Beveiliging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
Buiten het feit dat dit een zeer goed forum is waar je zeer veel kan terug vinden en een enorm aantal aan sympathieke gebruikers, is er mij nog iets opgevallen.
Dit hele forum (en ook tweakers.net) is zo over beveiligd. Wat bedoel ik daar juist mee;
1) Toen ik me wou registreren lukte dat niet omdat ik een gmail email adres had. Ik nam contact op met één van jullie admins en hij legde mij uit dat het niet ging lukken met geen enkel gratise email client en dat dit was voor de veiligheid dat bv spammers endergelijk afgeschrikt zouden zijn.
2) Elke keer je iets in je profiel wilt veranderen moet je nog eens je paswoord ingeven. Ok dit is mss een kleine moeite maar het steekt tegen en ik ben lui :+

Mijn eerste probleem heb ik opgelost door aan een kennis over het internet te vragen of ik zijn email adres even mocht gebruiken. Hij vond het goed maar was toch ook wel bang dat ik zijn email adres mss zou misbruiken. Raar vind ik ook dat ik nu na de registratie mijn email adres wel mag veranderen. En iemand met slechte bedoelingen kan toch altijd zijn email adres veranderen naar dat van iemand die hij niet kent en dan hier beginnen spammen en doen zodat die kennis dan als schuldige aanzien word?

Soit dat was iets wat ik toch even wou zeggen. ;)

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als een spammer eenmaal spamt zal bijv zn account gebanned worden. Dan moet ie dus een andere kennis zien te regelen om opnieuw te kunnen spammen en dat houd op een gegeven moment wel op. In tegenstelling tot gmail/hotmail-accounts, die zijn vrij oneindig ;) Snappie? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 05-04-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 14:40

André

Analytics dude

Als jij je email-adres veranderd krijg je een nieuw paswoord toegestuurd, dus spammen onder iemand anders zijn email adres gaat je niet lukken ;)

And better safe than sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

gianada schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 00:29:
Raar vind ik ook dat ik nu na de registratie mijn email adres wel mag veranderen. En iemand met slechte bedoelingen kan toch altijd zijn email adres veranderen naar dat van iemand die hij niet kent en dan hier beginnen spammen en doen zodat die kennis dan als schuldige aanzien word?
Snie raar :P
De achterliggende gedachte is vrij simpel, we willen graag dat mensen een 'echt' email-adres, van een betalende provider hebben, om verschillende redenen. Een daarvan is dat aan zo'n adres niet makkelijk is te komen. OK, het is makkelijker geworden, maar toch, tig hotmail accounts zijn een stuk makkelijker te krijgen ;)

Tevens zorgt dit ervoor dat we een aanspreekpunt hebben mocht je over de schreef gaan, namelijk de abusedesk van deze provider.
OK dan :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Over punt twee: wil je dat iemand jouw e-mailadres en wachtwoord kan veranderen als je een keer vergeet uit te loggen? Ik gok van niet, daarom moet je daar ook even je wachtwoord inkloppen. En hoe vaak verander je nu je profiel? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mjah, het email adres waarmee jij je registreert wordt bewaard.

De reden voor het steeds moeten invullen van je wachtwoord bij het wijzigen van je profiel lijkt me duidelijk: om misbruik van derden te voorkomen. :)

edit:
F_J_K, slet :+

[ Voor 8% gewijzigd door saviour op 05-04-2005 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

gianada schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 00:29:

Mijn eerste probleem heb ik opgelost door aan een kennis over het internet te vragen of ik zijn email adres even mocht gebruiken. Hij vond het goed maar was toch ook wel bang dat ik zijn email adres mss zou misbruiken. Raar vind ik ook dat ik nu na de registratie mijn email adres wel mag veranderen. En iemand met slechte bedoelingen kan toch altijd zijn email adres veranderen naar dat van iemand die hij niet kent en dan hier beginnen spammen en doen zodat die kennis dan als schuldige aanzien word?

Natuurlijk mag je dat altijd zeggen :)

Maar in het geval van de registratie zelf moeilijker maken, is dat ook een heel bewuste keuze, natuurlijk iemand die zich werkelijk aan wil melden, zal dat altijd kunnen doen, als hij er een beetje moeite voor doet, maar op deze manier is gelijk wel vanaf het begin duidelijk dat het kunnen posten op de site een recht is waarmee je ook voorzichtig moet omgaan ...

Voor een forum met de grootte van GoT is het een mogelijk gevaar dat mensen erg makkelijk gaan registreren en 'snel' hun vraagjes neerzetten, en verwachten 'eventjes' geholpen te worden, zonder er zelf echt moeite voor te doen ... Op GoT wordt het erg op prijs gesteld als topicstarter ook zelf duidelijk moeite gedaan hebben; het helpen zelf is de essentie van het forum, maar men verwacht hier wel dat degene die geholpen wordt, daarvoor ook zelf bereid is iets terug te doen, in de zin dat deze bereid is ook te leren _waarom_ iets zo gaat, zodat hij de volgende keer zulke problemen ook zelf kan oplossen. :)

Overigens, zeker de bescherming tegen spammers, floodings, maar ook tegena ccountmisbruik, dat is helaas nodig, gelukkig wordt het op GoT erg snel en streng aangepakt, maar een goede beveiliging ertegen is dan ook noodzakelijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 05-04-2005 10:52 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
hmm ok bedankt voor de uitleg. Nu is het wel duidelijk waarom,
desalniettemin vind ik het nogaltijd een beetje overdreven, maar ik run dit forum dan ook niet he ;)

gianada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:52

Exigence

dnkroz

Ik denk dat je meer 'geklaag' zou krijgen als dit er níet in zou zitten, en er problemen van zouden komen.
Een profiel verander je niet zo vaak lijkt me, en als je regelmatig gebruik maakt van een openbare computer (op school bijvoorbeeld) dan is de kans er dat je vergeet uit te loggen (ik heb het zelf ook wel eens gehad), en dan is het toch fijn als je weet dat niet iemand je account kan overnemen door het emailadres te wijzigen in z'n eigen, en het wachtwoord te veranderen in z'n eigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dan is het toch goed als reminder voor iedereen hier (zie nu ook de topiclist van LA) denk eraan dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen account, eventueel misbruik is dan ook voor je eigen risico! Dus log ajb je accounts uit op publieke pc's en als je dat vaker vergeet log dan gewoon niet meer in op die publieke dingen. Het zou zo zonde zijn als je gebanned wordt om ziets stoms ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1