[UBUNTU / GRUB] Flags/hdd probleem bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik ben nieuw hier dus vergeef mij mijn fouten ;) Ik kon geen gelijkaardige topics vinden in de search dus ik waag het erop...

Ik heb al een tijdje een probleem bij het installeren van Ubuntu (4.1).

Als ik alle schijven moet aanduiden, flags aanduiden (voor zover ik dat heb begrepen) en een naam moet geven en de rootschijf wil formatteren moet de pc opnieuw opgestart worden. Vanaf dan loopt alles mis. De bootloader (Grub) geeft 1001 fouten en ik kan niets meer opstarten, ook windows xp niet.

volgens mij ben ik de mist ingegaan met aanduiden van die "flags" en weet ik veel wat dat allemaal was. Ook was er een prob met de 2de hdd (stond een deel daarop geloof ik).

Iemand een idee hoe ik deze fatsoenlijk kan installeren? Mandrake 10 community installeren lukte perfect...

HDD1 => S-ATA
HHD2 => gewone EIDE

(ja ik heb dit ook al op een forum gepost, maar daar kreeg ik alleen de reactie dat ik een populairdere (!?) distro moet proberen *zucht* 8)7 )

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:03

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

stekkkkiiieeeee :w

welkom op got :)

haal die groet weg !! veel beter ;) nog vele jaren op GoT, nu ben je verslaafd :+

[ Voor 33% gewijzigd door Jellabie op 05-04-2005 00:06 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand die mij verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je grub laten installeren in de mbr of op de ubuntu partitie?

Als grub op de mbr staat , dan kan je via de recovery console van XP eem nieuwe mbr creeren en daarna de ubuntu installatie overdoen.

Heb je de guided partitioning gebruikt of dat met de hand gedaan?
Met de guided partitioning heb ik nog geen problemen gehad met dual boot systemen xp/ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel is àlles weer verwijdert.

Ik heb gewoon de stappen van de installatie gevolgd, ik moest een root partitie aanduiden (de rest kreeg volgens mij gewoon andere namen) en de installatie begon...

edit:

achja, net 5.04 gedownload, zal die _ooit_ nog wel eens installeren... zien of het daar nog is

toch bedankt

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even omhoog shotten

na mn IDE-hdd afgekoppeld te hebben en ubuntu 5.04 te installeren werkt alles perfect. heb al meer last ondervonden van een extra/tweede hdd bij de installatie van een OS (incl windows)
Pagina: 1