Gisteren ben ik al een aantal uren bezig geweest om het voor elkaar te krijgen om NT (Microsoft) Backup zijn taak uit te laten voeren, bij het afsluiten (shutdown) van de computer. Daarbij maak ik gebruik van een Maxtor Ontouch USB backup-device. Aangezien in het backup programma alleen mogelijk wordt geboden om een backup te maken bij het opstarten van de computer, ben ik maar aan de gang gegaan in gpedit.msc om zo via een shutdown script het automatisch te regelen.
Bij scripts afsluiten: heb ik een batch bestand toegevoegd. Deze heet afsluiten.bat . Het script heeft geen parameters meegekregen. Volgens mij is dit niet nodig, aangezien ik de commando''s al in het batch bestand heb gezet. (misschien zit hier wel iets fout, maar dat weet ik niet)
Het volgende staat in het batch bestand "afsluiten.bat":
Als ik het bestand met de hand in windows aanklik dan wordt de backup netjes gemaakt. Dan zou je denken dat het ook wel gaat lukken als Windows afsluit, maar Nee dat lukt niet. Ik krijg de volgende fout: "Er is een poging gedaan tot een niet ondersteunde bewerking" Deze melding verschijnt 3 x achter elkaar. (Backup programma start wel op)
Eerst dacht ik dat misschien de USB harddisk het niet wilde doen, met het uitloggen, maar een simpele batch bestand: copy c:\test.doc l:\test.doc (l = backup device) lukte wel gewoon. Ook als ik in een batchbestand alleen: ntbackup zet dan start ntbackup op.
Echter het automatische script wil niet werken en ik kan niet vinden waarom. Ook in de search en google kon ik het niet. Misschien dat iemand een oplossing weet?
Bij scripts afsluiten: heb ik een batch bestand toegevoegd. Deze heet afsluiten.bat . Het script heeft geen parameters meegekregen. Volgens mij is dit niet nodig, aangezien ik de commando''s al in het batch bestand heb gezet. (misschien zit hier wel iets fout, maar dat weet ik niet)
Het volgende staat in het batch bestand "afsluiten.bat":
C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exe backup "@C:\Documents and Settings\Stefan\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\Afsluiten.bks" /a /d "Set gemaakt op 5-4-2005 om 0:14" /v:yes /r:no /rs:no /hc:off /m copy /j "Afsluiten" /l:s /f "L:\Backup1.bkf"
code:
1
| C:\WINDOWS\system32\ntbackup.exe backup "@C:\Documents and Settings\Stefan\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows NT\NTBackup\data\Afsluiten.bks" /a /d "Set gemaakt op 5-4-2005 om 0:14" /v:yes /r:no /rs:no /hc:off /m copy /j "Afsluiten" /l:s /f "L:\Backup1.bkf" |
Als ik het bestand met de hand in windows aanklik dan wordt de backup netjes gemaakt. Dan zou je denken dat het ook wel gaat lukken als Windows afsluit, maar Nee dat lukt niet. Ik krijg de volgende fout: "Er is een poging gedaan tot een niet ondersteunde bewerking" Deze melding verschijnt 3 x achter elkaar. (Backup programma start wel op)
Eerst dacht ik dat misschien de USB harddisk het niet wilde doen, met het uitloggen, maar een simpele batch bestand: copy c:\test.doc l:\test.doc (l = backup device) lukte wel gewoon. Ook als ik in een batchbestand alleen: ntbackup zet dan start ntbackup op.
Echter het automatische script wil niet werken en ik kan niet vinden waarom. Ook in de search en google kon ik het niet. Misschien dat iemand een oplossing weet?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 11:53 ]