Toon posts:

Tool om ini files mee te importeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een tool (of script) waarmee ik .ini files kan importeren in een database achtig iets, maakt niet zo veel uit wat (bijv. csv, excel, mdb, enz...)

Dus een beetje dit idee:

file1.ini
[Test sector 1]
Waarde1=Eerste waarde

[Test sector 2]
Waarde2=Tweede waarde

file2.ini
[Test sector 1]
Waarde1=Ook de eerste waarde

Wordt geimporteerd:

import.csv
filename,Waarde1(Test sector1),Waarde2(test sector2)
file1.ini,Eerste waarde,Tweede waarde
file2.ini,Ook de eerste waarde,,

Of iets dergelijks...

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:05
Heb je zelf ook al gekeken of je het niet heel simpel kunt oplossen? Wat dacht je er van om een simpele macro te bouwen in excel, waarmee je de .ini bestanden opent en opdeelt?

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:37:
Heb je zelf ook al gekeken of je het niet heel simpel kunt oplossen? Wat dacht je er van om een simpele macro te bouwen in excel, waarmee je de .ini bestanden opent en opdeelt?
Wel geprobeerd, maar kwam er niet uit...

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:40:
Wel geprobeerd, maar kwam er niet uit...
Ah, en wat heb je dan geprobeerd, post hier anders eens de code van je macro..

Verwijderd

Dan is dit dus eigenlijk een scriptrequest?
Want een macro om waarden in een excel ofzo te importen is nou niet echt rocketscience.
Wat heb je geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet handig met macro's, en liep al vrij snel stuk op het importeren van ini gegevens (ini indeling is natuurlijk heel anders als basis tekst).

Ik vind het geen script vraag omdat ik net zo goed, misschien nog wel liever een tooltje zou gebruiken. Ik ben zelf al een beetje aan de gang gegaan, maar het het was toch lastiger als ik verwachte. Ik heb gezocht op het web, maar ik kon alleen een japanse tool vinden die van ini files csv files kon maken. Alleen mijn Japans is ook niet meer wat het geweest is, dus... :)
Pagina: 1