd hits van search engines omdat die site veel keywords bevat.

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:56
Eerlijk gezegd, denk ik dat je voor de 'antwoorden' die jij zoekt, beter even kan kijken op een forum als www.higherlevel.nl. Je bent namelijk zoek naar de marketing kant van internet, en GoT is toch meer de technische kant van internet (zoekmachines e.d.).

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:55:
Eigenlijk bedoel ik hoe spreek je het "mainstream" publiek aan?

Het is technisch helemaal niet moeilijk om een site als Martkplaats, Vacaturebank of Funda te maken.
Het succes hangt hierbij af van hoeveel mensen je weet te trekken, omdat deze bezoekers zelf voor de content zorgen.
In principe zorgen de bezoekers hier maar gedeeltelijk voor de content: op marktplaats kun je alleen je advertenties kwijt en niets anders. Het publiek wordt hier aangesproken door een goed (en ten tijde van het ontstaan) uniek concept.

Als je echt een goed concept hebt komen de bezoekers vanzelf, als je er eenmaal een paar hebt.
Pagina: 1