Toon posts:

IP lease word niet vernieuwd

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst mijn opstelling:

WAN(BBned)------Modem------Router-------PC's

Probleem:

Mijn modem (copperjet 816-2p) staat in brigde-mode met daarachter de router die automatisch zijn ip-adres krijgt via het modem. Dit is dus mijn WANip. Ik heb Demon dus mijn lease duurt 60min.
Na 30min zou de lease dus weer verlengt moeten worden, aangezien je lease halverwege de leasetijd word verlengt. Dit gebeurt dus niet, na een uur verliest de router zijn ip en word het 0.0.0.0. Ik moet dus ieder uur zelf mijn lease vernieuwen. Erg irritant dus. Ik heb de search al enkele dagen doorgespit maar kan niet tot een oplossing komen. Hopen dat jullie het wel weten.

Modem: Allied Data Copperjet 816-2p (ja dat sisssss-modem :P )
Router: Linksys BEFSR41
PC's: Allemaal (2) Windows XP Pro SP1 met alle updates
ADSL: Demon 8mbit/1mbit BBned

EDIT
ik ga ff slape moet er morge vroeg uit :r :r

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 02:53 ]

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb exact dezelfde opstelling met een BBned Copperjet + BEFSR41 V3. Ik heb geen problemen. Ik gebruik voor m'n router Firmware Version: 1.05.00. Ik heb hem gewoon op DHCP staan en clone mac-adres. Verder het ik MTU enabled op 1500. Ik heb nooit meer aan m'n router gezeten nadat ik hem geïnstalleerd heb. Het werkt hier perfect via DHCP en Tweak.

/dev/null

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb dit probleem eerder gehad. Bleek een rotte kabel te zijn, die een aantal pakketjes verminkte. En daardoor kwam o.a. de DHCP lease er heel vaak niet goed doorheen, dus was het elk uur het IP handmatig renewen (tot ik de oplossing had gevonden natuurlijk ;)). Kabel vervangen was bij mij de oplossing.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
B_O_S_S schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 08:17:
Ik heb dit probleem eerder gehad. Bleek een rotte kabel te zijn, die een aantal pakketjes verminkte. En daardoor kwam o.a. de DHCP lease er heel vaak niet goed doorheen, dus was het elk uur het IP handmatig renewen (tot ik de oplossing had gevonden natuurlijk ;)). Kabel vervangen was bij mij de oplossing.
Had ik ook al aan gedacht, is mij al eens gebeurd. Maar de computer rechtstreeks aan de modem hangen heeft hetzelfde effect. Dan moet ik ieder uur het ip van de computer vernieuwen :r . Nieuwere en oudere firmware op de copperjet mocht ook al niet baten.

EDIT
late reactie, zit op school (8>

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 13:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kickje*

Weet echt niemand wat het zou kunnen zijn, ik heb ondertussen ook Windows XP Pro opnieuw geinstalleerd en getest met SP1 en SP2. Werkt geen van beide. WinSOCKfix ofzoiets ook gedraaid op SP2 maar dat hielp ook niet.

Verwijderd

ander netwerk kaartje wil ook wel is helpen

Verwijderd

Kijk op http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=14428.
Voor de experts onder u: deze hebben te maken met DNS relay, DNS client en DHCP renew en hierdoor kan de internetverbinding stoppen. Een reboot or IPCONFIG/RENEW lost het probleem tijdelijk weer op.

Is blijkbaar opgelost in de nieuwe firmware.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:42:
Kijk op http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=14428.
Voor de experts onder u: deze hebben te maken met DNS relay, DNS client en DHCP renew en hierdoor kan de internetverbinding stoppen. Een reboot or IPCONFIG/RENEW lost het probleem tijdelijk weer op.

Is blijkbaar opgelost in de nieuwe firmware.

Succes
Dank _/-\o_ , dit was inderdaad de oplossing.

Kdenk dat hier wel een slotje op kan? B)

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Mijn modem (copperjet 816-2p) staat in brigde-mode met daarachter de router die automatisch zijn ip-adres krijgt via het modem. Dit is dus mijn WANip. Ik heb Demon dus mijn lease duurt 60min.
Na 30min zou de lease dus weer verlengt moeten worden, aangezien je lease halverwege de leasetijd word verlengt. Dit gebeurt dus niet, na een uur verliest de router zijn ip en word het 0.0.0.0. Ik moet dus ieder uur zelf mijn lease vernieuwen. Erg irritant dus. Ik heb de search al enkele dagen doorgespit maar kan niet tot een oplossing komen. Hopen dat jullie het wel weten.
Mijn modem (copperjet 810) staat in brigde-mode met daarachter de router die automatisch zijn ip-adres krijgt via het modem. Dit is dus mijn WANip. Ik heb Versatel dus mijn lease duurt 60min.
Na 30min zou de lease dus weer verlengt moeten worden, aangezien je lease halverwege de leasetijd word verlengt. Dit gebeurt dus niet, na een uur verliest de router zijn ip en word het 0.0.0.0. Ik moet dus ieder uur zelf mijn lease vernieuwen. Erg irritant dus. Ik heb de search al enkele dagen doorgespit maar kan niet tot een oplossing komen. Hopen dat jullie het wel weten. B)

Zonder router (dus direct aan laptop) blijft het vernieuwen wel goed gaan. Met een router (USR8000 of SMC740xVBR) heeft het tot enkele weken terug goed gewerkt. AlliedData zegt dat omdat het aansluiten van 1 pc wel goed werkt, in de router *moet* zitten. Maar dit probleem lijkt wel heeeel erg op wat hierboven staat :?

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Pagina: 1