Toon posts:

ikweethetechtnietmeer

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een probleem met spellen van blizzard zoals diablo en starcraft. Als ik ze opstart zeggen ze dat de cd er niet in zit terwijl dat wel zo is. Met de cd is niks mis.
Dit probleem ontstond pas toen ik 1 van mijn 2 hardeschijven uit mijn computer haalde.
Het probleem is dat windows hem nog steeds ziet. Maar hij is er echt uit.
Ik heb hem ook in de bios verwijderd.
Zelfs het formatteren van mijn hd heeft het niet opgelost.
Als ik de registry kijk staat er wel nog een verwijzing naar de hd die verwijderd is als die verwijzing verwijderd en daarna windows opnieuw opstart ziet hij een nieuw apparaat en begint hij automatisch de drivers te installeren terwijl die hd er allang uit is.
Ik weet echt niet meer hoe ik dit moet oplossen. Bij blizzard konden ze me ook niet helpen.
Volgens mij ligt het probleem bij de hardware want qua software heb ik zover ik weet bijna alles geprobeerd.
Kan iemand mij helpen???
bij voorbaat dank

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry dat was een foutje!
Het was de eerste keer dat ik wat poste!!
Toen zag ik dat ik het bij processor en MOBO's had gepost en dat was niet goed, dus heb ik het nog een keer opnieuw gedaan in hardware algemeen.
nogmaals sorry,
Maar kan iemand helpen???

• teigetjuh
  • Niet online
Waarschijnlijk zijn je schijfletters veranderd. dus probeer het spelletje nog eens te installeren en dan gaat het zeer waarschijnlijk wel goed...

Verwijderd

Topicstarter
Heb het al honderkeer opnieuw geinstalleerd net als windows.
Het komt alleen bij blizzard voor omdat die een extra system check hebben ofzoiets.
De rest werkt allemaal perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is overigens wat ik zie bij
start/programma's/bureausacessoiers/systeeminfo
bij probleemapparatuur ziet hij het volgende:

Secundaire IDE-controller (dubbele fifo)
hdc
Dit apparaat heeft een probleem: Code=29 (0x1D)
Dit apparaat is uitgeschakeld in de hardware. U moet de hardware weer
inschakelen om dit apparaat te kunnen gebruiken. Raadpleeg de hardwaredocumentatie voor details.
Registersleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\enum\MF\CHILD0001\PCI&VEN_8086&DEV_7111&SUBSYS_00000000&REV_01&BUS_00&DEV_07&FUNC_01
Toewijzenbronnen: Logische configuratie 0
Geforceerdbronnen: Geen
Opstartbronnen: Geen
Gefilterdbronnen: Geen
Standaardbronnen: Geen
Stuurprogramma: hdc\0005
Datum stuurprogramma: 5-15-1998
Stuurprogramma: ESDI_506.pdr
Bestandsgrootte: 24406 (0x5F56)
Bestandsdatum: 5/15/1998 8:1 AM
Bedrijfsnaam: Microsoft Corporation
Bestandsversie: 4.10.1998

HIj ziet dus de hd die allang in de vuilnisbak ligt!! Hoe kan dit??

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

ik heb dat probleem ook en ik zou niet weten wat het is, dus je bent niet alleen, ik wil ook wel weten wat het probleem is...

ik heb trouwens het probleem maar dan op een "schone" computer

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij blizzard gemaild???
Ik wel maar dan komen ze met de meeste domme oplossingen die allemaal toch niet werken.
Heb jij het ook alleen bij blizzard games of ook nog bij andere games of prg's??

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 17:47
Ik denk niet dat je bij blizzard moet zijn, omdat het geen probleem is van het spel, maar van je HD/windows :)
ik zou zeggen: mail dat lijstje van je naar microsoft :) moejje wel licentie hebben

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Verwijderd

Topicstarter
Kan zijn. Maar hun extra system check is wel het proleem.
Maar weet je oplossing of niet??

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Ff in je registry alle keys van blizzard weghalen , daar zal het probleem wel zitten.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 17:47
Dat je ergens geen last van hebt, wil niet zeggen dat je geen probleem hebt!
Draai eens SiSoft Sandra een check wat die te melden heeft :9

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Verwijderd

Topicstarter
Sisoft sandra heb ik toevallig gisteravond gedraaid. Dat leverde verder ook niks op.
Die vond ook geen problemen. Sandra zag die 2e hd die er ook niet is, ook helemaal niet.

Verwijderd

Topicstarter
Outlaw ik heb net de registry ff gecheckt en daar stond nog een verwijzing in, die heb ik verwijderd maar het probleem is niet opgelost.
Het vreemde is dat hij in die sleutel wel naar het goede station verwees voor de cd-rom.
Er stond: diablo-cd : F:\
en dit klopt want dit is het juiste station.

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

ik heb niet blizzard gemaild en ik heb het probleem bij al hun spellen :(

Verwijderd

Topicstarter
Kan er nou echt niemand helpen????????

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Check je bios ff of ie daar ookal uit is. Ik denk van wel, maarja iets anders kan ik niet verzinnen. Succes

Verwijderd

Topicstarter
Yep daar heb ik hem ook al verwijderd!!
En toch ziet hij hem ergens, daarom denk ik ook dat het iets hardwarematigs is. Maar ik weet niet wat.
Kan het met instellingen op het moederbord te maken hebbben?? (weet weinig van hardware)

Verwijderd

werkt het ook niet als je echt alles eraf hebt gedonderd? gewoon hele boel geformateerd? Dus ook windows er weer fris op?

Verwijderd

Topicstarter
Nope ik heb al zeker 3 keer alles eraf gegooid door alles te formatteren en dan windows en de rest er weer opnieuw op en dan is hij er weer. ik weet het echt niet meer.
Daarom denk ik ook dat er iets met de hardware ofzo is.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
1 Hd erin nu? Zeker ook al op "master" gezet?
verder nog ide appararten? wat zijn de settings daarvan (jumpers? master/slave?)

Verwijderd

Topicstarter
Yep er zit nu 1 hd in.
Nou van die hardware instellingen weet ik niet zo veel.
Maar de hd staat op primary master dus dat zou goed moeten zijn.
Verder geen ide apparaten behalve cd-rom en diskette drive.

• digifun
  • Niet online

digifun

Sommige moederborden zijn nogal kieskeurig met op welke ide kabel de cd rom zit als er maar 1 harde schijf inzit, of misschien staat je slave/master setting op je cd andersom.
Post de specs van je systeem misschien herkent iemand iets. :)

Verwijderd

Heb je in de Bios de niet meer aanwezige HD op No HD laten zetten ? Je kan je BIOS de Hd's automatisch laten herkennen ziet ie vanzelf dat er geen 2e HD meer aanwezig is. Busmaster driver (opnieuw) geinstalleerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, outlaw ik snap niet precies wat je bedoelt maar dit is mijn systeem, 't is een oude maar ja, volgende week krijg ik een nieuwe.
intel celeron 333
64mb sdram
4,3 Gb harddrive
diamond flower (dfi) intel 440BX/ZX chipset (moederbord)
voodoo 2 12 mb
S3 Savage 3d/mv
36 speed cd-rom (weet ik niet zeker)

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja die drive staat in de bios gewoon op automatisch controleren of zoiets net als de de 2 andere sloten waar geen hd in zit.
Wat bedoel je met een busmaster driver?? Heb ik niet.

• digifun
  • Niet online

digifun

Probeer de cd rom eens aan te sluiten op dezelfde ide kabel als de harde schijf en dan de cd rom op slave jumperen.

Verwijderd

Je kan in apparaatbeheer de secondary controller bij eigenschappen het vakje uitschakelen in dit hardware profiel aanvinken

Verwijderd

Topicstarter
Dus je bedoelt, dat ik van mijn cd-rom eigenlijk een 2e hd moet maken?? Moet ik dan ook iets in de bios veranderen???
Denk je dat dit helpt??? Ik ga liever niet met de hardware spelen als ik niet weet of het ook wel een goede kans van slagen heeft, want zoals ik al zei weet ik van die hardware niet veel. Al denk ik wel dat het lukt met die kabel.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

gewoon doen man,

toen ik m'n nieuwe computer had, heb ik 2 dagen lopen kloten om die F*CK scsi kaart van mij aan de gang te krijgen

kloten, tot op het bot d4mm1t :(

je kunt het toch niet uitstaan dat iets niet werkt op JOUW computer, ook al heeft het maar 0,001% kans van slagen, je probeert het toch ;)

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Misschien een domme reply, maar heb je je HD opgedeeld? Soms installeer je op D: en werkt het alleen op C:

Verwijderd

Topicstarter
keescpk, bedoel je bij schijfstation of bij vaste-schijfcontrollers,
want hier heb ik hem allang verwijderd en na het formatteren en opnieuw installeren van windows komt hij hier ook niet meer voor.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op dinsdag 09 januari 2001 22:10 schreef ikweethetechtnietmeer het volgende:
Nou, outlaw ik snap niet precies wat je bedoelt maar dit is mijn systeem, 't is een oude maar ja, volgende week krijg ik een nieuwe.
Ow joh wat maakt dat weekje nou uit

Verwijderd

als je nou eens een cd crack probeert ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de schijf inderdaad opgedeeld in 3 stations, c,d,e en f is dan de cd-rom.
Maar ik heb hem al op alle stations geinstalleerd en het helpt allemaal niks.
Ik vind het alleen zo vreemd dat in de registry wel naar het goede station verwezen wordt voor de game. daar staat namelijk:
diablo-cd: F:\ en dat klopt en toch vindt hij hem niet.

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
switch eens wat met de idekabeltjes, ze bv. de cdrom op primaire slave of de hd als secundaire master

Verwijderd

nou als het niet allemaal meer lukt doe er dan maar een crack op dat mag omdat je het legaal hebt dus eigenlijk meer een patch dan hehe :)

Verwijderd

Topicstarter
pizzaman: dat maakt een heleboel uit, ik word er namelijk helemaal gek van dat het niet werkt en het is al meer dan een jaar zo.

maniac: bedoel je zodat ik de cd niet meer nodig heb???? Vind ik ook geen optie. Dan had ik hem net zo goed kunnen downloaden ofzo. Ik heb de cd dus die moet ook werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat moet ik nou nog eens proberen???
In een paar post staat iets over ide kabels verwisselen, maar wat bedoelen jullie daar precies mee??

Verwijderd

nou Erwin weet gelijk dat jij het bent (pizzaman)

• Cheese_man
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Dit klink inderdaad niet fris....

Als je twee HDD's op dezelfde idekabel zaten, dan moet je ervoor zorgen dat de enige overgebleven HDD aan het einde van de kabel zit. Verder moet je dan aan de achterkant van je HDD een jumpertje instellen dat deze een master is!!

Met verwisselen wordt bedoeld dat de HDD op de secundaire IDE controler moet komen (op je moederbord) en de kabel van je CDROM op de primaire controler!

Kan je niet proberen om gewoon 1 partitie te maken, die te formatteren en dan eens te kijken wat het doet!

Ik weet niet of je hier wat aan hebt....anders zou ik zeggen, probeer een nieuwe IDE kabel..eentje waar alleen 1 HDD aankan!!

Succes!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

ja dat kan ook dat je fat tabel niet helemaal meer correct is

Verwijderd

Topicstarter
thnx cheeseman, ik zal het morgen eens proberen. Maar de hdd stond al op primary master.
En eld, hoe kan ik dat checken of dit fat tabel nog goed is (wat volgens mij wel nog zo is), en toch vind ik het raar dat het alleen bij blizzard spellen voorkomt, zou die kapotte fattabel dat niet bij allerlei andere dingen ook voor problemen moeten zorgen??

• Cheese_man
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ok het ding staat als primaire meester....wel ook qua jumper en niet alleen in de BIOS??

Blijft erg vaag....en ik heb al een boel vage dingen gezien!!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
Yep ook qua jumpers. dus dat is het ook niet.
ja sorry heb altijd van die vage problemen.
Maar hoe kan ik dat nou controleren of mijn fat tabel nog goed is.????

Verwijderd

Topicstarter
thamaster, kun je jou systeem niet eens posten aangezien jij hetzelfde probleem had??

Verwijderd

gewoon 2 partities maken *D

Verwijderd

nou je kunt een nieuwe maken dan weet je zeker dat hij goed is duurt het langst. of je gebruikt partition magic

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
doe es een no-cd-crack neerhengelen op
astalavista.box.sk

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 23:17 schreef 0siris het volgende:
doe es een no-cd-crack neerhengelen op
astalavista.box.sk
hey lees eens alles wat hier gezegt wordt dat is nu al 3 keer gezegd

Verwijderd

Topicstarter
thnx eld.
ik zal eens gaan kijken of ik dat partition magic ergens kan vinden.
toch denk ik dat het iets anders is.

Verwijderd

Topicstarter
uhm eld kan het ook met een ander progje gecheckt worden, ik ben namelijk net de evaluation versie van partition magic aan het downen maar die is 42 MB groot en dat duur 3 a 4 uurtjes met mijn 56k modem.
kan het niet met sisoft sandra 2001, heb ik namelijk wel.

Verwijderd

Topicstarter
Kan verder nog iemand helpen of niet???
Pagina: 1