Toon posts:

[Mic] Condensator Mic op geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een oud projectje nog een Condensator Microfoontje over. Nu wil het zo, dat mijn webcam niet lekker met Ventrilo werkt dus ik hoopte erop om die condensator Mic te gebruiken om aan te sluiten op mijn mic ingang van mijn geluidskaart.

Nu is het niet een normale microfoon maar zo;n componentje van de elektroboer
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/7000_7999/7500/7510/7515/751553_BB_02_FB.EPS.jpg Hier lijkt het wel op. De zwarte behuizing is echter zilverkleurig en de top is van zwart schuim. Het dingetje is denk ik een 1 cm in doorsnee.

Kan ik hier gewoon een jack op solderen of moet ik een schemaatje maken?
jah, ik heb de serach van verschillende websites gebruikt.

ps. Ik hoop dat img linken naar plaatjes van Conrad werkt.

Verwijderd

je hebt phantoom voeding nodig, je kan beter een dynamische mic halen, daar hoef je alleen een jack aan te solderen.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Volgens mij levert een pc mic-input 5volt DC via een stereo jack. De meeste (of alle?) pc mics zijn electret-mics en die hebben die 5volt als phantom power nodig. Je moet alleen nog ff weten welke aansluiting die 5v is.

Verwijderd

TheLemon schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 17:10:
Volgens mij levert een pc mic-input 5volt DC via een stereo jack. De meeste (of alle?) pc mics zijn electret-mics en die hebben die 5volt als phantom power nodig. Je moet alleen nog ff weten welke aansluiting die 5v is.
Ik dacht dat hij condensator bedoelde en geen elect? maar goed als ie een elect heeft dan heeft hij geluk :

http://www.epanorama.net/circuits/microphone_powering.html

zo niet dan moet ie toch een phantoom voeding maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gisteren een oude cheap-ass koptelefoon met mic gesloopt. Daar zat precies zo'n zelfde componentje aan de jack gesoldeerd als het componentje dat ik heb. Het enige verschil is dat de microfoon in de "headset" in diameter ingeveer de helft was van mijn Microfoontje waar ik het in mijn eerste post over had.

Zou het grote componentje gevoeliger zijn want die in de headset was gemaakt om bij mijn mond te houden?