Probleem met data-cd kopieren

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:41
Ten eerste: het is niet illegaal aangezien de cd van ons zelf (bedrijf) is.
Ooit eens gemaakt door god weet wie, god weet hoe lang geleden.

Goed. Dus niet miepen aub over dat het illegaal is etc, want dat is het niet, simpel, klaar, punt uit.

Er staan een aantal mpgtjes op met een autorun. Meer niet.
Tijdens het kopieren knikkert ie telkens bij 99% eruit met een melding dattie niet kan lezen van het origineel. Dat terwijl het origineel het prima doet.
Ik heb verschillende originelen geprobeert te kopieeren maar overal hetzelfde resultaat.

Zowel met Nero, als met winoncd, als met easy cd creator als met clonecd.
Hij schrijft met al die programma's alle bestanden gewoon op de cd, maar zodra de autorun moet beginnen te lopen krijg ik een melding dat het geen geldige win32 toepassing is.

Ik heb het met 4 verschillende branders getest en allemaal geven hetzelfde resultaat.
Als ik een imagebestand maak met clonecd naar mn harde schijf en ik mount die image met daemontools dan begint de gemounte cd meteen te lopen, zonder problemen.

Dus ik dacht dan brand ik hem wel via de gemounte image van "cd" naar cd.
Mooi niet. Ook weer hetzelfde.

Ik heb geen idee hoe het kan, maar ik denk dat die gast die die cd's destijds gemaakt heb er een of andere beveiliging op gezet heeft (god knows why 8)7 ).
Zijn er geen programmaatjes die kunnen kijken of en zoja welke beveiliging op een cd zit?

Of als iemand anders nog tips heeft om die cd gekopieerd te krijgen dan mag ie ook roepen :)

PS: als dit topic hier niet helemaal op zn plek staat dan geef hem maar een schopje de goede kant op.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:30

chromeeh

the Gnome

Probeer ClonyXXL eens, die laat zien of er een eventuele kopieer beveiliging actief is :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Moet de autorun vanaf de cd werken? of wil je puur een kopie als backup? Anders zou je ook gewoon de image (als iso) op cd kunnen zetten.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Kun je van de cd geen image op je hdd zetten en dan branden idd.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:41
chromeeh schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:53:
Probeer ClonyXXL eens, die laat zien of er een eventuele kopieer beveiliging actief is :)
ClonyXXL geeft aan dat er geen beveiligingen op zitten :?
En ja, de autorun wil ik werkend hebben.

• cygnus_6
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 11:45
wat voor soort autorun is het? opent hij meteen de filmpjes? of krijg je een soort index in je webbrowser te zien? of is het nog iets heel anders?

je kan dan misschien de autorun zelf opnieuw maken(dacht dat dat niet zo moeilijk was) en de mpgjes apart met die nieuwe autorun branden.

oftewel mpgjes naar hdd kopieren, nieuwe autorun maken, mpgjes en autorun op schijf zetten

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
probeer alcohol 120% eens heb ik vaak cd's mee gekopieerd die met een ander progje niet wilde.

Andere progje: CDrwin (www.goldenhawk.com) eval. versie. enkelspeed.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kan het zijn dat de CD gewoon beschadigd is? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Het kan ook nog zo zijn dat de cd-brander niet goed is, het lijkt er ook op dat hij niet finalised

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Verwijderd

2bmws schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:49:
Het kan ook nog zo zijn dat de cd-brander niet goed is, het lijkt er ook op dat hij niet finalised
wel toevallig dan met 4 verschillende branders :D

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:54:
[...]

wel toevallig dan met 4 verschillende branders :D
4 CD branders en een doosje gare CDs op te hoge snelheid geschreven... klinkt aannemelijker dan 4 kapotte branders :P
Pagina: 1