[Mysql] User laten connecten vanaf %

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Weet iemand waar ik moet instellen dat de host vanaf overal benaderd mag worden ook wel "%" nu staat die standaard op localhost, dit wil ik graag weizigen.

Ik heb wel al een user root met ww. Deze werkt ook goed. Alleen moet dus de soport connectie van localhost naar % gebracht worden, maar kan nergens vinden waar.

Ik heb al:

mysqladmin -u root -h %

geprobeerd, maar dit heeft geen effect.

Het is overigens mysql standaard 4.1 op Vector Linux

[ Voor 20% gewijzigd door BSeB op 05-04-2005 11:35 ]

Verwijderd

Je moet de rechtentabellen updaten, dit kan bijvoorbeeld heel gemakkelijk met phpmyadmin.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 13:41
is trouwens niet echt veilig.. nooit zomaar root & mysql van buiten af toegankelijk maken

|>

Verwijderd

Simon schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:41:
is trouwens niet echt veilig.. nooit zomaar root & mysql van buiten af toegankelijk maken
very very true, maarja hij schijnt het te willen :) Dat kan. Toch is het openzetten richting een specifiek IP inderdaad een beter idee :)

• BSeB
Klopt, maa wil eerst even uitvogelen dat hij van overal werkt, liefste wil ik een interne range kunnen opgeven weet alleen niet of dat kan,

dus 192.168.0.1/24

Dat zou het mooitste zijn aangezien interne netwerk door dhcp server geleased word.

Ik weet dat ik de usertabellen moet aanpassen, ben nu met het volgende bezig, maar dat wil nog niet echt:

mysql> UPDATE user SET Host=`%` WHERE User=root;

Waarschijnlijk omdat ik alweer een tijdje niks met SQL heb gedaan heb ik de syntax verkeerd. Ik zie iig de fout nog niet.

ERROR 1054 (42S22): Unknown column 'root' in 'where clause'

Dat is de error die ik krijg.

[ Voor 47% gewijzigd door BSeB op 05-04-2005 12:08 ]

• BSeB
Hij heeft hem toch gepakt maar gaf ook een error, maar goed iig bedankt.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 13:41
BSeB schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:59:
Klopt, maa wil eerst even uitvogelen dat hij van overal werkt, liefste wil ik een interne range kunnen opgeven weet alleen niet of dat kan,

dus 192.168.0.1/24

Dat zou het mooitste zijn aangezien interne netwerk door dhcp server geleased word.

Ik weet dat ik de usertabellen moet aanpassen, ben nu met het volgende bezig, maar dat wil nog niet echt:

Waarschijnlijk omdat ik alweer een tijdje niks met SQL heb gedaan heb ik de syntax verkeerd. Ik zie iig de fout nog niet.

ERROR 1054 (42S22): Unknown column 'root' in 'where clause'

Dat is de error die ik krijg.
user='root'

|>

Verwijderd

Misschien daarnaast eerst use mysql; doen om ervoor te zorgen dat je in de goede DB zit?

Verwijderd

Move NT > SA

• BSeB
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 12:25:
[...]

Misschien daarnaast eerst use mysql; doen om ervoor te zorgen dat je in de goede DB zit?
Had ik inderdaad gedaan. Heb nu de backup teruggezet en werkt nu allemaal lekker
Pagina: 1