Ik weet niet wat het is, maar als ik van buitenaf mijn ftp server probeer te benaderen, gaat dat zeer traag: connecten duurt zeker 10 seconden, en kopieren gaat ook maar met 50k/sec ofzo.Ik heb wel een ping van 20ms, ssh-en gaat ook met een prima responsivity, maar ftp-en zeer traag. Ik moet zeggen dat van waar ik een ftp sessie open, dat ik het met het ingebouwde ftp-clientje van het windowsXP explorer-venstertje, doe bij gebrek aan installatierechten voor een fatsoenlijke FTP-client, ik weet niet of dat nog uitmaakt, maar de ftp-server van mijn provider (waar ik maar 50MB op heb) opent-ie in een microseconde.
Wat informatie:
1600/512 kB/S adsl lite van XS4all
ProFTPd 1.2.10-2
Heeft iemand hier ook last van ? Is het zo dat de handshake van een ftp-sessie zoveel langer duurt dan dat van een SSH-sessie ? Maar het lijkt me niet dat er tijdens het opzetten van de connectie(10sec*512Kbit=640Kbyte) van mijn server naar de client hoeft te gaan...
Wat informatie:
1600/512 kB/S adsl lite van XS4all
ProFTPd 1.2.10-2
Heeft iemand hier ook last van ? Is het zo dat de handshake van een ftp-sessie zoveel langer duurt dan dat van een SSH-sessie ? Maar het lijkt me niet dat er tijdens het opzetten van de connectie(10sec*512Kbit=640Kbyte) van mijn server naar de client hoeft te gaan...