Toon posts:

[SQL Server] Zoek query probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met een zoekquery. Normaal gesproken voer ik een zoekquery op een tabel uit, maar dit is nu niet het geval. Ik heb een paginatabel met een id en titel veld, daarnaast heb ik een subject tabel met met een id en tekst veld. deze zijn dan gekoppeld met een koppeltabel. Aan de structuur kan niks verandert worden (de baas wil et zo).
De query die ik nu heb ziet er zo uit:

Select p.*, s.* From Page p, PageSubject sp, Subject s Where p.PageId = sp.PageId And
sp.SubjectId = s.SubjectId And p.PageTitle like = '%blabla%' Or s.SubjectText like '%blabla%'

Als ik nu een pagina heb met 3 subjects krijg ik 5 dezelfde records in mijn result. Ik heb een Group By en Distinct geprobeerd, maar dat kan niet op een Text Veld.

Wie weet hier een oplossing voor?

Alvast bedankt

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Maak gebruik van joins in plaats van deze where-manier en je group by werkt wel...

My personal website

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 09:43

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Select p.*, s.* From Page p Inner Join PageSubject sp ON p.PageID = sp.PageID Inner Join Subject s On sp.SubjectID = s.SubJectID Where p.PageTitle like = '%blabla%' Or s.SubjectText like '%blabla%'

Inner kan je dan nog vervangen voor Left Right, Outer ..... maar daarvoor zijn wel manuals te vinden

[ Voor 26% gewijzigd door Jaspertje op 05-04-2005 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super :) ,

bedankt