DV Commands [via firewire]

Pagina: 1
Acties:

• N3vS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 13:58
Ik wil via firewire mijn mini-DV cam aansturen. Dus ik ben opzoek naar DV commands die ik via firewire kan sturen zoals Adobe Premiere gebruikt.

Ik heb geprobeerd te googlen, alleen ik kom niet op de juiste sites, kan iemand mij hier meer informatie over verschaffen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Had je hier al eens tussen gekeken: [google=firewire dv control software]? :) Verder is dit wellicht meer iets voor AV aangezien daar wat meer DV Experts zitten. Ik verplaats je topic dus even :)

SA > AV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• N3vS
http://msdn.microsoft.com...rectx/htm/dvappsample.asp

Ik heb nu wel een C++ voorbeeld van Microsoft gevonden, maar deze app stuurt enkel de VCR mode aan van de camera. Ik zoek iets waardoor ik via Firewire mijn cam in camera mode kan laten recorden.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je een beetje handig bent met het disassemblen van programma's...
Mischien kan je het programma DVIO van deze site ontleden en dat vinden wat je zoekt... Het programma is máár 32kb groot, dus zoveel werk zal het niet zijn...
De laatst update van het programma was 18 october 2000 dus ik denk niet dat de programmeur er moeite mee heeft dat jij de code van het programma "bekijkt".

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• N3vS
Bedankt voor je antwoord, alleen het program doet niet wat ik wil.

Ik wil dat ik vanaf mijn laptop via een firewire kabel mijn DV camera (Sony TRV-30E) kan laten recorden gewoon beeld (in camera mode).

Ik wil dus geen avi naar me camera sturen en ik wil ook geen beeld capturen (direct) op mijn pc. Maar ik wil de camera laten recorden op tape. (dus beschouw mijn laptop als een remote).

Afbeeldingslocatie: http://www.bealecorner.com/trv900/bnotes/remote.jpg

Ik wil dus gewoon de rec knop nabootsen.

Ik heb wel een andere oplossing gevonden, dat ik via infrarood een signaal versturen die ik gecopieerd heb van de bestaande remote. Maar ik zou graag ook via firewire dit willen doen.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ik wil de camera laten recorden op tape.
Is dit überhaupt wel mogelijk via firewire?!? Volgens mij heeft de firewire-bus alleen maar verbinding met het servo/streamer-gedeelte van de camera. m.a.w. Via firewire is het alleen mogelijk om data (video/audio) streams van en naar de streamer te sturen (daar waar dus de DV cassette in zit). Technisch gezien is een DV camera opgebouwd uit 3 onderdelen: Het lenzensyteem en de opnemer, een video gedeelte en de streamer. Het lenzensysteem en de CCD opnemer zetten beelden om naar (analoge) electrische signalen die worden doorgegeven aan het videogedeelte. Het videogedeelte zorgt ervoor dat deze worden weergegeven op de viewfinder(s). De streamer is niets anders dan een soort DAT streamertje die deze signalen digitaliseert en op tape wegschrijft. Bij het afspelen worden de digitale signalen van tape weer omgezet naar analoge signalen die op hun beurt weer naar het videogedeelte gaan zodat je ook weer beeld op je viewfinder(s) en analoge uitgangen krijgt.

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Pagina: 1