Er zijn hier al een aantal topics over, allemaal met een andere oplossing, helaas wilden die bij mij niet werken. Ook de windows-georienteerde howto hielp in deze niet bij het vinden van een oplossing.
Ik heb pure-ftpd geinstalleerd met behulp van apt-get. (apt-get install pure-ftpd). De server zelf draait en ik kan sowieso inloggen met m'n linux (Debian) user accounts. Daarmee kom ik terecht in de homedir van die user.
Daarnaast wil ik graag een virtual user hebben die toegang heeft tot het web-gedeelte (van apache) /var/www. Hiertoe heb ik de pure-FTPD readme gevolgd en een user en group aangemaakt speciaal voor ftp:
Daarna de virtual user aangemaakt:
Als ik echter in wil loggen met FlashFXP krijg ik:
Als ik vervolgens, op advies van een ander topic waar dit de oplossing was een config file meegeef als ik pure-ftpd restart, krijg ik:
Volgens mij heb ik alles netjes doorgelezen en exact de instructies opgevolgd... maar inloggen ho maar. Wat doe ik fout?
Ik heb pure-ftpd geinstalleerd met behulp van apt-get. (apt-get install pure-ftpd). De server zelf draait en ik kan sowieso inloggen met m'n linux (Debian) user accounts. Daarmee kom ik terecht in de homedir van die user.
Daarnaast wil ik graag een virtual user hebben die toegang heeft tot het web-gedeelte (van apache) /var/www. Hiertoe heb ik de pure-FTPD readme gevolgd en een user en group aangemaakt speciaal voor ftp:
groupadd ftpgroup useradd -g ftpgroup -d /dev/null -s /etc ftpuser
Daarna de virtual user aangemaakt:
pure-pw useradd web -u ftpuser -d /var/www
Als ik echter in wil loggen met FlashFXP krijg ik:
[R] 220---------- Welcome to Pure-FTPd [privsep] [TLS] ---------- [R] 220-You are user number 1 of 50 allowed. [R] 220-Local time is now 16:22. Server port: 21. [R] 220 You will be disconnected after 15 minutes of inactivity. [R] USER web [R] 331 User web OK. Password required [R] PASS (hidden) [R] 530 Authentication failed, sorry [R] Connection failed [R] Delaying for 120 seconds before reconnect attempt #10 [R] Connecting to FTP Testserver (web) -> IP=12.34.56.78 PORT=21 (attempt # 10) [R] Connection failed (Connection refused)
Als ik vervolgens, op advies van een ander topic waar dit de oplossing was een config file meegeef als ik pure-ftpd restart, krijg ik:
421 Configuration error: Illegal ports range: uredb:/etc/pure-ftpd/pureftpd.pdb
Volgens mij heb ik alles netjes doorgelezen en exact de instructies opgevolgd... maar inloggen ho maar. Wat doe ik fout?
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.