Toon posts:

Hoe pas ik een Firefox livecd aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben bezig met een experiment voor een school, om daar een "mail-pc" te maken. De Firefox live-cd (www.livecd.net) leek me daarvoor een ideale cd. Alleen zou ik graag een aantal dingen willen aanpassen, zoals: startpagina, bureaublad, etc.

Heeft iemand ervaring? Het maakt niet uit of het straks een kant-en-klare livecd wordt, of dat de instellingen op de harddisk worden opgeslagen.

Bedankt!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Een mail-pc? Dus alleen maar emails en verder niks? Wat voor computer moet het op draaien?

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:29:
Een mail-pc? Dus alleen maar emails en verder niks? Wat voor computer moet het op draaien?
Een mail/internet-pc ja. En verder niks nee. En het draait op een PIII 800.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
Probeer knoppix, kun je de instellingen laten opslaan op de harddisk (dus ook de andere homepage, evt. gelezen mail ook etc.)

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
Ik zou gewoon een simpele distro installeren dat is veel makkelijker en sneller.
Als je een live cd van cd start is ie traag en als je hem op je harde schijf installeerd doe je iets waarvoor hij niet bedoelt is.
Dus een gewone distro is veel makkelijker.
Neem een makkelijke niet te grote distro (ik bedoel met grote dat het geen distro van meer als 1 cd moet zijn want dan is je pc niet vooruit te fikken, een suse zou bijv veel te traag worden op die pc)
ubuntu, yoper of zoiets zou wel voldoen.
allebij easy kleine distro's (yoper is sneller maar iets lastigger installeren)

Opleiding Brandveiligheid

Verwijderd

ik snap het probleem niet? waarom moeilijkj doen met een live cd, neem gewoon een andere simpele distro waar je kennis mee hebt en configureer het en sla het op en klaar! binnen 1 uur kan je een redhat 9 geinstalleerd hebben met werked internet en mail hoor.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
D'r is bij Ubuntu ergens een document gemaakt hoe je 'makkelijk' je eigen live CD in elkaar zet.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gentoo+mutt+lynx....

is dat niet ideaal? 8)
je hardware is wss wel overkill dan

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Emielio
BoudewijnLinux schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:23:
Gentoo+mutt+lynx....

is dat niet ideaal? 8)
je hardware is wss wel overkill dan
Ja we gaal lekker surfen met lynx, whuhahahah, neem dan iig glinks of dillo.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Wilke schreef op woensdag 06 april 2005 @ 09:40:
Probeer knoppix, kun je de instellingen laten opslaan op de harddisk (dus ook de andere homepage, evt. gelezen mail ook etc.)
Alleen is het zo balen dat Knoppix alweer zo oud is en amper geupdate wordt :(

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Misschien voor de volledigheid: met mail bedoelde ik webmail.

Dus ik heb alleen maar een goed functionerende browser nodig. En het handige van het O.S. op cd is dat je systeem altijd start zoals je 'm wilt hebben, zonder yahoo-toolbars die (per ongeluk) door gebruikers worden geïnstalleerd.

Maar een live-cd is dus niet eenvoudig aan te passen? Hoe maken ze die cd's dan?

Bedankt voor de reacties alvast!

• Emielio
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:36:
Misschien voor de volledigheid: met mail bedoelde ik webmail.

Dus ik heb alleen maar een goed functionerende browser nodig. En het handige van het O.S. op cd is dat je systeem altijd start zoals je 'm wilt hebben, zonder yahoo-toolbars die (per ongeluk) door gebruikers worden geïnstalleerd.

Maar een live-cd is dus niet eenvoudig aan te passen? Hoe maken ze die cd's dan?

Bedankt voor de reacties alvast!
Op linux kun je niet per ongelijk als gebruiker een toolbar spyware adware of virussen installeren ;)

Een geinstalleerd systeem werkt veel sneller en stabieler.

Ik zou gewoon een normale distro installeren, dat is veel beter werken.

Pagina: 1