Toon posts:

scanner voor tijdschriftartikelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een scanner. Mijn belangrijkste toepassing is het scannen van artikelen uit tijdschriften. Soms zal het gaan op lelijke kopieen met grijze achtergrondruis. Omdat de meeste gebruikers fotos scannen lijkt het mij raadzaam niet op de blinde gok te kopen want voordat je het weet is het apparaat minder geschikt voor mijn toepassing.

Ik zit te denken aan bijvoorbeeld de HP2400 omdat die heel standaard is en niet duur, maar er is natuurlijk meer te vinden.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Belangrijk: WAT wil je met de scans gaan doen? Wat is het doel?

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie opslaan en eventueel weer uitprinten voor een ander persoon. Ik verzuip in de papieren en ik heb een goed werkend systeem om electronische documenten terug te vinden maar papier raakt weg, neemt veel ruimte in beslag of duurt lang om te zoeken.

Daarnaast, als ik dan toch een scanner koop wil ik ook wel wat paginas uit boeken scannen en het OCR en.

zwartwit is dus feitelijk belangrijker dan kleur voor mijn toepassing.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

In principe kan IEDER scanner wat jij wilt...
Hangt er een beetje van af wat voor media (losse vellen/boeken/volumes/ed) je gebruikt om de meest passende scanner te kiezen.

Destijds heb ik een dubbelzijdige volumescanner gekocht voor het digitaliseren van de poststromen. Was toen Hfl. 35.000 voor de scanner en vanaf dat moment werde de post alleen in PDF-vorm rondgestuurd...

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit heeft heel erg weinig met Fotografie te maken, daarom een move naar Overige Hardware :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Als je pagina's uit tijdschriften gaat scannen leg dan achter de betreffende pagina een velletje mat-zwart papier. Hiermee voorkom je dat het licht dat door het dunne papier heen schijnt door de achterliggende pagina (of de witte deksel van de scanner) wordt gereflecteerd, waardoor delen van de achterkant van de pagina zichtbaar worden in je scan.

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:40
Ik heb een canon Lide 35, niet zo duur en een excellente scanner, zeker voor jouw toepassingen
Pagina: 1