Toon posts:

MSI BIOS settings wijzigen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een probleemke met men moederbord ik heb een hp pc met een msi MS65-77
maar menn BIOS zit vast en heb een andere grap kaart gestoken en kan men geheugen niet veranderen

dus mijn vraag is heeft er iemand een update want nergens vind ik het

meer info hier onder van men bios etc..

Program: eSupport.com BIOS Agent Version 3.43
BIOS Date: 09/23/03
BIOS Type: Phoenix-Award BIOS v6.00PG
BIOS ID: 09/23/2003-i845G-W627-6A69VM4WC
OEM Sign-On: Copyright 2003 by Hewlett Packard Company

Rev. 3.25 09/23/2003
Chipset: Intel 2560 rev 3
Superio: Unknown
CPU: Intel Pentium 4 Processor 2666 Mhz
BIOS ROM In Socket: Yes
BIOS ROM Size: 512K
Memory Installed: 768 MB
Memory Maximum: 2048 MB
Memory Slot 01: 512 MB
Memory Slot 02: 256 MB
socket 478

help me aub dank u

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik kan hier noch kop noch staart aan vastknopen, wat bedoel je in hemelsnaam. En gezien dat de computer niet al te oud is... HP helpdesk een belletje geven?

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 03:35:
Ik kan hier noch kop noch staart aan vastknopen, wat bedoel je in hemelsnaam. En gezien dat de computer niet al te oud is... HP helpdesk een belletje geven?
kijk men bios zit vast ik kan er niets in veranderen en heb een andere graph kaart gestoken van 128mb maar kan het niet veranderen in bios dus hheeft hij ook maar 64mb aan en kan ik de bios updaten of unlocken

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Boven 1,5 promille niet tweaken. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door begintmeta op 05-04-2005 04:23 . Reden: Offtopic gemaakt, had eigenlijk altijd al gemoeten, zou ik het dan uiteindelijk toch plaatsen. ]

Verwijderd

Topicstarter
begintmeta schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 04:10:
Boven 1,5 promille niet tweaken. ;)
believe me ksnap er de reet van
:D

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:19

Mentalist

[avdD]

Allereerst, GoT is een Nederlands forum, en dus praten (posten) we ook algemeen Nederlands, en geen geschreven Belgisch accent. Voor verreweg de meeste forumgebruikers kost dat redelijk wat moeite om te lezen, dus vanaf hier graag verder in ABN ;)

Hoe zit je bios "vast"? Kan je niet in de setup komen? Kan je wel in de setup komen, maar zijn alle opties grayed out? Kan je wel opties aanpassen, maar staat alles weer terug op standaard waardes na een reboot?

Welk HP model precies? Wellicht heeft HP zelf een biosupdate. Kijk ook eens in de handleiding : is er niet een jumper oid die de biosinstellingen read-only maakt? (iets wat ik me best voor zou kunnen stellen bij een A-merk PC : de klant tegen zichzelf in bescherming nemen ;))

Iets meer details zijn wel nodig :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor dat dialect maar een video update voor een 845ge chipset zijn normaal voldoende

maar als ik het wil instaleren de update krijg ik dit http://users.pandora.be/sirkillalot_cs/be.JPG

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/systeemvoldoetniet0504.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 05-04-2005 04:42 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:19

Mentalist

[avdD]

Ik pas je post even aan want dit verneukt de layout nogal als je geen image resize aan hebt staan, om nog maar te zwijgen over het downloaden van 156.01 KB voor een stukje tekst :o. (hint : alt+printscreen!)

Waarbij ik meteen je titel fix. Waar heb je de drivers vandaan? HP zelf? Of Intel? Ik zou je zelf aanraden de juiste drivers op intel.com op te zoeken. Als die het niet doen de drivers van HP proberen.

Is dit overigens de enige reden dat je je bios aan wil kunnen passen? Dit neigt meer naar een softwareprobleem (DirectX up to date? Die foutmelding kan zoveel betekenen).

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 05-04-2005 04:45 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 04:42:
Ik pas je post even aan want dit verneukt de layout nogal als je geen image resize aan hebt staan, om nog maar te zwijgen over het downloaden van 156.01 KB voor een stukje tekst :o. (hint : alt+printscreen!)

Waarbij ik meteen je titel fix. Waar heb je de drivers vandaan? HP zelf? Of Intel? Ik zou je zelf aanraden de juiste drivers op intel.com op te zoeken. Als die het niet doen de drivers van HP proberen.

Is dit overigens de enige reden dat je je bios aan wil kunnen passen? Dit neigt meer naar een softwareprobleem (DirectX up to date? Die foutmelding kan zoveel betekenen).
update komt van intel

en idd in de bios kan je niets veranderen enkel lezen en sommige dingen zie je zelf niet staan

(ben echt niet thuis in die dingen enkel in een pc naar de knoppen helpen
|:( |:(

Verwijderd

BIOSsen van OEM PC's zijn altijd nogal aan de minimale kant, dus dat je weinig kan aanpassen is zo'n beetje normaal. Je moet overigens wel de belangrijkste dingen aan kunnen passen. Je kan helemaal niets wijzigen in BIOS? (EDIT: Mja je zegt idd dat je nix kan wijzigen zie ik nu 8)7 )

Maar goed.

Het gaat je dus om die 64 vs 128MB ? Als die kaart van je 128MB aan boord heeft zal hij dat sowieso wel gebruiken, misschien dat de AGP Aperture size nog op 64MB staat? Dat is gewoon extra geheugen voor de grafische kaart, die wordt afgesnoept van je normale RAM.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 11:37 ]

Pagina: 1