[XP]Windows opnieuw installeren op C

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 20:48
Ik wil op een pc windows opnieuw installeren op de C schijf waar hij nu ook al staat. Alles mag van de pc af, en er hoeft niks te blijven staan. Nou dacht ik, dat is makkelijk, want tijdens de installatie kan ik dan gewoon de C schijf laten formatteren, en installeerd hij hem er op. Nu is het probleem dat de windows cd automatisch de installatiebestanden kopieerd naar een map op de C schijf waardoor ik hem niet kan formatteren, en daardoor windows niet opnieuw kan installeren (tenzij ik windows er 2x op zou zetten) Ik heb nog een andere partitie, en ik zou graag de installatiebestanden daar op laten kopieeren, maar ik weet niet hoe. Ik heb al geprobeerd bij advanced opties de map te veranderen maar dat lukte ook niet. Weet iemand hoe ik dit op los?

Verwijderd

De installatie bestanden op de CD blijven op de CD staan en je kan toch gewoon in het scherm na de partitie indeling de format opdracht geven?

Probeer je misschien te formatteren vanuit de herstel console? Want windows Setup komt vanzelf met de vraag wat je met de schijf wilt doen.

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-03 16:24
Hij formatteerd toch eerst en dan zet 'ie de bestanden er op?? Of heb ik dan een zeldzame eenmalige uitvoering van windows?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb ook af en toe die melding gehad bij mensen die 2x windows hadden geinstalleerd. Het kan wel gebeuren dat hij de schrijf(of partitie) niet mag formatteren als XP erop staat. Ik los het meestal op door via FDISK ofzo de schijf eerst te formatteren en dan installeren

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Booten vanaf de CD is natuurlijk ook wel handig ipv vanuit windows een nieuwe setup proberen te starten?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarom boot je dan niet vanaf de cd om zo de hardeschijf te formatteren? Anders doe je het met de bootfloppen die je via Windows Operating Systems - FAQ kan vinden. Hier is al ontzettend vaak een vraag over gesteld.

Lees Windows Operating Systems - Policy nog eens goed door:)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.