Ik heb een beetje raar probleem op een server (Win2000 server) dat ik op mijn eigen werkstationnetje (Win2000 Pro) niet kan nabootsen. Het verhaal gaat als volgt:
Wanneer ik op mijn machine
uitvoer, krijg ik gewoon de datum en tijd te zien welke windows ook in mijn taskbar aangeeft. Echter, als ik het op mijn server doe, dan is het op eens 1 uur vroeger dan de systeem tijd aangeeft??
Op beide machines:
- is dezelfde tijd ingesteld
- is Windows Time Service gestopt
- is automatic daylight saving uitgeschakeld
- staat de timezone ingesteld op "GMT +01:00 Amsterdam"
- staat "Your locale" in "regional options" ingesteld op "dutch".
In google heb ik niets gevonden wat van toepassing is (het is ook vrij moeilijk om een goede query te bedenken) en helaas kan ik niet op het java.sun.com forum komen (ik vermoed dat het down is ofzo).
Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik zou het namelijk graag op mijn eigen machine willen nabootsen.
Wanneer ik op mijn machine
code:
1
| System.out.println(new java.util.Date()); |
uitvoer, krijg ik gewoon de datum en tijd te zien welke windows ook in mijn taskbar aangeeft. Echter, als ik het op mijn server doe, dan is het op eens 1 uur vroeger dan de systeem tijd aangeeft??
Op beide machines:
- is dezelfde tijd ingesteld
- is Windows Time Service gestopt
- is automatic daylight saving uitgeschakeld
- staat de timezone ingesteld op "GMT +01:00 Amsterdam"
- staat "Your locale" in "regional options" ingesteld op "dutch".
In google heb ik niets gevonden wat van toepassing is (het is ook vrij moeilijk om een goede query te bedenken) en helaas kan ik niet op het java.sun.com forum komen (ik vermoed dat het down is ofzo).
Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik zou het namelijk graag op mijn eigen machine willen nabootsen.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.