Toon posts:

ftp server zeer traag met 1600/512

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat het is, maar als ik van buitenaf mijn ftp server probeer te benaderen, gaat dat zeer traag: connecten duurt zeker 10 seconden, en kopieren gaat ook maar met 50k/sec ofzo.Ik heb wel een ping van 20ms, ssh-en gaat ook met een prima responsivity, maar ftp-en zeer traag. Ik moet zeggen dat van waar ik een ftp sessie open, dat ik het met het ingebouwde ftp-clientje van het windowsXP explorer-venstertje, doe bij gebrek aan installatierechten voor een fatsoenlijke FTP-client, ik weet niet of dat nog uitmaakt, maar de ftp-server van mijn provider (waar ik maar 50MB op heb) opent-ie in een microseconde.

Wat informatie:
1600/512 kB/S adsl lite van XS4all
ProFTPd 1.2.10-2

Heeft iemand hier ook last van ? Is het zo dat de handshake van een ftp-sessie zoveel langer duurt dan dat van een SSH-sessie ? Maar het lijkt me niet dat er tijdens het opzetten van de connectie(10sec*512Kbit=640Kbyte) van mijn server naar de client hoeft te gaan...

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 13:03
Je snelheid is anders prima voor een 512 verbinding. En ja FTP`en via Iexplore kan wat langer duren dat met een echt FTP programma.

HODL

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 22:57

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

edit: verkeerd gelezen.

Gebruik eens het standaard ftp commando wat in XP ingebakken zit:

start -> uitvoeren -> cmd
ftp <ipadres van je ftp server>
inloggen

en gaan met de banaan

handige commando's:
- bin (om de dataoverdracht in binairy te laten plaatsvinden - noodzakelijk voor mp3's, zip files, executables)
- asc (verander de dataoverdracht naar ascii, nodig voor tekstbestandjes)
- mget * (kun je in 1 keer alle bestanden in het huidige directory binnen halen)
- cd <directorynaam> (change directory op ftp server)
- lcd <directorynaam> (verander de directory waarop je de spullen binnen wilt krijgen of waar de te uploaden bestanden staan)
- put <bestandsnaam> (verzend een bestand naar je ftp server - nb lukt alleen als de ftp gebruiker schrijfrechten heeft, zowel in de umask als op het huidig directory waar hij in staat)
- get <bestandsnaam> (haal 1 enkel bestand binnen)
- bye (sessie afsluiten)

[ Voor 87% gewijzigd door Nitroglycerine op 05-04-2005 10:32 ]

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
Je snelheid is anders prima voor een 512 verbinding. En ja FTP`en via Iexplore kan wat langer duren dat met een echt FTP programma.
Ja maar ik had het over het kopieren van de client naar de server. Aangezien de server een downstream heeft
van 1500kb/sec, moet een snelheid van 155kB/sec wel te halen zijn.

De dos-ftp clietn ken ik ook, maar dat vind ik een kloteding. Is niet veel sneller, heeft
geen code-completion en dan moet je dus intikken
put C:\Documents and settings\gdt\Mijn documenten\bll\bla\test.bin
beetje lastig m.i.

Ik dacht misschien zijn er gebruikers die een vergelijkbare verbinding hebben en proftpd gebruiken,
en hogere snelheden halen (met een andere ftp-client)? Want ik vroeg me af of het trage nu met de
server of met de client te maken heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:17:
[...]

Ja maar ik had het over het kopieren van de client naar de server. Aangezien de server een downstream heeft
van 1500kb/sec, moet een snelheid van 155kB/sec wel te halen zijn.
Hoe snel je server kan ontvangen hangt volgens mij af van hoe snel je client kan verzenden, dus als je daar ook 'maar' een 512mbps verbinding up hebt heb je een normale snelheid.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 11:17:
De dos-ftp clietn ken ik ook, maar dat vind ik een kloteding. Is niet veel sneller, heeft
geen code-completion en dan moet je dus intikken
put C:\Documents and settings\gdt\Mijn documenten\bll\bla\test.bin
beetje lastig m.i.
[...]
Je moest dat proberen om te testen of het trage connecten/uppen aan je FTPclient ligt of niet. Aangezien je zegt dat die niet sneller gaat dan je gewone client ligt waarschijnlijk niet daar het probleem. Ik denk nog steeds dat de upload van de pc waar de client op draait ook niet erg hoog is, misschien ook 512mbps?

Ik haal met tnftpd, die standaard bij OSX zit, of pureFTPd op linux gewoon enkele 100den kb/s als ik vanaf school iets upload, maar dit komt door die dikke internetverbinding daar op school die een 1:1 up:down verhouding heeft met 100mbps :9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 11:54 ]

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
misschien de firewall instellingen ff nalopen? en wat draai je nog meer (DC++ etc?)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:23

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Voor het connecten: kijk in je FTP server instellingen of reverse DNS lookup en ident lookup uit staan. Dit versnelt de tijd die je moet wachten om een connectie kunnen maken enorm.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Je moest dat proberen om te testen of het trage connecten/uppen aan je FTPclient ligt of niet.
Je hebt gelijk. Maar dat had ik al geprobeerd, vergeten te zeggen.

De client heeft een 600kB/sec DSL verbinding, dus dat is het niet. Verder heb ik ook geen andere daemons draaien die de snelheid zouden kunnen verzieken..
Voor het connecten: kijk in je FTP server instellingen of reverse DNS lookup en ident lookup uit staan. Dit versnelt de tijd die je moet wachten om een connectie kunnen maken enorm.
Ik zal dat eens gaan bekijken.

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:36

TGEN

Hmmmx_

600kB/sec up? ADSL2? VHDSL?

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

Topicstarter
Nee wacht evne dat lul ik. Dat is natuurlijk niet zo. Ik dacht het even, maar ik verneem dat het idd DSL is (ik versprak mij eerst dan ook, ik bedoelde gewoon een synchrone lijn) het is 128kB/Sec maximaal natuurlijk, en ik heb het idee datie dat ook wel ongeveerd haalt als ik kopieer naar de xs4all FTP server.

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Voor zover ik weet worden netwerksnelheden nog steeds uitgedrukt in kb/s, maar het kan zijn dat mijn verbinding en kennis hopeloos verouderd is. ;) })

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Pagina: 1