Toon posts:

internet via laptop stukken langzamer dan via desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het valt me al een tijdje op dat internet via mijn laptop (Acer 4001) wel erg langzaam gaat. Allerlei sites krijg ik niet of nauwelijks geladen, terwijl dat bij andere computers veel sneller gaat (via hetzelfde netwerk!). :(

Nu de proef op de som genomen.
Ik heb de laptop aan een LAN gehangen (van een buitenlandse universiteit waar ik een paar dagen te gast ben) en testen gedaan via pitstop. Ik krijg bij pitstop.com download snelheden gemeld rond de 600kb/sec. Alle pings mislukken (maar ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft). Dezelfde LAN-kabel in de desktop gestopt: gemiddeld rond 1200ks/sec (en overigens mislukken hier ook alle pings).
Alle instellingen van het netwerk op de laptop staan identiek aan die van de desktop.

Even wat info, in beide gevallen:
Windows XP (met alle updates), verbinding met 100Mbps LAN via netwerkkabel, automatic IP (andere instelling wordt door het netwerk hier automatisch overruled), automatic DNS, microsoft networks enabled. Ook QoS.
Op de laptop maak ik verbinding met een Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller en staat ook een 1394-netwerkkaart in de lijst als verbonden. De desktop vermeldt een Intel PRO/100 VE Connection.

Als ik de netwerkkabel in de laptop steek moet ie er ook even over denken (de taakbalk onderin bevriest). Recentelijk was dat met een telefonische connectie met het net soms wel 10 (!) minuten. Nu enkele seconden.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen om mijn laptop dezelfde snelheid te geven als de andere computers op het netwerk? 8)7

Bedankt,
Roger

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Staat je netwerkkaart misschien op 10mbit(half/full duplex)? Zet em op 100mbit full duplex!

Verwijderd

Topicstarter
oja, ik heb uiteraard ook al gecontroleerd (via meerdere tools) op virussen, spyware, et cetera.

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:44:
Staat je netwerkkaart misschien op 10mbit(half/full duplex)? Zet em op 100mbit full duplex!
Hij stond op Auto, dus ik weet niet in welke mode de kaart draaide. Nu op 100mbit full gezet, maar dat lijkt geen verschil te maken.