[CS:S] Interupts, maar wel continu 75fps

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik ben vandaag maar eens begonnen met CS:S te spelen, maar ik vind dat het niet vlekkeloos loopt.

Eerst even de specs van mn systeem:

DFI NF4 Ultra-d
3500+ @ 2,68 ghz
2x 512 MB Gskill
X850pro@XTPE
Creative Aud. 2
2x Maxtor dmp9 Sata
Drivers: Nvidia 6.53 standalone drivers, Ati catalyst 5.3, Nieuwste creative sound-driver.

Tijdens het spelen heb ik een framerate van continu 75 fps (vsync staat aan, tft @ 75hz). Maar ik heb willekeurig tijdens het spelen of gewoon in freelook dat mn systeem hapert, de FPS zie ik niet zakken. Het probleem doet zich een paar keer in 10 seconde voor, en komt niet per se bij grafisch intensieve gedeeltes.

Ik weet niet waarin het probleem zit, maar wel waar het probleem niet in zit:
- Overgeklokte cpu (Terug clocken naar default maakt geen verschil)
- Overgeklokte gpu (terug klokken naar default speeds maarkt niet uit)
- Zooi op mn pc heb ik niet (clean install) er loopt op mn creative console geen enkel ander programma naast steam
- Grafische instellingen. Deze staan op 4x AA, 8x AN , en verder alles op high. Zet ik AA en AN uit, en doe ik reflecties op simple, dan maakt dit ook geen verschil.

Ik heb het idee dat er weinig tegen te doen is. Maar ik vraag me af of meerdere mensen dit hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-04-2005 00:18 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 00:17:
Ik ben vandaag maar eens begonnen met CS:S te spelen, maar ik vind dat het niet vlekkeloos loopt.

Eerst even de specs van mn systeem:

DFI NF4 Ultra-d
3500+ @ 2,68 ghz
2x 512 MB Gskill
X850pro@XTPE
Creative Aud. 2
2x Maxtor dmp9 Sata
Drivers: Nvidia 6.53 standalone drivers, Ati catalyst 5.3, Nieuwste creative sound-driver.

Tijdens het spelen heb ik een framerate van continu 75 fps (vsync staat aan, tft @ 75hz). Maar ik heb willekeurig tijdens het spelen of gewoon in freelook dat mn systeem hapert, de FPS zie ik niet zakken. Het probleem doet zich een paar keer in 10 seconde voor, en komt niet per se bij grafisch intensieve gedeeltes.

Ik weet niet waarin het probleem zit, maar wel waar het probleem niet in zit:
- Overgeklokte cpu (Terug clocken naar default maakt geen verschil)
- Overgeklokte gpu (terug klokken naar default speeds maarkt niet uit)
- Zooi op mn pc heb ik niet (clean install) er loopt op mn creative console geen enkel ander programma naast steam
- Grafische instellingen. Deze staan op 4x AA, 8x AN , en verder alles op high. Zet ik AA en AN uit, en doe ik reflecties op simple, dan maakt dit ook geen verschil.

Ik heb het idee dat er weinig tegen te doen is. Maar ik vraag me af of meerdere mensen dit hebben?
Kan eerder je internetverbinding zijn. In console van CSS net_graph 3 typen, dan zie je latency en choke. Klinkt ernaar dat je 1 of beide hebt.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Denk dat het probleem daar ook niet in zit.

25 ms en 0 shoke in netgraph.

4015Wp west (Dordrecht)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Beetje naab oplossing miss, maar:

• Defragmenteer eens voor de grap :?
• Is Steam niet aan het updaten ondertussen :?
• Is Windows niet aan het updaten :?

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Notna schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 08:09:
Beetje naab oplossing miss, maar:

• Defragmenteer eens voor de grap :?
• Is Steam niet aan het updaten ondertussen :?
• Is Windows niet aan het updaten :?
Als Steam update, dan kun je niet spelen (en Steam stopt updates van andere games tijdens CSS). Tja, die updates, ik zou idd even je Windows Update gewoon handmatig doen (doe ik altijd om dit soort ongein te voorkomen). Defrag doet denk ik niet zo veel.

Zit je met je PC als enige aan je breedband? Wat voor breedband heb je? Als je niet alleen zit wat gebeurd er dan nog meer op?

Verwijderd

Is het op elke server? Kan ook zijn dat het aan de server ligt namelijk.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 07:52
cl_smooth op 0 staan ?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Adsl: 8 mbit / 1mbit via Tiscali netwerk (babyxl) als enige op het netwerk. In de originele cs heb ik geen last.
Defraggen etc maakt niets uit en niets loopt te updaten.

Die cl_smooth ga ik nu eens proberen.

BINGO! :9~

Bedankt Soulman :D

Ik zie verder niets veranderen aan m'n beeld (kwali).. weet je wat het precies doet ? (hij stond op 1, nu op 0)

[ Voor 43% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-04-2005 20:08 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 07:52
cl_smooth [0/1] - Turns Smooth view/eye origin after prediction errors on and off (0 and 1)
(Recommendation - This one you will have to test. If your game is jerky, this is probably on "1". Try playing with this set to "0" and see how your accuracy is changed. If the jerkiness if gone and you have no accuracy problems, leave it set to "0". Just don't blame this setting if you are a noob!)
Verschilt nogal per speler maar de meesten hebben hem op 0 staan :)
Pagina: 1