nieuwe geluidskaart, win2K crasht

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb net de Guilemot Maxi sound MUSE gekocht. Het kaartje werkt goed onder winME. Onder win2000 alleen wat minder; hij werd wel gewoon herkent, alleen tijdens het installeren van de driver (ik meen de MPU401) liep win200 helemaal vast, muiscursor deed het niet meer etc. Ik heb toen maar gereset en als ik mn password moet intypen slaat ie weer helemaal vast, alleen harde reset werkt nog..

In veilige modus kan ik er wel gewoon inkomen, maar ik zie niks verkeerds; er zijn geen conflicten (kaart staat als enige op IRQ 11).

Mn vorige geluidskaart was een oeroude mirosound. Die had ik mbv NT4 drivers aan de praat gekregen (handmatig op de gok IRQ, I/O etc. invullen). Toen ik die kaart uit apparaatbeheer wilde verwijderen gaf ie aan dat ie niet verwijderd kon worden vanwege een registerfout :?.. kaart was daarna wel weg.
Ik denk dat deze fout er wel mee te maken heeft dat mn nieuwe het niet doet.

wie weet een oplossing? (behalve win2k opnieuw installeren..)

• Palomar
  • Niet online
:'( niemand?

die miro was een non-PnP kaart, dus misschien staan er nog conflicterende instellingen in het register. Weet iemand ook waar ik die zou kunnen vinden?

• Palomar
  • Niet online
ben er nog steeds niet uit :'(

heb de kaart al op een ander IRQ gehad, in apparaatbeheer bij 'verborgen apparaten' allerlei 'dubieuze' keys verwijderd.. ook al in safe mode de drivers geinstalleerd. Als ik dan windows2000 opstart loopt ie nog steeds na een bepaalde tijd tijdens het opstarten vast.. Ik heb 1 keer heel snel mn wachtwoord ingetypt en meteen op enter gedrukt, ik hoorde toen zelfs het opstartgeluid van windows maar een paar sec. later hing ie al weer..
Ik heb nu in safe mode de driver van mn kaart uitgeschakelt. Win2K draait nu gewoon (zonder geluid :'().. zogauw ik de kaart inschakel gaat ie zoeken naar hardware en hangt ie bij 'MPU401 midi' (oid)..

kan iemand nog wat met alle info die ik nu gegeven heb? :) Zoniet dan moet ik binnenkort maar ff windows opnieuw installeren.. (als paardenmiddel, hij liep zo lekker :()