Nee, dit staat wel in het juiste hok
. Ik heb hier een oude PC staan waaraan een ADSL modem hangt (Alcatal Speedtouch Home (niet gehackt)). Op deze PC draait windows 2000 server met internet connection sharing en Sygate Personal Firewall. Verder draaien er nog web, ftp en Counter-Strike Source servers op. Er maken meestal 2 PC's en af en toe een laptop en/of Xbox gebruik van het netwerk/internet. Het gaat overigens om een ouderwets bedraad netwerk. Ik heb in het verleden een aantal keer gehad dat ik met outlook geen e-mail kon verzenden. Outlook komt met de volgende error:
Netwerkverbindingen herstellen, firewall uitschakelen, opnieuw ADSL verbinding maken, niets helpt. Het enige wat wel hielp was een server reboot. Vervolgens kwam het probleem een paar maanden niet terug. De laatste dagen lijkt het alleen iedere keer weer opnieuw terug te komen, en dat wordt toch wel erg frustrerend.
Ik heb zitten googlen maar echt oplossingen kwam ik niet tegen. Het zou aan de modem kunnen liggen, maar dan lijkt het me dat het mail verzenden helemaal nooit werkt. En sowieso kan ik er dan volgens mij weinig aan doen. Iemand enig idee? Het gaat dus alleen om het verzenden van mail, MSN/surfen/mail ontvangen/irc/etc, alles blijft gewoon werken.
Het rare is, dat dit probleem bij alle pc's in het netwerk zich voordoet. Ze gebruiken allemaal mail.planet.nl als mailserver. Inloggen met telnet op de mailserver werkt nog wel gewoon (ik weet alleen niet hoe ik dan mail moet versturen dus dat heb ik niet kunnen testen). Nog vreemder: op één pc staat ook nog outlook express, daarmee verzenden werkt dan weer wel! Op één pc staat Outlook 2000, op de ander Outlook 2003. Bij beide dus hetzelfde probleem.Bij taak bvr-webdesign.nl - Bezig met verzenden is een fout (0x8004210B) opgetreden: Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder (typo van outlook) of internetprovider (ISP).
Netwerkverbindingen herstellen, firewall uitschakelen, opnieuw ADSL verbinding maken, niets helpt. Het enige wat wel hielp was een server reboot. Vervolgens kwam het probleem een paar maanden niet terug. De laatste dagen lijkt het alleen iedere keer weer opnieuw terug te komen, en dat wordt toch wel erg frustrerend.
Ik heb zitten googlen maar echt oplossingen kwam ik niet tegen. Het zou aan de modem kunnen liggen, maar dan lijkt het me dat het mail verzenden helemaal nooit werkt. En sowieso kan ik er dan volgens mij weinig aan doen. Iemand enig idee? Het gaat dus alleen om het verzenden van mail, MSN/surfen/mail ontvangen/irc/etc, alles blijft gewoon werken.