Toon posts:

[2003] Langere gebruikersnamen aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam erachter dat Windows een limiet heeft van 20 karakters per gebruikersnaam ;(

Dit is een groot probleem aangezien ik domeinnamen van webhosting klanten opsla als Windows gebruikersnaam. Zo kunnen die klanten met hun domeinnaam inloggen op hun FTP space bijvoorbeeld. Nu vraagt een klant of ik een lange domeinnaam van 21 karakters voor hem wil registreren, maar ik kan geen pakket voor hem aanmaken omdat Windows maar 20 karakters per gebruikersnaam accepteert.

Kan ik misschien ergens die instelling aanpassen of is er een workaround dat ik toch kan forceren om langere gebruikersnamen aan te maken?

Alvast bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een username in een domein kan 256 karakters hebben voor zover ik het weet. Maar denk niet dat je dat wil.

Kan je de users niet gewoon een aangepaste naam geven? Wat heb je verder allemaal al geprobeerd om dit op te lossen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik Web Edition draai kan ik geen Windows domein opzetten.

Wat ik verder heb geprobeerd is op verschillende manieren een gebruikersnaam aanmaken, via een script, component en gewoon via de interface van Windows. Ik heb in het register en in de policy editor gezocht of ik dat limiet kon verwijderen. Allemaal zonder resultaat helaas.

Ik kan natuurlijk de gebruiker een aangepaste naam geven, dat zou echter wel vervelend zijn voor die klant. Daarom zoek ik liever eerst naar een workaround :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet mogelijk :?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

De limitatie zit niet gewoonweg in de manier van aanmaken, hij zit in de manier van opslaan. Als Windows niet meer dan 20 karakters per user op kan slaan, dan is er geen workaround om deze max te verhogen (behalve dus een domein aanmaken zoals SFJ al zegt). Kun je niet gewoon de achternaam van de klant gebruiken? Dat is in mijn ogen veel logischer, en dan hoef je ook maar 1 account voor 1 klant te maken, ook al heeft die klant 10 domeinen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Dit zal wel een limitatie van de webedition zijn denk ik. Om in een registry te gaan hakken om het toch voor elkaar te gaan krijgen is schending van de EULA en ben je dus illigaal bezig of je nou een legale of illigale install hebt.... we nemen aan het eerste hier :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is in mijn ogen veel logischer, en dan hoef je ook maar 1 account voor 1 klant te maken, ook al heeft die klant 10 domeinen.
Dat zal niet gaan vanwege een Isolated FTP server, waarbij de gebruikersnaam gelijk moet zijn aan de map op de harde schijf.
of je nou een legale of illigale install hebt.... we nemen aan het eerste hier
SPLA licentie uiteraard :)

In ieder geval bedankt voor de hulp. Ik kort de gebruikersnamen wel gewoon af.
Naar mijn mening wel een beetje kromme beperking van Windows. :?
Pagina: 1