Bestanden filteren: alleen cijfers in naam - hoe? *

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 07:46

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Voor mijn werk moet ik een map met zo'n 65.000 afbeeldingen opschonen.
Hiervoor dien ik alle bestanden eruit te halen die letters bevatten en/of rare tekens.
De enige bestanden die blijven staan mogen alleen maar cijfers bevatten . Ik heb al getracht de files te selecteren met "Better File Select" maar helaas kan ik maar 1 criterium per keer opgeven en het toepassen ervan duurt (per 1000 files) meer dan twee minuten! Dus dat is geen oplossing. Heb al gegoogled, gesearched en geFAQ'ed, maar ik kan helaas niks vinden wat mij verder zou kunnen helpen. Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen aanpakken? :?

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Dit is simpel op te lossen door een betere filemanager te gebruiken. Bijvoorbeeld Total Commander.
Daarmee kun je gemakkelijk de gewenste bestanden selekteren of eventueel hernoemen. Ook regular expressions zijn hierbij mogelijk. Het is wel shareware trouwens.
Voor deze keer even voorgekauwd:
In Total Commander (NL):
Markeren/Markeer Groep/Definieer/In 'zoek naar' invullen: [0-9]+.jpg /RegEx aanvinken/Bewaar/geef een naam, bijvoorbeeld 'cijfers'/klik OK
Daarna kun je de gewenste bestanden selecteren met Markeer/Markeer groep/ klik op 'cijfers'/klik OK
Als je daarna de selectie omkeert, (Markeren/keer markering om), kun je de rest deleten/verplaatsen/hernoemen.
Er vanuit gaande dat je JPG bestanden zoekt.
offtopic:
Overigens hoor je met de opleiding uit je profiel te weten hoe regular expressions werken

[ Voor 75% gewijzigd door Henk007 op 05-04-2005 15:55 ]

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Total commander heb ik ook al geprobeerd met die smart selection. Maar helaas krijg ik het ook daar niet voor elkaar om aan te geven dat alleen bestanden geselecteerd moeten worden die andere karakters dan cijfers bevatten.

• cygnus_6
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 11:45
je download locate32, en maakt een database van de plaatjes daarmee, zodat je heel snel met dat progje kan zoeken, en dan maar alle letters afgaan >:)

je hoeft het maar 26 keer te doen, dus misschien gaat dit sneller dan een andere oplossing zoeken voor je probleem. ik weet alleen niet hoeveel andere tekens je moet zoeken dus dat maakt het misschien geen goed idee. maar in een avondje heb je het denk ik toch wel allemaal uitgezocht :Y)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Lees de edit van mijn post eens. Daarmee is het klusje in een minuutje geklaard. Als je geen antieke PC hebt tenminste.

[ Voor 21% gewijzigd door Henk007 op 05-04-2005 16:49 ]

• Emerge

Emerge

Bifidus schmifidus

Topicstarter
Helaas werkt deze manier van selecteren maar gedeeltelijk. Ik zal laten zien wat er gebeurt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
123098123.jpg
123098_001.jpg
1 (6) (Custom).jpg
00 cjkjsdf lskdjf2.jpg
toenidfjasd01.jpg
0202sdfdf1.jpg
09123sdkjf.jpg
1.jpg
111111.jpg
05[1].jpg

Bij de expressie [0-9]+.jpg worden alleen de files geselecteerd die eindigen met ".jpg" en daarvóór één of meer cijfers. Dus bestanden als "123098_001.jpg" en "00 cjkjsdf lskdjf2.jpg" worden geselecteerd. Andere bestanden niet. Het probleem lijkt dus het feit te zijn dat je met Regexp niet door de héle string kunt zoeken, alleen maar in een volgorde waarin jij het aangeeft.
Iemand misschien nog enig idee hoe ik echt alleen maar de bestanden kan selecteren die cijfers bevatten en geen vreemde tekens of letters?

(ps. met mijn opleiding heb ik geen les in regular expressions gehad ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Emerge op 13-04-2005 10:05 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Emerge schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:04:
(ps. met mijn opleiding heb ik geen les in regular expressions gehad ;))
ot: het verbaast mij eindeloos dat personen met zo'n opleiding (hbo informatica) dit zelf niet kunnen oplossen. [klaaglied over nivo van huidige opleidingen etc...]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan. Verder kun je toch gewoon een `find -type f ! -name [0-9]*.jpg`ofzo doen? :)

[ Windows ] Bestanden selecteren op criteria > Bestanden filteren: alleen cijfers in naam - hoe? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Emerge schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:04:
Helaas werkt deze manier van selecteren maar gedeeltelijk. Ik zal laten zien wat er gebeurt:

Iemand misschien nog enig idee hoe ik echt alleen maar de bestanden kan selecteren die cijfers bevatten en geen vreemde tekens of letters?
Heb dat specifieke programma niet uitgeprobeerd, maar normaal gesproken zou een ^ moeten matchen met het begin van de string. Dus "^[0-9]+.jpg" moet werken.

@Spider.007: find = grep op mijn XP-bak. Dus dat wil niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 14:52 ]

Pagina: 1