Ik heb hier een oude machine staan welke ik opnieuw aan het installeren ben. Voorheen stond hier Windows 2000 op, deze liep af en toe vast met een BSOD vlak na het aanmelden. Ik dacht dat dit wel beter zou worden met Windows XP. Helaas.
Ik heb nu Windows XP SP2 er schoon opgezet. En nog steeds loopt Windows vast met willekeurige BSOD's. Dit gebeurd altijd vlak na het aanmelden, ongeveer 1 op de 3 keer. De BSOD's zijn elke keer anders. Van de laatste keer heb ik even een minidump online gezet.
Het gaat om de volgende configuratie:
Moederbord: Asus K7M (laatste BIOS)
CPU: AMD Athlon 550
Chipset: AMD 751 chipset (VIA VT82C686A south bridge)
Geheugen: 256 SDRAM
Harddisk: Seagate Barracuda ATA, 13 GB
Videokaart: NVIDIA Vanta/Vanta LT
Het gaat hier om een verse XP installatie, dus standaard Windows drivers. Ik heb ook geprobeerd de VIA 4-in-1 drivers en de laatste NVIDIA drivers te laden in een vorige installatie, maar dat maakte niks uit.
Ik heb Memtest86 7 keer laten lopen, geen problemen. Ook de harddisk is gecontroleerd op fouten, geen gevonden.
Hoe kan dit systeem instabiel zijn? Hoe kan ik daar achter komen?
Ik heb nu Windows XP SP2 er schoon opgezet. En nog steeds loopt Windows vast met willekeurige BSOD's. Dit gebeurd altijd vlak na het aanmelden, ongeveer 1 op de 3 keer. De BSOD's zijn elke keer anders. Van de laatste keer heb ik even een minidump online gezet.
Het gaat om de volgende configuratie:
Moederbord: Asus K7M (laatste BIOS)
CPU: AMD Athlon 550
Chipset: AMD 751 chipset (VIA VT82C686A south bridge)
Geheugen: 256 SDRAM
Harddisk: Seagate Barracuda ATA, 13 GB
Videokaart: NVIDIA Vanta/Vanta LT
Het gaat hier om een verse XP installatie, dus standaard Windows drivers. Ik heb ook geprobeerd de VIA 4-in-1 drivers en de laatste NVIDIA drivers te laden in een vorige installatie, maar dat maakte niks uit.
Ik heb Memtest86 7 keer laten lopen, geen problemen. Ook de harddisk is gecontroleerd op fouten, geen gevonden.
Hoe kan dit systeem instabiel zijn? Hoe kan ik daar achter komen?
[ Voor 4% gewijzigd door jelmervos op 05-04-2005 09:29 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."