Ok, hier het verhaal. Ik heb pas geleden een demonstratie van een Panasonic TH 42PV500(e) gezien en ik was meteen helemaal verkocht. Thuis gekomen ben ik meteen even naar de aansluit mogelijkheden gaan kijken (tijdens de demo niet aangedacht) en toen kwam ik er achter dat er (voor het pc gebeuren) alleen een 3RCA Component, VGA en HDMI ingang op zit (oftewel geen DVI).
Mijn vraag is nu waar ik rekening mee moet houden bij het aanschaffen van een nieuwe videokaart?
Nadeel van VGA lijkt me dat ik van Digitaal naar analoog naar digitaal ga?
Bij 3RCA component zit ik aan de resolutie van HDTV vast en meen ik ergens gelezen te hebben dat het beeld toch een stuk minder prettig is om naar te kijken dan wanneer je de pc met DVI aan zou sluiten op een plasma tv.
Daarnaast zag ik dus (bij onder andere de X850 serie van ATI) dat ze HDMI compliant zijn. Maar hoe zit dit nu precies? Wordt het signaal uit mijn DVI uitgang dan al klaar gezet om volledig te werken als HDMI (en dus ook de bandbreedte heb van HDMI?) wanneer ik het aansluit met een DVI -> HDMI Kabel? en dus probleemloos op hogere resoluties kan werken met een wat langere kabel?
Ik hoop dat iemand me hier wat duidelijkheid in kan geven.
Alvast bedankt
.
Mijn vraag is nu waar ik rekening mee moet houden bij het aanschaffen van een nieuwe videokaart?
Nadeel van VGA lijkt me dat ik van Digitaal naar analoog naar digitaal ga?
Bij 3RCA component zit ik aan de resolutie van HDTV vast en meen ik ergens gelezen te hebben dat het beeld toch een stuk minder prettig is om naar te kijken dan wanneer je de pc met DVI aan zou sluiten op een plasma tv.
Daarnaast zag ik dus (bij onder andere de X850 serie van ATI) dat ze HDMI compliant zijn. Maar hoe zit dit nu precies? Wordt het signaal uit mijn DVI uitgang dan al klaar gezet om volledig te werken als HDMI (en dus ook de bandbreedte heb van HDMI?) wanneer ik het aansluit met een DVI -> HDMI Kabel? en dus probleemloos op hogere resoluties kan werken met een wat langere kabel?
Ik hoop dat iemand me hier wat duidelijkheid in kan geven.
Alvast bedankt
[ Voor 14% gewijzigd door Uhmmie op 05-04-2005 02:10 ]
Currently playing: MTG Arena (PC)