Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

usb muis als winamp besturing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n mooie Q8 aquamouse gekregen maar omdat ik hier niets mee kan doen zou ik het graag als winamp besturing gebruiken.het gaat dus om deze muis:
Afbeeldingslocatie: http://www.premo-promos.com/images/prod_cat/ca/mousestuff/20-10-01-lc66846.jpg
deze heeft een usb aansluitingen word als muis gedetecteerd door windows.
nu heb ik al wat gegoogeld en op dit forum gezocht maar vind ik meestal ir ontvangers op serieele poorten.

Is het mogenlijk om deze muis als winamp besturing te gebruiken?(bv linkermuisknop next, rechter previous, middelste muisknop play/pause en schroll voor volume?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Lijkt me lastig als je hem aan de USB-poort hangt. Met een seriële muis is dit nog enigzins te doen, daar zijn ook al een aantal topics over.
Maar als je een methode vind om met een USB-apparaat Winamp te besturen in het een kwestie van hem utischakelen in apparaat beheer, lijkt me.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Kun je in WinAMP nergens aangeven dat je sneltoetsen wilt maken?
En dan instellen dat je met de muis iets wilt doen. Maarja dan zal die ook op je "gewone" muis reageren. Tenzij je in WinAMP kan aangeven welke muis je wilt sneltoetsen...

Verwijderd

Op zich krijgt een usb muis ook gewoon een COM poort toegewezen. Ik kan bij mijn DJ software namelijk Com 1 t/4 kiezen, en hij vind mijn controller alleen op COM-4. Weet alleen niet of Winamp ook Com's kan selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er even over nagedacht en in apparaatbeheer gekeken, hij detecteerd hem als een "HID compliant muis".toen ik de stuurprogramma opties zag kwam dit in me op: Is het niet mogenlijk om een ander stuurprogramma te maken/gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 22:33 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Een USB stuurprogramma 'maken' :D

Don't underestimate the power of the dark side of the windows... :+

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 22:51:
Een USB stuurprogramma 'maken' :D

Don't underestimate the power of the dark side of the windows... :+
mja, weet ik veel:p
zo moeilijk moet het niet zijn, denk ik toch, misschien heeft iemand anders het al geprobeerd ofzo.

iemand nog ideen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 01:04:
[...]

mja, weet ik veel:p
zo moeilijk moet het niet zijn, denk ik toch, misschien heeft iemand anders het al geprobeerd ofzo.

iemand nog ideen?
Gewoon uitzetten in windows, dan proggie schrijven die die signalen doorzend naar de winamp api, heel eitje hoor. Proggie in de background laten draaien, heb je alles op en toppie naar behoren, en is je muis toch nog handig.

Verwijderd

Topicstarter
1.Gewoon uitzetten in windows
2.Dan proggie schrijven die die signalen doorzend naar de winamp api
3.Proggie in de background laten draaien
Ik kan alles behalve 2 :Y)
Ik kan niet proggen (maar kan altijd leren) en weet niet wat een winamp api is,nouja ik heb al door dat het een prog is dat op basis van signalen winamp bestuurd maar niet welke goed is waar ik ze vind,...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 01:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 01:47:
[...]

Ik kan alles behalve 2 :Y)
Ik kan niet proggen (maar kan altijd leren) en weet niet wat een winamp api is,nouja ik heb al door dat het een prog is dat op basis van signalen winamp bestuurd maar niet welke goed is waar ik ze vind,...
Het is geen prog, het is een functie in winamp die er speciaal voor gemaakt is dat je winamp van buiten het programma zelf ook kan besturen. Net als dat MSN 4 ook nog een API had om namen te wijzigen enzo.

het is heel makkelijk, je moet gewoon de juiste windowhandle zoeken (staat op winamp dev site)
En dan bijvoorbeeld knopje 1. WINAMP_NEXT_SONG of iets dergelijks (staat er ook allemaal op)

Voorbeelden kun je ook vinden, dus veel succes en als je wat weten wilt, ff vragen.

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de file gevonden en snap het gewoon niet, na wat zoeken is dit wat ik vind:

code:
1
2
3
4
5
6
7
#define IPC_SPAWNBUTTONPOPUP 361 // param =
// 0 = eject
// 1 = previous
// 2 = next
// 3 = pause
// 4 = play
// 5 = stop

maar hier ben ik gewoon niets mee, zijn hier tutorials voor ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 02:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 02:33:
ik heb de file gevonden en snap het gewoon niet, na wat zoeken is dit wat ik vind:

code:
1
2
3
4
5
6
7
#define IPC_SPAWNBUTTONPOPUP 361 // param =
// 0 = eject
// 1 = previous
// 2 = next
// 3 = pause
// 4 = play
// 5 = stop

maar hier ben ik gewoon niets mee, zijn hier tutorials voor ofzo?
http://forums.winamp.com/...8adac5915&threadid=180297

kijk hier,
en anders andere topic. Het is echt niet moeilijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een pause.exe gemaakt die als hij word uitgevoerd winamp pauseerd, hoe laat ik dsie uitvoeren als ik op een bepaalde knop druk?

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kun je niet beter pause.exe altijd uitvoeren, en die laten luisteren naar een global hotkey oid?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Topicstarter
SlinkingAnt schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:30:
Kun je niet beter pause.exe altijd uitvoeren, en die laten luisteren naar een global hotkey oid?
als ik mouse1 bv als hotkey gebruik voor pause.exe word de muziek gepaused telkens ik klik, en ik zie niet hoe ik een hotkey kan geven die alleen reageert op de mouse 1 van mijn tweede muis

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 22:33

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

je moet in plaats 0 1 2 enzz de muis keys gaan instellen

leftmousebutton
rightmousebutton
scroll up
scroll down
scroll click geval

dus je moet uit gaan zoeken welke namen die knoppen hebben en dan kun je ze instellen voor winamp

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe zorg ik dan dat hij niet reageerd op men gewone muis?

Verwijderd

is dat ook niet toe te wijzen?
neem aan dat de 1 USB en de ander PS/2 is
net als de knopjes, maar dan als device=USBmouse

of zeg ik nou iets verschrikkelijk stoms?

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 23:04
Bij de logitech muizen is tegenwoordig software meegeleverd, waarmee je aan alle knoppen een andere funtie kunt meegeven. Misschien is het mogelijk om deze software hiervoor te gebruiken?

Het heet BTW setpoint..

prutsert

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik ga setpoint proberen (heb een logitech muis, misschien kan het helpen)
maar ik ga straks proberen, als hij gedownd is (is 52Mb :X )

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu setpoint, maar heb geen muis of toetsenbordtab, wat nu?
(heb logitech muis en keyboard)

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
voor zover ik weet, is Setpoint alleen voor de bluetooth desktop van logitech, als je een gewone muis en toetsenbord hebt, zal je mouseware moeten hebben :) (en itouch voor het toetsenbord)
Pagina: 1