[ Voor 19% gewijzigd door sebastius op 05-04-2005 14:27 ]
kan ik het ook met mdf doensebastius schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:26:
Begin eens met te laten zien wat voor boxen je het over hebt, en wat voor onderzoek je al gedaan hebt. Maar zo uit de losse pols zou ik kiezen voor beton, of plexiglas.
ik heb het over boxen van 40 bij 20
Verwijderd
Voor TS.. je topic staat in het verkeerde subforum. Aangezien het om luidsprekers gaat, hoort het in AV. Daarnaast voldoet je topic niet aan de eisen gesteld aan een topicstart, er spreekt geen enkel initiatief uit je post. Het is 'plemp je vraag neer en wacht op antwoord' op deze manier, en daar is GoT niet voor bedoeld.
Inhoudelijk.. het hangt een beetje van je eisen af. In praktisch alle gevallen is hout de juiste keuze. Als je het hebt over budgetspeakertjes is gewoon spaanplaat voldoende, wil je betere kwaliteit dan wordt meestal MDF gebruikt.
Stap één is het achterhalen van de parameters van de drivers in de luidspreker (driver=de dingen waar het geluid echt uitkomt). Daarna kun je deze parameters invoeren in een berekenprogramma, en gaan rekenen.
Zoek eens in AV op 'luidspreker bouwen', het stikt echt met topics hierover daar.
Het zijn tweedimensionale luidsprekers? En 40 wat? 40 koeien?ik heb het over boxen van 40 bij 20
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 14:30 ]
in ieder geval bedankt voor de info
Anders moet je aan het rekenen gaan met de specificaties van de luidsprekers, en die vind je soms maar heel moeilijk.
Kan je trouwens alle info die je hebt even posten, dan kunnen we mss wel helpen. Al de faq gelezen??
[ Voor 24% gewijzigd door naftebakje op 05-04-2005 14:36 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Iets zegt me dat ik in mijn reactie niet helemaal serieus was. Sterker nog, ik ben er van overtuigd.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:29:
Beton of plexiglas ?! Hoe kom je daar in godsnaam bij? Ik denk dat dat zo ongeveer de minst gebruikte materialen zijn, exoten dus.
[..]
Dit topic is gesloten.
![]()