Mensen,
Ik probeer in PHP een sql bestand (aanwezig op de harde schijf van de Linux webserver) te importeren. Dit gaat allemaal prima, zo moeilijk is dat ook niet:
Stel, er staat een vette fout in het sql bestand staat, dan krijg ik als ik die mysql regel uitvoer een vette error. in de trent van:
Dit krijg ik echter niet terug in mijn $returnArray wanneer ik het zelfde brakke sql bestand probeer te importeren met php exec.
Iemand een idee hoe ik dit toch kan zien?
Bedankt!
PS. ik heb nix aan antwoorden zoals "waarom zou je dat willen?"
Ik probeer in PHP een sql bestand (aanwezig op de harde schijf van de Linux webserver) te importeren. Dit gaat allemaal prima, zo moeilijk is dat ook niet:
PHP:
1
2
3
| exec ("mysql -u gebruiker -p'password' databasenaam < /pad/naar/sqlbestand.sql", $returnArray); echo "<pre>" . print_r ($returnArray, 1) . "</pre>"; |
Stel, er staat een vette fout in het sql bestand staat, dan krijg ik als ik die mysql regel uitvoer een vette error. in de trent van:
code:
1
| ERROR 1065: You have an error in your sql syntax near line 566. View your mysql manual... etc etc |
Dit krijg ik echter niet terug in mijn $returnArray wanneer ik het zelfde brakke sql bestand probeer te importeren met php exec.
Iemand een idee hoe ik dit toch kan zien?
Bedankt!
PS. ik heb nix aan antwoorden zoals "waarom zou je dat willen?"
Some things can not happen until they happen...