Toon posts:

[access] koppeling 97 - 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar en manier om vanuit een Access 97 een koppeling te leggen naar een tabel in een Access 2000 database.
Heeft iemand van jullie een idee hoe dit zou moeten?
Gewoon een tabel koppellen is niet mogelijk.
Ook eerst een ODBC koppeling maken, en dan in de access 97 db gebruik maken van die odbc koppeling werkt helaas niet.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Wat werkt er niet? Krijg je foutmeldingen, zijn de gegevens anders dan verwacht? Wanneer je de jusite versie van MDAC geïnstalleerd hebt zou je met een ODBC koppeling gewoon met die andere (Access 2000) database moeten kunnen communiceren.

Misschien is het een optie om zelf emt ADO een verbinding met de andere database te maken.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Als ik probeer een koppeling te maken in access 97 krigj ik de melding:
U kunt met ODBC niet importeren uit, of exporteren naar een externe Microsoft Jet- of ISAM Database tabel koppelen aan uw database.

als ik dan in de help kijk van die melding staat er:
U wilt een externe Microsoft Jet-tabel of een externe ISAM-databasetabel (zoals dBASE, FoxPro, Paradox of Btrieve) koppelen of importeren uit of exporteren naar een dergelijke tabel, maar u hebt <SQL Database> gekozen als gegevensbron. U moet de juiste gegevensbron selecteren voor de gegevens die u wilt koppelen.

maar ik heb nergens eeen gegevensbron gekozen.
Ik heb gewoon in windows een oDBC koppeling aangemaatk (systeem dsn) met een access driver naar een access 2000 database.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:57

Boss

+1 Overgewaardeerd

Laatste JET versie erop staan?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

MDAC 2.8 en Jet 4.0 SP 8 (voor Windows XP) willen inderdaad wel eens helpen...

Voor Jet drivers voor andere versies van Windows en een volledig overzicht van alle MDAC downloads klik je hier

[ Voor 3% gewijzigd door OZ-Gump op 08-04-2005 13:12 ]

My personal website