Toon posts:

PC loopt willekeurig vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort problemen met mijn pc, hij crasht op willekeurige momenten,
soms na 2 minuten anders weer pas na enkele minuten en soms ook niet?!?
Crash is eerst muis dood vervolgens het systeem.

Ik krijg geen foutmelding te zien en tevens in de logboeken staat ook geen foutmelding,
geen enkele?

De crash gebeurt meestal na gebruik van internet.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, driver updates, memtest86, geen errors te zien.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Mijn systeem is:
Pentium 4 3,0 Ghz
Asus Moederbord
ATI Radeon 9600XT videokaart
512 DDR
Maxtor 120 GB SATA HD

Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand is aangezien ik er niet meer uit kom.
Alvast bedankt. 8)7

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Welk OS heb je? WinXP met of zonder service pck 1?

Kijk hier eens:
[url=hier]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1024095/[/url]

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Bij dit soort dingen is het vaak een te zwakke voeding, zeker naar aanleiding van je nogal zware systeem zou dit ook wel aanneemelijk zijn.

Wat zijn de specs van je voeding? Is er een mogelijkheid hem (tijdelijk) te vervangen door een zwaardere om te zien of het helpt?

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-02 14:33
Wat voor windows versie gebruik je?

Edit: Beetje laat 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door dennis112 op 05-04-2005 10:06 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik XP Pro met SP2, alle updates gedaan en bij gehouden.

Ik heb niet de mogelijkheid om een tijdelijke voeding te gebruiken,
dit is de huidge voeding, volgens mij zwaar genoeg. Althans ook volgens de
troubleshoot pagina Tweakers.

Aopen HQ50A Miditower Behuizing met 300watt voeding Black

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Als je kijkt onder deze computer; eigenschappen en dan geavanceerd. Bij opstart....instellingen, is het hokje "gebeurtennis in systeemlogboek vastleggen" aangevinkt? Het hokje "pc automatisch herstarten" moet je afvinken.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC start niet automatisch op als hij vast loopt, hij blijgt echt vast zitten.
Ik moet vervolgens een handmatige reset doen wil ik weer mijn systeem kunnen gebruiken

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:18
wat zegt je event vieuwer? of logboek, meestal staat daar wel een of andere foutmelding in

Verwijderd

Topicstarter
Mijnn logboek geeft geen waarschuwingen af, alleen een TCP/IP Usernv waarschuwing, voor de rest geen waarschuwingen, alleen observaties. Deze foutmelding heeft betrekking tot de hoeveelheid connecties er gemaakt mogen worden naar het internet.
In SP2 wordt dit namelijk teruggeschroevd naar 10 connecties, dit is te verhelpen, of op te waarderen middels een tooltje.

Heb ik tevens gedaan, dus deze melding is verleden tijd, maar nog steeds het crashen van de pc.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 16:34
Frigolamptje schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 10:05:
Kijk hier eens:
[url=hier]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1024095/[/url]
Volgens mij heb je iets verkeerd om gedaan :) http://hier bestaat niet.....

Over het probleem:
Heb je al bij de faq gekeken wat je allemaal kunt doen bij opstartproblemen en vastlopers?

Een klein lijstje van dingen die ik zou doen:
-Temperaturen controlleren tijdens het draaien (bv. met mbm een logfile aanmaken en elke zoveel sec. wegschrijven)
-voltages controlleren
-stresstesten cpu / videokaart om te kijken of je de vastloper kunt forceren (is makkelijker met testen en kan een hoop wachten besparen :P )
-terugklokken cpu/geheugen/videokaart om te kijken of dat helpt (weet je tenminste waar het aan licht)
-dingetjes eruittrekken zoals: extra geheugen, extra hd's, pci spul, usb spul etc. om te kijken of het de voeding is die het net niet meer trekt (als onderclocken het probleem oplost zou het ook de voeding kunnen zijn)
-Als je een multimeter hebt kun je daarmee kijken of de voltages een beetje kloppen

Ik ga er vanuit dat je hiermee wel een eindje op weg bent naar het lokaliseren van het probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 05-04-2005 12:29 ]

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Temperaturen heb ik gecontroleerd, blijft onder de 50 graden, maar de andere suggesties zal ik tevens gaan proberen. Zo komen tot de bodem van het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat dus ook gecontroleerd, bleek niets mis mee te zijn. (Laten doen)
Maar de PC blijft crashen na gebruik van Internet Explorer op wisselende
momenten. Niemand die mij tot nu toe verder heeft kunnen helpen.

Heeft iemand nog een andere suggestie?

Verwijderd

Heb je op virussen/spyware gecheckt? Je kan een schone windows install proberen. Ik krijg het idee dat jouw probleem eerder bij software zit dan bij hardware. Als je een hardwarematig probleem zou hebben dan valt er vaak wat uit (monitor, pc reboot).

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat denk ik ook, vooral de verschillende momenten van crash verbaasd/verward me.
Alleen als ik Internet gebruik gaat er iets fout?? Ik denk aan een software issue met Internet Explorer,
maar ik wil liever niet alles opnieuw installeren, echt niet.

Verwijderd

300 watt is wel wat krap.
heb je veel randapperatuur eraan hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Naast de keyboard, muis niet, geen vaste betrekking van een USB device.
Printer wel, maar standaard uit staan, dus ik denk dat dat wel mee valt.
Maar is 300Watt weinig?

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
als je de mogelijkheid heb zou ik ook even een andere netwerkkaart proberen. Ik heb ooit een pc gehad die zodra ik de netwerkkaart belaste onderuit ging, en nadat ik deze vervangen had was ie stabiel. Gezien je met internetten netwerkverkeer genereert is dat misschien een aandachtspunt.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik mijn PC wel kan delen zonder problemen of crashes met mijn andere PC
zie ik hier geen probleem in.

• robbievanderlee
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 22:46
Afgezien van die 300 Watt voeding die wat aan de krappe kant is, zou ik het denk ik ook onder spyware/virussen gaan zoeken. Draai je iets van Norton? En controleer je systeem een keer met Hitman Pro.

Keep It Real!

Verwijderd

300 watt is meer dan genoeg. Ik heb een vergelijkbare configuratie en ook een 300 watt voeding, dat werkt prima. Als je voeding niet goed genoeg zou zijn, dan krijg je hele andere problemen dan een scherm freeze.
Installeer anders bv firefox.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Norton Antivirus, gisteren nog een laatste Live Update gedaan en een scan, maar niets.
Nu las ik vanochtend dat er wer eens wat lekken zijn in XP, oa Internet Explorer, dus is dat ook weer lekker.

• robbievanderlee
Inderdaad wat KlusPrutser zegt: "neem firefox". Misschien dat ie dan wel normaal doet

p.s. Dan zou ik toch nog eens goed voor spyware checken

[ Voor 31% gewijzigd door robbievanderlee op 14-04-2005 12:08 ]

Keep It Real!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SpyBot Search & Destroy onlangs geinstalleerd, naast een Double Click onderdeeltje kon hij niets vinden.

• robbievanderlee
Er word aangeraden om naast SS&D ook bijv ad-aware te draaien. Vandaar dat ik Hitman Pro kan aanraden, want die maakt gebruik van 4 anti spyware proggies.

Keep It Real!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik tevens Ad-Aware, maar Hitman gebruitk dus meerdere proggies om op te scannen, ik zal dit in ieder geval gaan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Beste dames en heren,

Na een ruim onderzoek te hebben gedaan naar meerdere onderdelen uiteindelijk toch maar eens
XP er op nieuw opgezet en probleem is weg. Helaas grotendeels de reden van de pc ook, maja de PC doet het weer! Allen bedankt voor de moeite. _/-\o_
Pagina: 1