Toon posts:

[Exchange 2000] Overzetten alle data van 2000 --> 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst goedemorgen,

Wat we hebben: 1 SLOME Windows 2000 MailServer met Exchange 2000.
Wat we krijgen: 1 SNELLE Windows 2000 MailServer met Exchange 2000.
Wat is het probleem:

Alle mail, openbare mappen, connectoren, policies van Exchange moeten worden overgezet naar de andere server.
Dit word als je alles met de hand doet, zover mij bekend, een lang proces.
Is hier geen migratietool voor net als er is voor migraties van 2000 naar 2003.

Verwijderd

In ieder geval gaat je topic naar Software Algemeen want Exchange was de laatste keer dat ik checkte nog software :)
Verder, wat heb je zelf al zoal gevonden hierover? Welke technet artikelen heb je al bekeken en hoe ziet de situatie er op dit moment uit? Het moven van mailboxen en het repliceren van de public folders gaat namelijk redelijk automatisch als je het goed aanpakt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu nog druk op zoek naar een goede beschrijving voor de Migration Wizard.
Kopieert deze alleen de mailboxes of ook de connectoren, openbare mappen, enz.

Tegenwoordig gebruiken we zo'n beetje alles wat exchange te bieden heeft, dus routing groups, public folders, enz..

We hebben de nieuwe server nog niet binnen maar eerst moet er een goed stappenplan zijn om de server te migreren.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 09:34 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:05
Het snelste richt je de 2de server in met Exchange en hang je deze in het huidige domein. Je kunt nu de mailboxen moven van de eerste naar de 2de server, daarna recpliceer je de openbare mappen. Je moet dan alleen nog even je connectoren aanpassen van server1 naar server2, en evt. enkele policies omzetten.. Lijkt me niet zo'n probleem? :)

Trouwens, over hoeveel users heb je het momenteel?

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:00

JohnD

Bernd

misschien dat je hier wat aan hebt: http://www.microsoft.com/...E95917F585&displaylang=en

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Tussen de 225 en 250 gebruiker.
Zo'n 200 dagelijkse gebruikers

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:07
Misschien gewoon een DR recovery uitvoeren?
Eventueel kan je ook gewoon alle mailboxen moven naar een nieuwe server, je moet alleen je connectoren daarna opnieuw aanmaken. Maar over beide oplossing is genoeg te vinden op het Internet/
Pagina: 1