Toon posts:

pinnacle PCTV stereo, problemen met geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Sinds twee weken heb ik nu een Pinnacle PCTV Stereo tv kaart. De bijgeleverde software is PCTV Vision versie 5.9. Ik heb het volgende probleem:

Als het geluid in deze software op stereo staat dan werkt dat in eerste in instantie goed. Maar als ik het programma PCTV Vision dan afsluit en weer opstart heb ik geen geluid meer, pas als ik het geluid in PCTV Vision op mono zet doet het geluid het wel. Dan kan ik het geluid ook weer op stereo zetten en heb ik geluid.
Na een reboot van de PC doet het geluid het wel direct, ook als PCTV Vision op stereo staat. Maar PCTV Vision afsluiten en weer opstarten geeft hetzelfde probleem.

Ik heb met Pinnacle gebeld, maar dat is een beroerde helpdesk, roepen alleen maar dat het mijn geluidskaart is. Daarnaast wordt de lijn alle drie keer dat ik gebeld heb na enkele minuten midden in het gesprek afgebroken! Mijn compu-verkoper zegt juist dat het de TV kaart is. Aangezien ik met het analoge geluid van de CDrom-speler geen enkel probleem heb, neig ik de computerverkoper te geloven.

Mijn geluidskaart is onboard. Werd met meegeleverde driver herkend als Realtek AC97, maar na Nforce update als nvidia kaart. Probleem in beide gevallen het zelfde.

Inmiddels heeft mijn computerverkoper de TV kaart vervangen door een ander (zelfde type) exemplaar, dus hardware kan het bijna niet zijn.

details:
- moederbord: Asus a8n SLI (Nforce 4 chipset)
- geluidskaart: onboard (zie boven)
- windows: XP service pack 2
- geluid TV-kaart: aangesloten op analoge cd-ingang op onboard geluidskaart (ook aux geprobeerd)

alvast bedankt voor reacties!!!

Someone123

Verwijderd

Heb je dit probleem ook als je het geluid doorlust naar de line-in van je geluidskaart?

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik helaas geen kabelje voor. Er zit zit aan de achterkant van de kaart wel een uitgang, maar dat gaatje is heel klein, een gewoon koptelefoonstekkerje (bijv van discman) past er niet in.

groet

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dat gaatje op de achterkant is een gewoon koptelefoonstekkertje, heb dezelfde kaart hier.

Verder zou ik aanraden om WinDVR 3 eens te proberen: rechtstreeks opnemen naar MPEG2, een stuk stabieler en mooiere beeldkwaliteit.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Thierryziezo schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:40:
Dat gaatje op de achterkant is een gewoon koptelefoonstekkertje, heb dezelfde kaart hier.

Verder zou ik aanraden om WinDVR 3 eens te proberen: rechtstreeks opnemen naar MPEG2, een stuk stabieler en mooiere beeldkwaliteit.
Nee, bij de nieuwere modellen PCTV Stereo is dat een 2.5mm plugje, voor de afstandsbediening (ontvangertje). Deze modellen hebben geen uitgang aan de achterzijde.
De enige geluidsuitgang is aan de zijkant van de printplaat, welke je mbv bijgeleverd kabeltje aan moet sluiten op je AUX of CD input op je moederbord.

Heb je de nieuwste drivers? Er zijn aparte drivers voor XP icm SP2.

eventueel kun je Dscaler ook eens proberen, dan sluit je iig uit dat het aan de software ligt. CD-in en AUX heb je ook al verwisseld, en plugje ook al eens omgedraaid? (aan de tv-kaart zijde kun je niet duidelijk zien wat links (wit) en wat rechts (rood) is)

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 05-04-2005 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden.... Helaas heb ik nog steeds problemen (meer zelfs)....
DJSmiley schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:43:
[...]
Nee, bij de nieuwere modellen PCTV Stereo is dat een 2.5mm plugje, voor de afstandsbediening (ontvangertje). Deze modellen hebben geen uitgang aan de achterzijde.
Dat is bij mij dus ook het geval, een gewoon klein koptelefoonstekkertje, zoals meegeleverd bij bijvoorbeeld een discman is te groot voor dit gaatje. Of het voor een afstandsbedieningontvangerje is weet ik niet.... de meegeleverde afstandsbedieningontvanger moet aangesloten worden op seriele port....
[...]

Heb je de nieuwste drivers? Er zijn aparte drivers voor XP icm SP2. )
dat heb ik ook gevonden op de site, maar de drivernummer is exact gelijk an dat wat ik installeerde met de bijgeleverde cd-rom (1.3.1.15). Ik krijg bij installatie dan ook een melding waarin wordt aangegeven dat er niets is geupdate omdat ik de versie al up to date was.

Ook een update van de meegeleverde software (PC vision) lukt niet. Meegeleverd was versie 5.9, op internet is alleen 5.8 te downloaden. Ik heb nog overwogen om die 5.8 eens te proberen, maar dat gaat niet zo makkelijk, want 5.8 op internet laat zich alleen installeren over 5.6 of 5.7 en die heb ik dus niet.
[...]
CD-in en AUX heb je ook al verwisseld, en plugje ook al eens omgedraaid? (aan de tv-kaart zijde kun je niet duidelijk zien wat links (wit) en wat rechts (rood) is)
ook dat heb ik geprobeerd, geen effect....
[...]
eventueel kun je Dscaler ook eens proberen, dan sluit je iig uit dat het aan de software ligt.
Dscaler... ik had er nog nooit van gehoord, maar ik heb het gevonden en gedownload, versie 4. Nu ben ik nog verder van huis:( :
- Bij set herkent ie chip SAA7134, waarop ik een card en tuner mag selecteren. Tussen de cards staat niets van pinnacle. Ook mag ik een tuner selecteren, ik weet niet welke, maar ik vind het raar want die heeft ie toch zelf geselecteerd????
- Ik kreeg beeld en geluid, maar beeld alleen zwart/wit en met ruis, geluid alleen mono
- ik van alles proberen, waaronder de functie "Reset Card"..... en resetten deed ie!!! nu heb ik geen beeld in DScaler en ook niet meer in PCTV vision!!!

gaarne advies

mvg,

Verwijderd

Ik zou nu eerst dat programma er maar weer afhalen (dscaler), in Device Manager de pinnacle kaart verwijderen, opnieuw opstarten en de nieuwste driver installeren (daar vraagt hij nu als het goed is om).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:06:
Dscaler... ik had er nog nooit van gehoord, maar ik heb het gevonden en gedownload, versie 4. Nu ben ik nog verder van huis:( :
- Bij set herkent ie chip SAA7134, waarop ik een card en tuner mag selecteren. Tussen de cards staat niets van pinnacle. Ook mag ik een tuner selecteren, ik weet niet welke, maar ik vind het raar want die heeft ie toch zelf geselecteerd????
- Ik kreeg beeld en geluid, maar beeld alleen zwart/wit en met ruis, geluid alleen mono
- ik van alles proberen, waaronder de functie "Reset Card"..... en resetten deed ie!!! nu heb ik geen beeld in DScaler en ook niet meer in PCTV vision!!!
Ik ben nu enkele uren verder en:
PCTV Vision: ik heb weer beeld en geluid, na herinstall van alle drivers en software. Maar het oude probleem bestaat nog steeds...

DScaler: omdat op de normale downloadsite 4.1.8 als nieuwste versie stond had ik die gedownload, maar die bleek nog niet compatible met mijn tvkaart. Nu heb ik 4.1.12 en werkt het goed. Ik heb zelfs stereogeluid, ook na herstart van het programma. Dus toch een software issue met PCTV Vision 5.9..... iemand een idee?

Aanvullende vraag:
Als ik in DScaler kies voor SAA7134 Card -> Audio Input, kan ik kiezen voor 'tuner', 'line 1' en 'line 2'. Wat zijn de verschillen tussen die drie keuzen, en staan ze enigszinds in verband met PCTV Vision keuzes 'stereo channel 1', 'stereo channel 2' en 'stereo channel 1+2'?
In Dscaler krijg ik alleen geluid uit 'lijn 2'. In PCTV Vision komt er geluid (als die dus werkt :) ) uit alle drie de settings.

mvg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:05:
Ik zou nu eerst dat programma er maar weer afhalen (dscaler), in Device Manager de pinnacle kaart verwijderen, opnieuw opstarten en de nieuwste driver installeren (daar vraagt hij nu als het goed is om).
Bedankt HereIam, ik zag jouw post pas na het plaatsen van de mijne...

Verwijderd

Gebruik je Norton Antivirus ?

Verwijderd

Topicstarter
ja, hoezo?

groet,

Verwijderd

Schakel in Norton Antivirus de express berichten van Messenger uit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:23:
[...]

Schakel in Norton Antivirus de express berichten van Messenger uit.
Dat wil ik eventueel best doen, maar:
- wat levert het op? / oftewel, waarom zou ik dat doen?
- welke functie bedoel je precies; waar vind ik die instelling?

mvg,

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:56:
[...]

Dat wil ik eventueel best doen, maar:
- wat levert het op? / oftewel, waarom zou ik dat doen?
- welke functie bedoel je precies; waar vind ik die instelling?

mvg,
- Wat het oplevert ? Misschien dat het probleem wordt opgelost |:(
Heb eens eerder bij iemand soort gelijk probleem op die manier verholpen.
Was volgens mij een BUG in pinnacle software.

- Open Norton Antivirus, ga bovenin naar Opties, kies dan links Email, dan expressberichten en haal het vinkje weg bij MSN/Messenger.

Probeer het maar, en wie weet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:04:
[...]

- Wat het oplevert ? Misschien dat het probleem wordt opgelost |:(
Heb eens eerder bij iemand soort gelijk probleem op die manier verholpen.
Was volgens mij een BUG in pinnacle software.

- Open Norton Antivirus, ga bovenin naar Opties, kies dan links Email, dan expressberichten en haal het vinkje weg bij MSN/Messenger.

Probeer het maar, en wie weet.
Helaas werkt ook niet, heb nog reboot gedaan voor de zekerheid. Bedankt voor je input!!!, al had het me hooglijk verbaast als het werkte..... maar ja, je weet het nooit met software ;)
Pagina: 1